کد خبر : 1672314 | 15 اسفند 1398 ساعت 00:36 | 208.6K بازدید | 0 دیدگاه

معرفی مهره‌های موثر ۳ تیم بالای جدول؛

سه ستاره پرسپولیس، سپاهان و تراکتور شناسایی شدند!

سه تیم مدعی لیگ برتر ایران در حالی پشت سر هم در جدول قرار گرفتند که سه مهره تاثیرگذار در نتایج آنها نقش ویژه‌ای داشته‌اند.

سه ستاره پرسپولیس، سپاهان و تراکتور شناسایی شدند!

به گزارش "ورزش سه"، سازمان لیگ در حالی پایان رسمی بازی‌های لیگ برتر را در سال ۹۸ اعلام کرد و از احتمال شروع دوباره مسابقات از چهاردهم فروردین ماه ۹۹ خبر داد که سال جاری با صدرنشینی پرسپولیس و حضور تیم‌های سپاهان و تراکتور در رده‌های دوم و سوم جدول به پایان رسید.

 

پرسپولیس با ۴۷ امتیاز در ۲۱ مسابقه و با اختلاف ۱۰ امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان و تراکتور سال ۹۸ را به بهترین شکل به پایان برد و شانس خود را در فاصله ۹ هفته به پایان فصل بالا برده، اما در واقع حضور سرخ پوشان پایتخت و دو رقیب دیگر آنها در بالای جدول با درخشش کدام بازیکنان اتفاق افتاده است؟

 

بدون تردید اگر درخشش‌های پیاپی و خیره کننده مهدی ترابی در این فصل نبود، پرسپولیس نمی‌توانست با اقتدار در حال حاضر صدرنشین باشد و شانس تکرار قهرمانی را پیدا کند؛ بازیکنی که بیشترین تاثیر را روی گل‌های قرمزها داشته و یکی از بهترین بازیکنان لیگ نوزدهم تا به این جای کار محسوب می‌شود.

 

در زیر آنالیز سایت یازده از سه ستاره از سه تیم پرسپولیس، سپاهان و تراکتور مشاهده می‌کنید:

 

* ۳ ستاره درخشان پرسپولیس برای صدرنشینی

 

نفر اول: مهدی ترابی

 

ستاره خوش تکنیک و باهوش پرسپولیس تا پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر، ۱۷۵۲ دقیقه بازی انجام داده و تنها در ۱۳۸ دقیقه جزو ترکیب تیمش حضور نداشته است تا نشان دهد یکی از با ثباب‌ترین نفرات سرخ پوشان محسوب می‌شود.

 

ترابی در این مدت زمان حضور که در ترکیب پرسپولیس بوده، ۸ گل به ثمر رسانده و در رتبه سوم جدول برترین گلزنان و همچنین با ۵ پاس گل، در جایگاه دوم برترین پاسورهای لیگ برتر قرار دارد. او تا به این هفته ۲۱ دریبل موفق و ۳۴ پاس کلیدی در بازی‌های خود ثبت کرده که عملکرد او نقش به سزایی در موفقیت پرسپولیس داشته است.

 

نفر دوم: وحید امیری

 

چپ‌پای پرسپولیس که در لیگ نوزدهم دوباره احیا شده و توان هجومی تیمش را بالا برده، دومین ستاره این فصل قرمزها محسوب می‌شود که در هشت گل نیز تاثیر مستقیم گذاشته و تقریبا در بیشتر بازی‌ها از ابتدا به میدان رفته است.

 

وحید امیری در لیگ نوزدهم ۱۶۳۷ دقیقه بازی برای پرسپولیس انجام داده و طی این مدت ۵ گل به ثمر رسانده که سومین گلزن برتر این تیم نیز به حساب می‌آید. ۱۳ دریبل درست و ۲۵ نبرد هوایی موفق نیز از دیگر عملکردهای شاخص امیری در بازی‌های این فصل بوده که باید به آن اشاره کرد.

 

نفر سوم: احمد نوراللهی

 

کمربند میانی پرسپولیس با نمایش درخشان و کم‌اشتباه او به خوبی بسته شده است؛ هافبک بلندقامت و جنگنده‌ای که در بیشتر نبردهای میانه میدان و در مقابل بازیکنان حریف برتری داشته و علاوه بر آن، در بازی‌سازی، انتقال توپ از عقب زمین به مهاجمان و همچنین گلزنی و پاس گل موثر بوده است.

 

احمد نوراللهی حضور ۱۷۶۹ دقیقه‌ای در بازی‌های این فصلِ پرسپولیس داشته که توانسته ۳ گل به ثمر رساند، ۶۰ قطع توپ داشته باشد و ۴۴ تکل صحیح بزند تا با این آمار درخشان، نقش موثری در موفقیت و صدرنشینی تیمش ایفا کرده باشد.

 

1483401

 

 

 

* طلایی پوشانی که عصایِ دست ژنرال بودند

 

نفر اول: سید محمدرضا حسینی

 

مطمئنا اگر مصدومیت‌های بدموقع او نبود و زودتر به ترکیب سپاهان اضافه می‌شد، شاید امتیازها و حتی جایگاه رده دومی این تیم بهتر می‌شد ولی غیبت‌های ابتدای فصل محمدرضا حسینی در مسابقات طلایی پوشان موجب شد تا آنها در بعضی مسابقات دچار ضعف باشند و نتوانند بازی‌های هجومی و همیشگی‌شان را ارائه کنند.

 

مدت زمان حضور محمدرضا حسینی در ترکیب بازی‌های لیگ برتری سپاهان، ۱۰۰۲ دقیقه بود که یک گل مقابل صنعت نفت آبادان به ثمر رساند، ۵ پاس گل داد و ۱۲ پاس کلیدی دیگر از خود به ثبت رساند تا با این نمایش درخشان، نفر اول در جدول تاثیرگذارترین بازیکنان سپاهان باشد.

 

نفر دوم: امید نورافکن

 

بدون تردید باید او را آچارفرانسه امیر قلعه‌نویی در این فصل بنامیم؛ بازیکنی که در پست‌های دفاع میانی، دفاع چپ، هافبک دفاعی، هافبک چپ، هافبک راست و هافبک هجومی به کار گرفته شد و تقریبا در تمام پست‌ها عملکرد خوبی ارائه داد و بازیکن تاثیرگذار طلایی پوشان اصفهان بود.

 

۱۵۶۵ دقیقه بازی در لیگ نوزدهم به امید نورافکن رسید که طی این مدت توانست ۳ گل بزند، با جنگندگی و تلاش زیاد در میانه زمین و جناحین، ۳۷ قطع توپ موثر داشته باشد و همچنین با ۲۸ تکل موفق، اجازه کار به بازیکنان حریف را ندهد.

 

نفر سوم: محمد محبی

 

تازه وارد لیگ برتر و سپاهان به قدری در این تیم خوب کار کرد و خوش درخشید که به تیم ملی هم دعوت شد؛ بازیکن بوشهریِ سپاهان که از تکنیک، هوش و البته قدرت بدنی بالایی برخوردار است.

قلعه‌نویی در این فصل ۱۳۲۰ دقیقه به محمد محبی بازی داده که این بازیکن توانسته با زدن ۴ گل، دادن ۱۳ پاس کلیدی و ثبت ۱۳ دریبل موفق، سومین بازیکن موثر تیم دوم جدول لیگ برتر در این فصل باشد.

 

1483402

 

 

 

* دو کاپیتان ملی و یک جوانِ تازه نفس، برترین‌های تراکتور

 

نفر اول: اشکان دژاگه

 

تراکتور در حالی اکنون در امتیاز ۳۷ با سپاهان برابر است و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار دارد که اگر فرصت‌سوزی این تیم در برخی مسابقات نه چندان دشوار(به ویژه در نیم‌فصل اول) نبود، آنها اکنون حداقل رتبه دوم را در اختیار داشتند ولی با این وجود، آنها همچنان یکی از مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی محسوب می‌شوند که در این راه اشکان دژاگه، از دید سایت یازده بیشترین تاثیر را در نتایج تیمش داشته است.

 

کاپیتان دوم تیم ملی و تراکتور در این فصل ۱۳۱۵ دقیقه در ترکیب حضور داشته که علاوه بر دریبل‌های پُرتعداد و چشم‌نواز او و بازی‌سازی در خط میانی، حاصل کارش در ترکیب تیمش به ثمر رساندن ۲ گل زیبا، زدن ۳۴ شوت خطرناک و دادن ۱۳ پاس کلیدی بوده است.

 

 

نفر دوم: رضا اسدی

 

هافبک دفاعی بلند قامت فصل گذشته سایپا که تا روزهای آخر نقل و انتقالات پیش فصل در سه راهی تهران، اصفهان و تبریز گیر کرده بود، با انتخاب تراکتور سعی کرد در فضای جدیدی برای ادامه فوتبال و کسب تجربه در کنار کاپیتان‌های ملی به میدان برود که این انتخاب تا به اینجای فصل درست به نظر می‌رسد، چراکه او توانسته مهره موثری در ترکیب تیمش باشد.

 

رضا اسدی که در پست‌های هافبک دفاعی و دفاع میانی در لیگ نوزدهم برای تراکتور بازی کرده و در بیشتر مسابقات نمایش کم‌اشتباه و پُرتلاشی داشته، ۱۴۷۱ دقیقه بازی در این فصل انجام داده و در این بازه زمانی موفق به زدن ۳ گل، ۴۲ تکل موفق و مهم‌تر از همه برتری در ۷۸ نبرد هوایی شده است.

 

نفر سوم: مسعود شجاعی

 

رهبریِ او در ترکیب تراکتور بدون شک یکی از عوامل موفقیت این تیم در فصل جاری بوده است. کاپیتان تی‌تی‌ها که پاس‌های در عمق و ارسال‌های او همواره خطرناک و در گل‌های تراکتور تاثیرگذار بوده، سومین بازیکن برتر تیمش تا به اینجای فصل محسوب می‌شود.

 

مسعود شجاعی در لیگ نوزدهم ۱۴۹۳ دقیقه بازی برای تراکتور انجام داده و توانسته علاوه بر میدان‌داری، راهنمایی بازیکنان و ... ، ۳ گل بزند، ۱۳ پاس کلیدی داشته باشد و ۲۱ دریبل موفق بزند تا با این آمار، جزو ستاره‌های سرخ‌های آذربایجان و حضورشان در رده سوم جدول باشد.

 

1483403

 

 

دیدگاه‌ها