کد خبر : 1673771 | 23 اسفند 1398 ساعت 20:46 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

معرفی بهترین مربیان ایران در سال ۹۸

با تعلیق مسابقات فوتبال ایران تا اطلاع ثانونی، می‌توان برترین سرمربیان از نظر امتیازگیری را معرفی کرد.

معرفی بهترین مربیان ایران در سال ۹۸

به گزارش "ورزش سه"، بازی‌های لیگ برتر ایران در حالی نیمه‌کاره ماند و طبق برنامه تا روزهای پایانیِ سال ۹۸ ادامه پیدا نکرد که شیوع ویروس کرونا ممکن است حتی به ناتمام ماندن مسابقات هم بیانجامد، اما در چنین شرایطی که بازی‌ها فعلا و تا پایان فروردین‌ماه ۹۹ متوقف شده، می‌توان مربیان برتر امسال را معرفی نمود.

 

در بین مربیانی که در سال ۹۸ در فوتبال ایران فعالیت داشتند، گابریل کالدرون سرمربی سابق پرپسولیس بیشترین میانگین امتیازی را به دست آورده و در جایگاه دوم این رده‌بندی، ساکت الهامی سرمربی موفق تراکتور حضور دارد.

کالدرون در مجموع ۱۹ مسابقه رسمی که هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، میانگین امتیازی ۲/۲۶ را به دست آورد و در صدر جدول امتیازگیری مربیان قرار گرفت.

 

1468877

 

ساکت الهامی که بعد از نیم‌فصل حضور موثر در ماشین‌سازی به تراکتور پیوست و در حال حاضر نیز سرمربی این تیم مدعی است، مجموعا در ۱۰ بازی رسمی هدایت سرخ‌پوشان آذربایجان را برعهده داشته که نمایش و نتایج درخشان تیم‌اش موجب شده میانگین امتیازی ۲/۲۰ را به دست آورد و به نوعی می‌توان گفت او در بین مربیان شاغل و فعلی لیگ برتر، بیشترین میانگین امتیازی را کسب کرده است.

 

 

1484564

 

رتبه سوم این جدول به آندره‌آ استراماچونی قرار دارد؛ سرمربی ایتالیایی سابق استقلال که در ۱۵ مسابقه رسمی هدایت آبی‌ها را برعهده داشت و میانگین امتیازی ۲/۰۶ را به دست آورد و پس از او نیز برانکو ایوانکوویچ با میانگین ۲ امتیاز در ۱۴ بازی، در رده چهارم حضور دارد.

 

 

 

بعد از این چهار سرمربی برتر سال ۹۸ فوتبال ایران که تنها الهامی در بین آنها هم‌اکنون مشغول فعالیت در لیگ برتر است، نام فرهاد مجیدی دیده می‌شود؛ سرمربی جوان آبی‌ها در مدت حضورش در این تیم توانسته میانگین ۱/۹۲ امتیاز را در ۱۳ بازی به دست آورد و در رده پنجم بایستد.

 

یحیی گل‌محمدی که سال ۹۸ را با شهرخودرو آغاز و با پرسپولیس به پایان رساند، در مجموع ۳۳ بازی رسمی روی نیمکت هر دو تیم، میانگین امتیازی ۱/۸۷ را به دست آورد و پس از او نیز می‌توان به امیر قلعه‌نویی اشاره کرد که در مجموع ۳۶ مسابقه رسمی در سپاهان اصفهان، میانگین امتیازی ۱/۷۲ را به دست آورد.

 

1482226

دیدگاه‌ها