کد خبر : 1670765 | 07 اسفند 1398 ساعت 12:53 | 40.1K بازدید | 0 دیدگاه

شمارش معکوس آغاز شد

۹۹۹ روز تا قطر ۲۰۲۲؛ ما در این خیمه خواهیم بود؟

کمتر از 33 ماه تا آغاز مهم ترین رویداد فوتبالی جهان زمان باقی و قطری ها از هر لحاظ خود را به بالاترین سطح آمادگی می رسانند.

۹۹۹ روز تا قطر ۲۰۲۲؛ ما در این خیمه خواهیم بود؟

به گزارش "ورزش سه"، در همسایگی کشور ایران، قطری ها یکپارچه مشغول پیشرفت در زمینه های مختلف هستند تا آماده میزبانی از مهم ترین رویداد دنیای فوتبال باشند. در حالی که تیم های ملی در همه قاره ها از یک ماه دیگر رقابت های مقدماتی خود را از سر می گیرند، کشور قطر امروز اتفاقی ویژه را سپری کرد.
روزشمار آغاز بیست و دومین دوره از جام های جهانی فوتبال، دیروز به عدد 1000 رسید و قطری ها به جهان یادآور شدند که کمتر از 33 ماه به شروع جام جهانی 2022 باقی مانده است.
با وجود همه انتقاداتی که از سراسر دنیا به برگزاری جام جهانی در قطر وجود داشت، همسایه ی جنوبی ایران مراحل پیشرفت همه جانبه را طی می کند و خود را هر روز برای میزبانی از این تورنمنت مهیاتر نشان می دهند.

 

1481293

 

یک فوتبال با ثبات، یک تیم درخشان

 

از دهه ها قبل کشورهای عربی هزینه فراوانی برای رونق فوتبال انجام داده اند. ستارگان بزرگی برای گذراندن آخرین سال های دوران حرفه ای خود کشورهای حاشیه خلیج فارس را انتخاب کرده و در کنار فوتبال سطح پایین و کم فشار، به تفریح و استراحت می پرداختند. اما چند سالی است که فوتبال قطر رویه ای متفاوت نسبت به دیگر کشورهای عربی در پیش گرفته است. قطری ها بازیکنان و مربیان بهتری نسبت به گذشته به خدمت گرفته اند و انتخاب های هدفمندی انجام می دهند. یکی از بهترین نمونه ها که شاید مهم ترین اتفاق کل فوتبال قطر محسوب شود، حضور فلیکس سانچز بود. سرمربی جوانی که از لاماسیا به قطر آمد و پس از کار با تمام تیم های پایه این کشور، موفق شد با نسلی که خودش ساخته بود اولین قهرمانی تاریخ قطر در جام ملتهای آسیا را کسب کند. تیم سانچز حالا با خیالی آسوده نسبت به میزبانی جام جهانی، در تورنمنت های تدارکاتی شرکت می کند و با بهره مندی از تجربیات ارزشمندی مثل حضور در کوپا آمه ریکا، برای مهم ترین رویداد دنیا آماده می شود. دستاورد سانچز به همه نشان داد که قطر با چه دقت و تدبیری به دنبال پیشروی در فوتبال است و به خوبی در مسیر تحقق اهداف خود حرکت می کند.

 


قهرمان های جهان، سفیر قطر 2022

 

جدا از کمیته عالی که با بیش از 600 عضو از 54 کشور مختلف در حال کار است، جام جهانی 2022 قطر پانزده سفیر بین المللی دارد. کافو و ژاوی هرناندز، قهرمان های سال 2002 و 2010 جام جهانی، در کنار ستارگانی مثل ساموئل اتوئو، یونس محمود، خلفان ابراهیم، محمد ابوتریکه، علی الحبسی و... سفرای جام جهانی به شمار می روند.

 

1481294

 

8 استادیوم تماشایی در قلب صحرا

 

قطر برای ساختن یک خاطره شیرین در تاریخچه فوتبال جهان، زحمت زیادی به خود داده است. آنها ساخت چند استادیوم و نوسازی برخی دیگر را در دستور کار قرار داده اند و نهایتا با 8 ورزشگاه فوق العاده میزبان بهترین تیم های جهان خواهند بود. این استادیوم ها عبارتند از: خلیفه اینترنشنال – الجنوب – اجوکیشن سیتی – البیت – الریان – الثمامه – راس ابو عبود – لوسیل

از میان این ورزشگاه ها، خلیفه اینترنشنال و الجنوب افتتاح شده اند. سه ورزشگاه اجوکیشن سیتی، الریان و البیت در سال 2020 به بهره برداری می رسند و استادیوم های الثمامه، راس ابو عبود و لوسیل در سال 2021 افتتاح خواهند شد. 

 

 

1481292


جمع و جور ترین جام جهانی تاریخ

 

کشور کوچک قطر می تواند به میزبانی دوست داشتنی برای تیم ها و البته مسافران ویژه جام جهانی تبدیل شود. همه امکانات درجه یک و به روزی که قطر برای مهمانان جهانی خود در نظر گرفته، در محدوده ای کوچک و نزدیک به هم قرار گرفته اند. طولانی ترین مسافت بین استادیوم های میزبان جام جهانی، 55 کیلومتر است؛ فاصله ای که دو ورزشگاه البیت و الجنوب با هم دارند. این در حالی است که ورزشگاه های الریان و اجوکیشن سیتی فقط 5 کیلومتر از هم فاصله دارند.


آسوده در سرزمین پولدارها

 

قطری ها که خود مردمانی آسوده و ثروتمند هستند، برای رفاه مسافران سراسر دنیا هم تمهیدات ویژه ای اندیشیده اند. متروی دوحه به طول 76 کیلومتر و با 37 ایستگاه احتمالا بهترین راه برای جابجایی آسان هواداران بین استادیوم ها خواهد بود. سفر یک طرفه با متروی دوحه 55 سنت هزینه دارد. کشور قطر برآورد حضور 1.5 میلیون تماشاگر از اقصی نقاط دنیا را انجام داده (یعنی بیشتر از نصف جمعیت قطر) و 70 هزار اتاق در هتل های مختلف برای استفاده این تعداد آماده کرده است.

 

خیال راحت ستاره ها در خاورمیانه

 

قطر 21 کمپ تمرینی را در برنامه خود برای تیم های حاضر در جام جهانی گنجانده است. برخی از آنها به بهره برداری رسیده اند و ما بقی در حال ساخت هستند. هر کمپ از 2 زمین چمن و یک ساختمان تشکیل می شود. کشور قطر برای ساخت استادیوم ها و کمپ های جام جهانی 6.5 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.

 

یک پایان تاریخی برای شکارچیان مروارید

 

طبق برنامه مسابقات جام جهانی 2022 از روز 21 نوامبر آغاز می شود و دیدار فینال روز 18 دسامبر برگزار خواهد شد؛ یعنی در زمانی تاریخی تحت عنوان «روز ملی قطر». این بهترین چینشی بود که می شد یک کشور برای مهم ترین رویداد تاریخ خود در نظر بگیرد.


ایران و 2022؛ خیلی دور، خیلی نزدیک

 

در طول تاریخ هیچگاه جام جهانی در کشوری نزدیک تر از قطر نسبت به ایران برگزار نشده است؛ اما با این حال، تیم ملی ایران در شرایطی است که نشانی از آسودگی بابت حضور در این جام جهانی خاورمیانه ای ندارد. تیمی که مقدماتی جام جهانی را با مارک ویلموتس آغاز کرده، با شرایط سختی که پس از 2 شکست متوالی در آن قرار گرفته، کار را با دراگان اسکوچیچ ادامه خواهد داد و این سرمربی کروات با تمام حاشیه های انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی باید ابتدا این تیم را از مهلکه گام نخست مقدماتی خارج کند و سپس در آوردگاه بزرگان آسیا برای کسب بلیت قطر رقابت های مرحله نهایی را انجام دهد. حضور در سومین جام جهانی متوالی همانقدر شیرین خواهد بود که از دست دادن آن و تماشای بی انگیزه آخرین جام جهانی 32 تیمی در کشور همسایه کام ایران را تلخ می کند.

 

1481291

دیدگاه‌ها