کد خبر : 1673623 | 22 اسفند 1398 ساعت 18:27 | 35.1K بازدید | 0 دیدگاه

جنون چند ساعته در پایتخت فرانسه

پاری‌سن ژرمن؛ جشن بیکران (گزارش تصویری)

با وجود منع حضور هواداران در مسابقه بین دو تیم پی اس جی و دورتموند جو اطراف ورزشگاه غیرمنطقی، عجیب و غریب و شاید ترسناک بود.

پاری‌سن ژرمن؛ جشن بیکران (گزارش تصویری)

 

به گزارش "ورزش سه"، از نیمه شب پاریس گذشته بود که آنخل دی‌ماریا و سایر ستاره‌های پی اس جی از روی بالکن ورزشگاه، با هزاران هوادار مشغول دست افشانی و شادی بودند. آن ها در فضایی آکنده از دود و آتش صلاحیت خود را برای حضور در ۸ تیم اروپا جشن می‌گرفتند. این بعد از آن بود که نیمار با سوت پایان بازی، در آغوش کیلیان ام باپه گریه کرده بود و هم تیمی های او از خجالت ارلیک هالند ستاره ۱۹ ساله دورتموند درآمده بودند.

 

آن هایی که دور از پاریس بودند، با مخابره عکس هایی به رنگ سرخ که اتوبوس تیم پی اس جی در گوشه ای از آن قرار داشت، از خود پرسیدند: امشب چه خبر است؟ کمی بعد از ساعت ۷ و نیم بعد از ظهر چهارشنبه بود که راننده اتوبوس تیم ثروتمند فرانسوی صدها تماشاگر و پرچم‌های بزرگ آن ها را پیش روی خود دیدند. یا شاید به نظر همه این یک استقبال هوادارانه برای روحیه دادن به تیم قبل از بازی با دورتموند بود اما اتوبوس هرچه که پیش رفت با تعداد بیشتری از مردم مواجه شد و در نهایت حداقل ۳ تا ۴ هزار نفر اتوبوس تیم را احاطه کردند. جمعیتی که باعث شد رسیدن ستارگان پاریس به ورزشگاه با کمی سختی انجام بگیرد، اگرچه فضای ایجاد شده توسط بمب های دودزای بی شمار از سوی هواداران، بازیکنان تیم را با روحیه مضاعف به پارک دو پرنس فرستاد.

 

1485238

 

1485239

 

این گردهمایی غیرطبیعی در روزهای شیوع کرونا البته تحت نظر پلیس بود اما برای هوادارانی که روی پرچمشان نوشته بودند، تا زمان مرگ با پی اس جی، تسخیر دنیا توسط یک ویروس مرموز چیز مهمی به نظر نمی‌رسید و در شرایطی که همه انتظار یک شب آرام را در پاریس داشتند، هیاهو بیش از حد ممکن بالا رفته بود. صداهایی که از طرفداران حاضر در ورزشگاه، بیرون می‌آمد.

 

1485245

 

این استقبال پاریسی ها را غافل‌گیر کرده بود. توماس توخل خیلی زود رو به دوربین ها اعتراف کرد که شور و هیجان هواداران باورنکردنی بود. همچنین مارکینیوش ستاره پاری سن ژرمن در پایان مسابقه گفت: هرگز مشابه این را تجربه نکرده بودم، این عالی بود. اما آنچه که در پاریس اتفاق افتاد شاید برای بازیکنان این تیم یک دوره تازه را رقم بزند. پاریس که در سال های اخیر به دلیل حذف شدن های ناگهانی مورد شماتت فوتبال نویسان قرار داشته و به نداشتن کاراکتر متهم شده است، حالا فضایی را در اطراف خود ایجاد کرده که حتی ستارگان بزرگ و گران قیمتی مثل ام باپه، نیمار، کاوانی، وراتی و... تحت تاثیر آن قرار دارند.

 

1485248

 

1485247

 

1485244

 

جالب این که روزنامه اکیپ مشهورترین روزنامه ورزشی اروپا هم صفحه اول خود را از دل همین جشن هواداری انتخاب کرده بود. در حالی که داخل زمین هم اتفاقات عجیب و غریبی رخ داده بود اما آتش فشانی که در پاریس اتفاق افتاد، چنان هیجانی را بین روزنامه نگاران ورزشی این کشور ایجاد کرده که حاشیه، تبدیل به متن شد؛ شبی که آتش بازی، سرودهای دسته جمعی و در نهایت جشن یک پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی، پاریس را به این باور رساند که امسال میتواند سال آن ها باشد.

 

1485243

 

1485242


فصلی که اگرچه  ممکن است به دلیل شیوع روز افزون ویروس کرونا،  نیمه کاره تمام بشود اما این اعتمادی است که هرگز بین تیم و هواداران وجود نداشته و انگار وقتش رسیده که پی اس جی میوه سرمایه گذاری اش را بالاخره بچیند.

 

1485241

 

1485240

دیدگاه‌ها