کد خبر : 1671019 | 08 اسفند 1398 ساعت 18:00 | 42.2K بازدید | 0 دیدگاه

دو امتیاز حساس در دربی جا ماند

ذوب آهن 1 سپاهان 1؛ بالکان علیه ژنرال

دارکو بیدوف در سومین بازی پیاپی برای ذوب آهن گلزنی کرد تا تیم همشهری را در کسب سه امتیاز حیاتی ناکام بگذارد.

ذوب آهن 1 سپاهان 1؛ بالکان علیه ژنرال

به گزارش "ورزش سه"، کسب یک امتیاز برای ذوب آهن از یک دیدار خانگی، آن هم در شرایطی که این تیم در رتبه های میانی حضور دارد و خط سقوط آنچنانی هم احساس نمی کند، چندان اهمیتی در سرنوشت این تیم در لیگ نوزدهم نداشت ولی در جبهه مخالف به هیچ وجه نمی توان این ادعاها را تکرار کرد. شاگردان امیرقلعه نویی که حواشی زیادی را طی روزهای اخیر تحمل کرده بودند، برای کسب سه امتیاز به فولادشهر رفته بودند و با توپ پر هم بازی را شروع کردند و در دقیقه 4 با ضربه مهدی ترکمان به گل برتری رسیدند. در جریان بازی نیز این تیم سپاهان بود که نمایش بهتری داشت ولی ذوب آهن موقعیت هایی برای ایجاد تساوی در بازی داشت که در بدترین زمان ممکن برای امیرقلعه نویی و شاگردانش این اتفاق افتاد؛ یعنی دقیقه 90. جایی که مهدی کیانی روی عباسی مرتکب خطا شد تا بیدوف صربستانی که 2 بار در بازی های قبلی گلزنی کرده بود و او هم مثل رادولوویچ مربی مونته نگرویی ذوب آهن در نیم فصل به تیم اضافه شده بود، با گل سومی که به ثمر رساند، به نوعی جنگ قهرمانی را تحت تاثیر قرار بدهد. سپاهان با این پیروزی و با توجه به شکست استقلال در سیرجان در ر تبه دوم جدول رده بندی باقی ماند ولی پیروزی تراکتور و برد امروز شاگردان گل محمدی می تواند وضعیت این تیم را در رتبه های بالایی جدول وخیم کند و شانس این تیم را در رسیدن به قهرمانی کمتر کند. در صورتی که پرسپولیسی ها امروز مقابل شهرخودرو به برتری برسند، اختلاف سپاهان با صدر جدول به عدد 8 می رسد و این بدترین خبری است که می تواند در پایان بازی امروز در ورزشگاه آزادی به اردوی سپاهان مخابره شود.

 

 

ترکیب  ذوب آهن

 

مهدی خلیل، محمد نژادمهدی، وفا هخامنش، وحید محمدزاده، مسعود ابراهیم زاده (۹۰- حمید ملکی)، حمید بوحمدان، مهدی مهدی‌پور (۸۳- ایوان مارکوویچ)، قاسم حدادی فر، دانیال اسماعیلی فر (۸۲- محمدرضا عباسی)، احسان پهلوان و دارکو بیدوف


سرمربی: رادولوویچ

 

1481669

 

 

ترکیب سپاهان

 

پیام نیازمند- مهدی ترکمان، شایان مصلح، محمد طیبی، مرتضی منصوری، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی (۶۹-و لادمیر کومان)، محمدرضا حسینی (۶۵- محسن القسانی)، محمد محبی و سجاد شهباززاده.
سرمربی: امیرقلعه نویی

 

1481672

 

 

شرح گل:


سپاهان (1-0): در دقیقه 4 و پس از اینکه یکی دو موقعیت سپاهان با حملاتی که از چپ و راست ترتیب داده بودند، به نتیجه نرسید، پاس کوتاه محبی به مهدی ترکمان رسید و او هم با یک ضربه پای چپ دقیق به گوشه دروازه، اولین گلش با پیراهن سپاهان را ثبت کرد.

 

1481671

 

ذوب آهن (1-1): در دقیقه 90 خطای مهدی کیانی روی عباسی با سوت داور مسابقه یک پنالتی به تیم میزبان داد تا بیدوف پشت توپ بایستد و برخلاف جهت حرکت نیازمند دروازه تیم سپاهان را باز کند.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 12: شوت خطرناک محمد محبی از پشت محوطه جریمه به طرف دروازه  با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 26: شوت محمد محبی که با بیرون پا از داخل محوطه جریمه و از زاویه بسته زده شد، آنطور که او تصویرسازی کرده بود، به سمت دروازه نرفت ولی یکی از خطرناک ترین موقعیت های بازی تا اینجا بوده است.

دقیقه 32: چند ارسال پیاپی از چپ و راست می توانست گل دوم سپاهان را رقم بزند ولی ضربه محبی به توپ نگرفت تا این موقعیت بسیار خوب از دست برود.

دقیقه 54: ارسال از سمت راست خط دفاعی ذوب آهن با ضربه محمد طیبی در حال تبدیل شدن به گل بود که مهدی خلیل با واکنشی فوق العاده دروازه اش را بسته نگه داشت.

دقیقه 59: ارسال ترکمان با ضربه سر حسینی همراه شد ولی جایگیری مهدی خلیل خوب بود و توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 60: ارسال بسبار زیبا و دقیق اسماعیلی فر با ضربه پهلوان می رفت که گل اول را برای میزبان رقم بزند ولی ضربه او با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 70: شوت دارکو بیدوف از پشت محوطه جریمه با قدرت زیادی زده شد و اگر دقت بیشتری داشت، می توانست گل اول بازی را ثبت کند.

دقیقه 78: ارسال شهباززاده با ضربه ناقص آکروباتیک از سوی محسن الغسانی همراه شد و در برگشت توپ مقابل پای محبی افتاد ولی شوت این بازیکن از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 80: بازیکنان ذوب آهن اعتقاد داشتند در محوطه جریمه توپ به دست سپاهانی ها برخورد کرده و داور باید به سود آنها پنالتی اعلام می کرد.

 

 

 

شرح بازی


در دقایق ابتدایی بازی این تیم سپاهان بود که حملات پردامنه ای از چپ و راست روی دروازه میزبان ترتیب داد و روی یکی از این حملات خیلی زود به گل برتری رسید. در ادامه هم این تیم سپاهان بود که بر حریفش برتری داشت ولی در دقایق پایانی بازی ذوب آهنی ها پیش آمدند و موقعیت هایی ایجاد کردند که البته به گل منجر نشد. دربی اصفهان در نیمه اول موقعیت های زیادی داشت و پرسرعت دنبال شد تا انتظار رد و بدل شدن گل در نیمه دوم وجود داشته باشد.


با شروع نیمه دوم باز هم شاهد ادامه روند نیمه اول بودیم. سپاهان بر جریان بازی تسلط داشت ولی ذوب آهنی ها هم حملات خطرناکی روی دروازه میزبانشان ترتیب می دادند و در شرایطی که دو مرتبه دروازه سپاهان با تهدید جدی مواجه شده بود و سپاهانی ها نیز چند موقعیت بسیار خوب را با سهل انگاری از دست داده بودند، در دقیقه 90 گل تساوی از روی نقطه پنالتی برای شاگردان رادولوویچ به ثمر رسید تا یکی از تلخ ترین تساوی های سپاهان در لیگ نوزدهم رقم خورد.

 

 

در حاشیه

 

* مهدی کیانی کاپیتان اول سپاهان در حرکتی جالب توجه بازوبند کاپیتانی را به محمدرضا حسینی داد تا او کاپیتان طلایی پوشان مقابل تیم سابقش باشد.

* مهدی ترکمان برای اولین مرتبه در دربی اصفهان به صورت ثابت در ترکیب سپاهان قرار گرفت و موفق شد در دقیقه 4 گلزنی کند.

* استنلی کی روش پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت در لیست 18 نفره سپاهان حضور دارد.

* یکی دیگر از نکات جالب توجه لیست سپاهان، حضور محمد ایران پوریان در میان 18 نفر این مسابقه است که تاکنون در لیگ نوزدهم به دلیل مصدومیت فرصت بازی به دست نیاورده است.

* این دیدار مانند سایر دیدارهای  لیگ برتر ، تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا پشت درهای بسته برگزار می شود.

* جالب اینکه اکنون که به دقیقه 35 رسیده ایم، بازوبند کاپیتانی نه بر دست حسینی دیده می شود و نه دست مهدی کیانی.

* کومان و محسن الغسانی در کنار زمین در حال گرم کردن هستند و احتمال تعویض آنها در نیمه دوم وجود دارد.

* محمدرضا حسینی پس از خروج از زمین، بازوبند کاپیتانی را به کیانی داد.

* در دقیقه 83 امید نورافکن با مصدومیت  مواجه شده و برای مداوا به بیرون از زمین رفتت.

 

 

بهترین بازیکن


مهدی ترکمان در اولین حضور ثابتش در ترکیب سپاهان نمایش خوبی داشت. او  علاوه بر اینکه تنها گل سپاهان را در دقیقه 4 با ضربه ای دقیق ثبت کرد، ارسال های دقیقی نیز در طول بازی داشت. در تیم حریف نیز می توان به نمایش مهدی خلیل اشاره کرد که شرایط بهتری نسبت به نیم فصل اول در چارچوب دروازه سبزپوشان ایجاد کرده است.

 

 

اتفاق ویژه


در این دیدار که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا برگزار شد، هیچ هواداری در ورزشگاه فولادشهر حضور نداشت تا پس از سال ها، دربی اصفهان تحت شرایط ویژه ای و بدون هوادار برگزار شود.

 

دیدگاه‌ها