کد خبر : 1671581 | 11 اسفند 1398 ساعت 00:38 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

سجادی گفت المپیک احتمالا به تعویق می افتد

خلیلیان:فوتبالیست‌ها هم مثل پرستاران در خط مقدم هستند

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: وقتی به مردم می گوییم کمتر رفت و آمد کنند و در خانه بمانند، یکی از دل خوشی های آن ها همین فوتبال است.

خلیلیان:فوتبالیست‌ها هم مثل پرستاران در خط مقدم هستند

به گزارش "ورزش سه"، مهرزاد خلیلیان، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی که این روزها درگیر محافظت جامعه ورزش از ویروس خطرناک کرونا است، با حضور در بخش خبری شبکه سه اظهار داشت: این ویروس نه فقط به کشور ما بلکه به دنیا تحمیل شده است. می بینیم که کشورهای پیشرفته و حتی ژاپن که میزبان المپیک است هم با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند.
وی افزود: قبل از اینکه کرونا وارد ایران شود، ما کار را شروع کردیم و پوسترهای زیادی را به استان ها ارسال کردیم. در واقع ما پیش بینی چنین شرایطی را می کردیم. این حرف من نیست و مسئولان وزارت بهداشت این را اعلام کردند.


رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنش به اعتراض بازیکنان و مربیان فوتبال به عدم تعطیلی لیگ برتر گفت: شاید بتوانیم به آن ها حق بدهیم، اما مطمئن باشید اگر لیگ تعطیل می شد، برخی می گفتند چرا تعطیل شد! ورزشکار حرفه ای کارش بازی کردن است. ضمن اینکه ما یک ستاد عالی رسیدگی به کرونا داریم که تصمیماتش در سطح کشور گرفته می شود. وزارت ورزش هم نقشی دارد، اما تصمیمات عالی را این ستاد می گیرد. با دستوری که وزیر ورزش دادند، ما خودمان اقدامات زیادی را انجام دادیم.


وی افزود: درباره فوتبال قضیه فرق می کرد و خود مسئولان کشور نظرشان این بود که هنوز این لیگ می تواند بدون تماشاگر ادامه پیدا کند. دیدید که با چه استقبالی در خانه های مردم مواجه شد. وقتی به مردم می گوییم کمتر رفت و آمد کنند و در خانه بمانند، یکی از دل خوشی های آن ها همین فوتبال است. به بازیکنان می گوییم کمتر احساساتی شوند. همانطور که پزشکان ما یا پرستاران ما در خط مقدم جانشان را کف دستشان گذاشتند، فوتبالیست ها نیز به جامعه کمک می کنند.


خلیلیان در رابطه با مشکلاتی که در اعزام ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک به مسابقات خارجی وجود دارد، گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تمهیداتی اندیشیدند که در روزهای اخیر ملی پوشان بوکس و کاراته بدون مشکل اعزام شدند. الان بحث اصلی کشتی است که طی امروز و فردا تکلیفش را مشخص می کنیم. البته نیم نگاهی هم به IOC داریم. آنطور که دکتر سجادی به ما گفت 50، 60 درصد امکان تعویق بازی های المپیک هم هست. احتمال اعزام ورزشکاران به کشورهایی که درگیر کرونا نیستند هم وجود دارد.


رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان درباره تعطیلی مجموعه های ورزشی گفت: کل مجموعه های ورزشی تا یک هفته تعطیل هستند. دیروز مجموعه آزادی را گندزایی کردیم. خیلی از اهالی فدراسیون های مختلف و کمیته ملی المپیک هم مورد آزمایش قرار گرفتند.

دیدگاه‌ها