کد خبر : 1669829 | 03 اسفند 1398 ساعت 11:14 | 24K بازدید | 0 دیدگاه

چرا سرمربی آلمانی راهی لیگ برتر شد؟

کلوپ: حضور در لیورپول؟ مانند داستان ازدواجم بود!

یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول در مورد مسیری که باعث حضورش در انگلیس شد سخن گفته است.

کلوپ: حضور در لیورپول؟ مانند داستان ازدواجم بود!

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلوپ به قدری در سال های اخیر عملکرد درخشانی روی نیمکت مرسی سایدی ها داشته که همین حالا نیز به یکی از محبوب ترین افراد تاریخ این باشگاه تبدیل شده است. یورگن کلوپ فاش کرد در دوران جوانی سفری خاطره انگیز به انگلیس داشته و همانجا تصمیم گرفته روزی در این کشور مشغول به کار شود.

 

یورگن کلوپ گفت: "در سال 2015 و بعد از جدایی از دورتموند پیشنهادات زیادی برایم وجود داشت، اما من اول تصمیم گرفتم به تعطیلات بروم. از مدیر برنامه ام شنیدم لیورپول خواهان همکاری با من است، این مثل زمانی بود که برای اولین بار همسرم را دیدم. آن موقع به خودم گفتم خب، من با این خانم ازدواج خواهم کرد و پیشنهاد لیورپول نیز برایم اینگونه بود. من دقیقا از لحظه اول چنین حسی داشتم."

 

1479886

 

یورگن کلوپ در فصل 08-2007 و بعد از ناکامی در رساندن مایتنس به بوندسلیگا، در نهایت با قراردادی از نظر مالی عجیب راهی دورتموند شده و دوران شکوفایی این سرمربی آغاز شد.

 

یورگن کلوپ گفت: "در آن زمان تیم های زیادی وجود داشتند که می خواستند با من همکاری کنند، اما من با تیمی صحبت نکرده بودم، زیرا تصمیم داشتم اگر صعود کنیم در ماینتس بمانم. ما در آخرین روز نتوانستیم مجوز صعود را کسب کنیم، بنابراین من تا آن زمان با تیمی صحبت نکرده بودم. بنابراین در یک یکشنبه شب، مهمانی بزرگ در باشگاه برگزار شد، برای خداحافظی و مواردی از این دست. همه ما حال و هوای خوبی داشتیم.

 

صبح روز بعد از خواب بیدار شدم و به تلفن خودم نگاه کردم و 15 یا 20 تیم مختلف تماس گرفتند. صادقانه باشگاه مورد علاقه من همیشه دورتموند بود و دلیل این تمایل استادیوم، سنت ها و بزرگی این باشگاه صادق بود. اما من نمی دانستم که آنها خواهان جذب من شده اند. من نام دورتموند را در لیست تماس هایم دیدم، آنها پیشنهاد دادند و ما صحبت کردیم.

 

آنها پیشنهاد مضحکی دادند و رقم آن حتی کمتر از چیزی بود که من در ماینتس در دسته دوم دریافت کردم. ماینتس واقعا دست و دلباز بود و ما روزهای خوبی داشتیم. اما به نظر دورتموند تصور می کرد حالا که دارد از دسته دوم سرمربی می گیرد، باید پیشنهاد کمتری ارائه دهد.

 

1479885

 

من گفتم که در ماینتس بیشتر درآمد دارم و آنها گفتند این حرف را باور نمی کنم. مدیر برنامه ام قرارداد با ماینتس را به مدیران دورتموند نشان داد و آنها چنین چیزی را باور نمی کردند. در ادامه ما بر سر رقم کمی بالاتر به توافق رسیدیم. انتقالم به دورتموند معطوف به مسائل مالی نبود و این تصمیم برایم عالی شد.

 

حضور روی نیمکت لیورپول؟ من از گذشته به زندگی در انگلیس علاقه داشتم، زیرا وقتی 18 ساله بودم پنج یا شش هفته با قطار به اینجا سفر کردم. پسر عموی من می خواست به انگلیس بیاید، ما فقط تختخواب و صبحانه داشتیم، البته چادر مسافرتی داشتیم و هر از گاهی در محلی اردو می زدیم. هوا متاسفانه افتضاح بود. ما از چادر زیاد استفاده نکردیم زیرا خیس شده بود.

 

این تجربه ای فوق العاده بود، زیرا شما با افرادی که معمولا آنها را نمی بینید ارتباط برقرار کرده اید. شما به یک کشور جدید سفر کرده، با همه نسل ها ملاقات می کنید، بعضی از افراد سالخورده همیشه رفتار خوب داشتند، بنابراین در آن زمان تصور می کردم یک روز می خواهم برای مدتی در انگلیس زندگی کنم."

 

1479233

دیدگاه‌ها