کد خبر : 1673281 | 21 اسفند 1398 ساعت 10:40 | 28.5K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش مهاجم اسلوونیایی در مستایا

ایلیچیچ و چهار گلی که رکورد زلاتان را شکست

یوسیپ ایلیچیچ، مهاجم اهل اسلوونی آتالانتا دیشب در مستایا درخشید و با چهار گل به والنسیا صعود تیم ایتالیایی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را رقم زد.

ایلیچیچ و چهار گلی که رکورد زلاتان را شکست

به گزارش "ورزش سه"، یوسپ ایلیچیچ، مهاجم آتالانتا دیشب در خانه والنسیا، ورزشگاه مشهور مستایا، ستاره بی چون و چرای میدان بود و با چهار گلی که به ثمر رساند نه تنها صعود آتالانتا به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا را ممکن کرد بلکه نام خود را در کتابهای تاریخی رکورد ثبت کرده و موفق شد از رکورد ثبت‌شده توسط زلاتان ابراهیموویچ عبور کند.

 

این مهاجم 32ساله اهل اسلوونی در هر دو نیمه بازی دیشب دو گل به ثمر رساند تا ستاره اصلی پیروزی 4-3 آتالانتا مقابل والنسیا باشد. تیم ایتالیایی در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 8-4 به پیروزی رسید تا به مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ صعود کند.

 

1484649

 

ایلیچیچ موفق شد با چهار گل خود رکوردی که در اختیار زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی قرار داشت را بشکند. زلاتان پیش از این مسن‌ترین کسی بود که موفق شده بود در یک مسابقه حذفی لیگ قهرمانان در خانه حریف چهار گل به ثمر برساند. زلاتان در اکتبر 2013 زمانی که 32 سال و 20 روز سن داشت در دیدار تیمش پاری سن ژرمن مقابل اندرلخت 4 گل به ثمر رسانده بود. ایلیچیچ دیشب با 32 سال و 41 روز سن موفق شد از رکورد زلاتان عبور کرده و به مسن ترین فوتبالیستی تبدیل شود که موفق شده در لیگ قهرمانان در یک بازی چهار گل به ثمر برساند. 

 

ایلیچیچ حالا تنها بازیکن اسلوونیایی است که موفق شده در لیگ قهرمانان هت‌تریک کند. او با این چهار گل تعداد کل گلهای خود برای آتالانتا در سال 2020 را به چهارده گل رساند. در سال جاری تا کنون هیچ بازیکنی از پنج لیگ بزرگ اروپا نتوانسته به اندازه او گلزنی کند. ایلیچیچ در فصل جاری هم رویهم‌رفته 29 بازی برای آتالانتا انجام داده و 21 گل برای تیمش به ثمر رسانده.

 

ایلیچیچ در عین حال چهارمین بازیکنی است که موفق شده در مراحل حذفی لیگ قهرمانان دست‌کم چهار گل در یک بازی به ثمر برساند. سه بازیکن دیگری که موفق به ثبت این رکورد شده‌اند لیونل مسی، ماریو گومز و رابرت لواندوفسکی هستند. اما ایلیچیچ در میان آنها تنها کسی است که موفق شده در یک بازی خارج از خانه به این رکورد دست پیدا کند.

 

1484650

 

اما ایلیچیچ در بازی رفت دو تیم که به میزبانی آتالانتا برگزار شده و با پیروزی 4-1 این تیم به پایان رسیده بود هم گلزنی کرده بود. به این ترتیب او به همراه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو تا این لحظه تنها کسانی هستند که موفق شده‌اند در دو بازی رفت و برگشت مراحل حذفی لیگ قهرمانان پنج گل یا بیشتر به ثمر برسانند.

 

1484652

 

آتالانتا حالا بعد از لستر سیتی در سال 2017 جدیدترین تیمی است که موفق شده در اولین فصل حضورش در چمپیونزلیگ به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند. پیش از آتالانتا آخرین تیم ایتالیایی‌ای که موفق شده بود در اولین حضورش در لیگ قهرمانان به این مرحله صعود کند لاتزیو بود که در سال 2000 به یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ راه یافته بود.

 

 

دیدگاه‌ها