کد خبر : 1670871 | 07 اسفند 1398 ساعت 19:30 | 40.9K بازدید | 0 دیدگاه

علی عدنان: من فوتبالیست متفاوت خانواده هستم؛

روز بازی با ایران همه مدارس و مغازه‌ها تعطیل بود

ستاره تیم ملی فوتبال عراق در گفت و گو با سایت فیفا، از شانس این تیم برای صعود به جام جهانی سخن گفت.

روز بازی با ایران همه مدارس و مغازه‌ها تعطیل بود

 

به گزارش "ورزش سه" علی عدنان هنگامی که عراق برای آخرین بار به جام جهانی رسید، حتی متولد هم نشده بود اما با این وجود قهرمانی تیم ملی کشورش در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ را تماشا کرده است.

 

این ستاره عراقی حالا در مصاحبه ای با سایت فیفا گفت: " من در آن زمان(قهرمانی عراق در سال ۲۰۰۷) یک کودک بودم و تنها ۱۳ سال سن داشتم. یادم می‌آید که با دوستانم در خیابان ماندیم و تا صبح به خوشحالی پرداختیم. همه می دانند که شرایط عراق در آن زمان مناسب نبود اما وقتی جام آسیا را بردیم همه بیرون آمدند و احساس می‌شد که بعد از آن اتحاد مردم بیشتر شده است. این معنای زیادی می داد و هنوز هم درباره آن صحبت می‌شود."

نتایج عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاکی از اعتماد به نفس بالای این تیم است چرا که آن ها در حال حاضر در صدر جدول گروه خود قرار دارند؛ موضوعی که انگیزه شان را برای صعود به مرحله نهایی جام جهانی افزایش داده است. ستاره عراقی در این رابطه گفت: " همه چیز خوب پیش می رود. ما به عنوان یک تیم از لحظات خوب مان لذت می بریم. اکنون سه بازی از این مرحله باقی مانده و امید من این است که پس از آن، یک قدم دیگر را به جام جهانی نزدیک تر شویم."

 

1481382

 

نقطه اوج تیم ملی عراق در مقدماتی جام جهانی به بازی برابر ایران برمی گردد؛ جایی که آن ها با نتیجه ۲-۱ یکی از بهترین تیم‌های آسیا را شکست دادند. عدنان در این باره می گوید: " وقتی برای تیم ملی بازی می کنم همیشه در ذهن من این است که چگونه می توانم مردم را خوشحال کنم؟ به همین دلیل بعد از برد برابر ایران احساس بسیار خوبی داشتم. اگر مردم عراق را بشناسید ،می دانید که آن ها عاشق فوتبال هستند. به خاطر آن بازی همه چیز، مغازه ها ، مدارس بسته شده بودند تا مردم بتوانند آن دیدار را تماشا کنند.

من مدت هاست که برای تیم ملی بازی می کنم و برای من، هنوز هم بهترین اتفاق است. احساس بازی کردن برای تیم ملی نسبت به باشگاه برای شما متفاوت است. شما می توانید میلیون ها نفری که به شما نگاه می کنند را احساس کنید. کسانی که می خواهند شما برنده شوید و این بسیار ویژه است."

 

علی عدنان در یک خانواده کاملاً فوتبالی رشد کرده است. پدر او در جام جهانی ۱۹۷۷ برای عراق بازی کرد و دایی فقیدش یعنی علی کاظم نیز یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ عراق به حساب می‌آید. عدنان در این باره گفت: "آنها خیلی به من کمک کردند. تنها مسئله این است که هر دوی آنها در پست مهاجم بازی می کردند بنابراین عجیب است که من تنها مدافع خانواده هستم."

علی عدنان در پایان گفت: " اگر تیم ما همیشه قادر به بازی در خانه بود، قطعا هر ۴ سال یک بار به جام جهانی صعود می‌کردیم. من به این امر اطمینان دارم. ما با حمایت زیادی در خانه مواجه می شویم. فرق نمی کند که با چه تیمی بازی داریم. در هر بازی ۶۰ تا ۷۰ هزار تماشاگر برای حمایت از ما می آیند.

 

1481383

 

مطمئناً احساس می کنید که بازی در خانه بسیار بهتر است زیرا مردم و خانواده شما قادر به دیدن بازی شما هستند. من واقعاً امیدوارم که بازی های بیشتری در عراق برگزار شود و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم."

دیدگاه‌ها