کد خبر : 1671935 | 12 اسفند 1398 ساعت 19:55 | 85.5K بازدید | 0 دیدگاه

لیونل، ققنوس گرفتار در قفس تاکتیکی

مسی اسیر جبر زمان یا تاکتیک رئال یا هردو؟

فرضیه‌ای که دیشب ثابت شد؛ بارسا بدون مسی تیمی معمولی است. سه موقعیت خطرناک که همه به مسی ختم شد و از دست رفت.

مسی اسیر جبر زمان یا تاکتیک رئال یا هردو؟

به گزارش “ورزش سه” پایان حسرت شش ساله برای رئال. درست است؛ آن‌ها بالاخره بارسلونا را در ورزشگاه خانگی شکست دادند تا به صدر جدول لالیگا رفته و مهم‌تر از آن کری حساس از رقیب دیرینه را برده باشند.

 

همه طرفداران فوتبال در ابتدا فصل که والورده هدایت بارسا را بر عهده داشت، به این قضیه اعتقاد داشتند که توپ را به مسی بدهید و کار تمام است. بگذارید عامیانه بگوییم؛ بارسلونا بدون مسی تیمی معمولی است. درست همان فرضیه‌ای که طرفداران باقی تیم‌ها به آن ایمان دارند و مدام در کری‌های خود از آن استفاده می‌کنند. با آمدن کیکه ستین، تبلیغ زیادی درباره نحوه بازی او مبتنی بر تیکی تاکا شد. اما این مربی هم تغییری ایجاد نکرد و تاکتیک تکراری از بارسا دیده شد؛ توپ را از همه جای زمین به مسی دهید!

 

اما آیا این نظریه درست است؟ بگذارید فلش بکی به بازی شب گذشته بزنیم. مسی بعد از رفتن کریستیانو رونالدو در چهار ال‌کلاسیکو هیچ تاثیری در گل‌های بارسا نداشته و حالا به دنبال کامیابی در دربی پنجم است. فارغ از اینکه شب جهنمی برای او و بارسا در انتظار است.

 

1482909

این تصویر مربوط به جوانی‌های این فوق ستاره دنیای فوتبال است. زیباترین گل مسی به رئال در لیگ قهرمانان اروپا ثبت شد. جایی که او توپ را از میانه میدان گرفت و اوج‌ هنرش را به نمایش گذاشت. مثل ققنوسی که به پرواز درمی‌آید، یکی پس از دیگری بازیکنان حریف را از پیش رو برداشت و با ضربه‌ای زمینی کاسیاس، راموس و رئال را مقهور خود کرد.

 

 

نیمه اول توپ و میدان بیشتر در اختیار بارسا بود و همین امر سه موقعیت خوب را برای آن‌ها پدید آورد که دو فرصت برای مسی بود. اولین توپ را گریژمان به فوق ستاره آرژانتینی رساند. در محوطه جریمه پاس برای او ارسال شد اما شوت پای راستش را کورتوا به راحتی جمع کرد.

 

فرصت دوم برای او در نیمه اول نیز با درخشش و البته ضربه بد مسی از دست رفت. کاپیتانی که از ضعف دفع میانی رئال نهایت استفاده را برد و با کورتوآ تک به تک شد اما ضربه‌اش دقیقا به مرکز دروازه شلیک شد و گلر بلژیکی آن را دفع کرد. بی شک اگر مسی آماده در زمین بود، حداقل یکی از این دو موقعیت تبدیل به گل می‌شد.

 

با شروع نیمه دوم، بارسایی‌ها اسیر پرس عجیب رئال شدند. جایی که حتی در انتقال توپ از زمین خودی به زمین رئال عاجز بودند و توپ با چند ثانیه تاخیر مدام در اختیار رئال قرار می‌گرفت. افت فاحش بدنی و بی برنامگی بارسلونا دو دلیل عمده عدم موفقیت آبی و اناری‌ها در نیمه دوم بود. مصداق بارز این موضوع هم درست چند دقیقه بعد از گل اول رئال به وجود آمد.

 

1482908

نمایی از مسابقه شب گذشته. عجیب بود که لیونل مسی بارها در مصاف‌های تک به تک و فرارهای عمقی مغلوب بازیکنان رئال به خصوص مارسلو شد که چند باری توپ را از پای لیونل درآورد. پایی که به نظر سنگین‌تر از گذشته حرکت می‌کرد.

 

 

 

مسی بار دیگر از چنگ دفاع فشرده و پرس رئال گذشت و می‌توانست با کورتوآ تک به تک شود. اما تکل عالی مارسلو و هم‌چنین ضعف بدنی لیونل برابر ستاره برزیلی باعث شد تا او مغلوب این جنگ فیزیکی شود و در نهایت آخرین موقعیت جدی بارسا هم از دست رفت.

 

البته در این بین از نقش عمده فدریکو والورده و کاسیمیرو در میانه میدان هم نباید بگذریم. زوجی از آمریکای جنوبی که با بستن غُل و زنجیر به پای مسی نه تنها او بلکه بارسا را در نیمه دوم از کار انداختند و هر چه خواستند انجام دادند. شاید اگر ضربات ایستگاهی نبود، پای این فوق ستاره اصلا به توپ نمی‌خورد!

 

با این حال پس از اتمام بازی فضای مجازی شوخی زیادی با ناکامی مسی در پنجمین ال‌کلاسیکو بدون رونالدو، داشتند. بعضی‌ها گفتند که رونالدو را برگردانید تا مسی احیا شود. شاید هم درست است، لیونل برای اوج گیری رقیبی مثل کریستیانو می‌خواهد. رقیبی به قیمت جنگ دوباره بر سر توپ طلا....

دیدگاه‌ها