کد خبر : 1673293 | 21 اسفند 1398 ساعت 12:15 | 51.6K بازدید | 0 دیدگاه

بی ثبات ترین روزهای تاریخ باشگاه؛

رسول پناه، عامل رکورد مدیریتی پرسپولیس! (گزارش)

باشگاه پرسپولیس در دهه 90 بیشترین تعداد مدیرعامل یا سرپرست را به خود دیده و در این زمینه رکورد زنی کرده است.

رسول پناه، عامل رکورد مدیریتی پرسپولیس! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی قبل مهدی رسول پناه رئیس هیئت مدیره پرسپولیس به عنوان مسئول مدیریتی باشگاه معرفی شد تا جای محمدحسن انصاری فرد را بگیرد. او فعلا در قالب سرپرست کار خود را آغاز خواهد کرد تا این که مدیرعامل این باشگاه انتخاب شود. حضور او روی صندلی مدیریتی پرسپولیس حالا سبب شده تا این باشگاه صاحب یک رکورد منفی مدیریتی شود: بیشترین تعداد مدیرعامل در یک دهه!

 

پرسپولیس که سال 57 سال از اعلام موجودیتش می‌گذرد، از سال 42 تا 57 یعنی در بازه زمانی پانزده ساله، تنها دو مدیر را به خود دید: علی عبده و مصطفی مکری. در این دوره پرسپولیسی ها دو قهرمانی جام تخت جمشید را به دست آوردند و شالوده اصلی این باشگاه تشکیل شد که حالا به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیا شناخته می‌شود.

 

در دهه 60 پرسپولیس سال های پرتنشی را پشت سر گذاشت. یک دوره مدیریت شورایی بر این باشگاه حکم فرما بود و در اکثر سال ها، این علی پروین بود که باشگاه را در اختیار داشت. با این حال و در مجموع، 4 اسم به عنوان مدیرعامل در این دهه بر باشگاه سرخپوش پایتخت مدیریت کردند که شناخته شده ترین آن ها عباس انصاری فرد بود.

 

قرمزها دهه 70 را با عباس انصاری فرد آغاز کردند اما او در سال 72 از این سمت کنار رفت تا سکان مدیریت به دست امیر عابدینی بیفتد. در این دوره پرسپولیس ثبات عجیب و غریبی را تجربه می‌کرد و بهترین دوره خود پس از انقلاب (از نظر مدیریتی) را گذراند. قهرمانی های پرتعداد، درآمدزایی قابل توجه، موفقیت های قاره ای، ترانسفر بازیکنان به لیگ های معتبر و... بخشی از اتفاقاتی بود که در این سال ها رخ دادند اما با آغاز دهه جدید، عابدینی کنار گذاشته شد.

 

1484584

 

پرسپولیس دهه جدید را با عباس انصاری فرد استارت زد اما عمر مدیریت او هم طولانی نبود. علی میرزایی، علی پروین، اکبر غمخوار، حجت الله خطیب، محمدحسن انصاری فرد، حبیب کاشانی، داریوش مصطفوی، عباس انصاری فرد و حبیب کاشانی دیگر مدیران عامل پرسپولیس در سال های بین 80 تا 90 بودند. سرخ ها میانگین هر سال یک مدیر را در این دهه تجربه کردند تا آشفته ترین سال های تاریخ خود را بگذارنند.

 

اوضاع سرخپوشان پایتخت در دهه 90 بدتر هم شد. حبیب کاشانی کار را آغاز کرد اما در شهریور 90 جای خود را به محمد رویانیان داد. رویانیان تا بهمن 92 مدیرعامل بود اما او نیز برکنار شد و پرسپولیسی ها در فاصله دو سال بعدی، 6 مدیرعامل دیگر را در باشگاه خود دیدند! با حضور علی اکبر طاهری ثبات به این باشگاه برگشت اما او هم به سه سال نرسیده کنار رفت و گرشاسبی، عرب، انصاری فرد و حالا رسول پناه، در این دو سال مدیرعامل پرسپولیس بوده اند.

 

سرخ ها در 8 سالی که از دهه 90 می‌گذرد، 12 مدیرعامل داشته اند و احتمال دارد رسول پناه نیز خیلی زود جای خود را به شخص دیگری بدهد. عمر مدیران پرسپولیس از 7.5 سال در روزهای نخست پیدایش، به 8 ماه رسیده و باید دید در ماه ها و سال های پیش رو چه اتفاقاتی رخ خواهند داد.

دیدگاه‌ها