کد خبر : 1670605 | 07 اسفند 1398 ساعت 12:59 | 78.1K بازدید | 0 دیدگاه

وضعیت فوق العاده در ایران و کره جنوبی و...

لیگ قهرمانان آسیا در آستانه لغو و تعطیلی

در حالی که کمتر از یک هفته به بازی های هفته سوم لیگ قهرمانان مانده اما شاید وضعیت شیوع کرونا باعث لغو این بازی ها شود.

لیگ قهرمانان آسیا در آستانه لغو و تعطیلی

به گزارش"ورزش سه" یکی از بزرگترین موانع بر سر برگزاری بازی های لیگ قهرمانان پیش رو، مساله پروازها است که با توجه به موضوع کرونا شکل جدی تری به خود گرفته است. در روزهای دوازدهم و سیزدهم اسفند سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا قرار است در امارات به مصاف حریفانشان بروند اما آخرین وضعیت پروازهای امارات به ایران و به عکس این کار را غیرممکن می کند.

 

«ماجرای برگشت تیم ملی کشتی»


تیم ملی کشتی ایران که برای بازی های قهرمانی آسیا به دهلی رفته بود به خاطر همین موضوع شرایط سختی را در بازگشت داشت. آن ها دیروز از دهلی به مسقط رفتند تا از آنجا به تهران پرواز کنند اما مسقط به آن ها اعلام می کند که پروازی به تهران ندارند.


تیم ملی کشتی به دوحه می رود و از آنجا به ایران می آید. اما از دیروز تا امروز شرایط کمی متفاوت تر هم شده است. چهارداور و دوخبرنگار اعزامی ایران به مسابقات که یک روز دیرتر بلیط داشتند امروز به دوبی رسیدند اما شرکت ایرعربیا به آن ها گفته که یا می تواند آن ها را به دهلی بازگرداند و یا به مسقط پایتخت عمان ببرد. از آنجایی که مسقط نیز پروازی در حال حاضر به تهران ندارد آن ها باید یک پرواز دیگر به دوحه داشته و از آنجا به تهران بیایند.

 

«ایرلاین ها علیه لیگ قهرمانان»


سه تیم ایرانی برای پرواز به امارات ابتدا باید به دوحه بروند و چون دوحه پروازی به امارات ندارد آن ها باید به مسقط بروند و از آنجا راهی امارات شوند.


با توجه به اینکه هرروز محدودیت های مرزی کشورها به خاطر شیوع ویروس کرونا شدیدتر می شود این احتمال هست که هر روز وضعیت پروازها با مشکلات بیشتری مواجه شوند.


دیروز این خبر نیز منتشر شد که قطرایرویز مسافران ایرانی و کره ای را ١۴ روز قرنطینه می کند. موضوعی که می تواند برگزاری هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا را نه فقط در غرب که در آسیای شرقی نیز را با چالشی جدی مواجه کند. درحال حاضر ایران و کره جنوبی و البته چین بیشترین چالش را با این موضوع دارند.

 

1481283

 


البته جالب است بدانید امروز پروازهای بین امارات و بحرین نیز بدون اعلام قبلی لغو شده که نشان‌دهنده شیوع کرونا دستکم در یکی از این دوکشور است اگرچه آنها به دلیل مسئله مهم توریسم تمایلی به انتشار دقیق اخبار ندارند.

 

1481282


با این وصف به نظر می رسد خبر تعویق  مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی تا فردا از سوی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود. تعویقی که احتمالا منجر به لغو رقابتهای امسال خواهد شد چرا که جای دادن هر چند هفته از مسابقات در تقویم شلوغ اردیبهشت و خردادماه آسیا تقریبا امکان ناپذیر است. البته این در شرایطی است که ممکن است مسابقات ملی پیش رو در فیفا دی فروردین نیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها