کد خبر : 1674206 | 26 اسفند 1398 ساعت 15:23 | 51.5K بازدید | 26 دیدگاه

از برایتون و شارلروا تا مدعیان قهرمانی لیگ برتر؛

نظرسنجی: بهترین هافبک سال 98 را انتخاب کنید

در روزهای پایانی سال با مشارکت خود به ما در انتخاب بهترین هافبک سال 1398 در بین تمام بازیکنان ایرانی کمک کنید.

نظرسنجی: بهترین هافبک سال 98 را انتخاب کنید

به گزارش "ورزش سه"، سال 1398 روزهای پایانی خود را طی می کند و تنها 3 روز به آغاز سال جدید باقی مانده است. هرچند از ابتدای اسفند ماه تمام مردم ایران به نوعی درگیر شیوع ویروس کرونا بوده اند و متاسفانه شنیدن خبرهای ناراحت کننده جزئی از زندگی روزمره افراد شده، اما در این واپسین روزهای سال، ورزش سه در نظر دارد با کمک نظرات مردمی، بهترین بازیکنان سال فوتبال ایران را انتخاب کند. 

 

این نظرسنجی و بررسی به صورت پست به پست انجام می شود و پس از بررسی  دو روز گذشته گلرها و مدافعان، امروز عملکرد بهترین هافبک ها مرور می شود. در اینجا نگاهی اجمالی به 10 هافبکی می اندازیم که سال بهتری را نسبت به همتایان خود در تیم های مختلف پشت سر گذاشتند. بدیهی است با توجه به بازیکنان ایرانی شاغل در نقاط مختلف دنیا، نفراتی هم بودند که با وجود شایستگی از این فهرست هشت نفره جا ماندند. در انتهای مطلب به این نام ها اشاره می کنیم.

 


 

-  وحید امیری

 

امیری در 8 بازی پایانی ترابزون در سوپرلیگ ترکیه که مربوط به سال 98 بود، اغلب روی نیمکت نشست. یک بازی را فیکس بود و روی یک گل هم تاثیر گذاشت. اما درخشش او از فصل جدید آغاز شد؛ جایی که پرسپولیس را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد و پس از افت نسبی در آغاز لیگ، به همان ستاره همیشگی تبدیل شد. هافبک شماره 19 پرسپولیس که مهره مورد علاقه گابریل کالدرون نیز بود، باتوجه به عملکرد ضعیف براندائو، اغلب در خط حمله به میدان رفت و مکمل خوبی برای علی علیپور بود. امیری در طول لیگ نوزدهم 5 گل زد که بدون تردید زیباترین گل او در مقابل تراکتور بود. وی با دریبل چند بازیکن تیم تبریزی این گل را به ثمر رساند و برد را به پرسپولیس هدیه کرد. حالا امیری 33 ساله امیدوار است با حمایت طرفداران پرسپولیس، بهترین هافبک امسال لیگ شود.

 

1483300

 

 


 

-  مهدی ترابی

 

خرید پرسروصدای فصل قبل پرسپولیس، رفته رفته موتور گلزنی و اثرگذاری را در این تیم روشن کرد و سال 98 را به درخشان ترین شکل ممکن پشت سر گذاشت. ترابی در اواخر فصل قبل نقش مهمی در قهرمانی های پرسپولیس داشت و حتی در مرحله گروهی آسیا که تیمش موفق نبود، نمایش های خوبی به ثبت رساند. اما حساب این فصل برای مهدی ترابی کاملا جدا است. از ابتدای لیگ نوزدهم، شماره 9 پرسپولیس به ناجی بی چون و چرای سرخپوشان تبدیل شد و بارها یک تنه بار تیم را به دوش گرفت. تحت هدایت گابریل کالدرون، ترابی بهترین روزهای خود را در پرسپولیس پشت سر گذاشت و حالا زیر نظر گل محمدی نیز اثرگذاری خود را در بازی های داخلی و بین المللی ادامه می دهد. این بازیکن تا کنون 24 امتیاز برای پرسپولیس کسب کرده که آماری خیره کننده به حساب می آید.

 

 

 


 

 

-  علیرضا جهانبخش

 

جهانبخش در نیمه اول سال 98 که بازی های فصل قبل در جریان بود، 6 بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی انجام داد. در تیم ملی هم یک گل مقابل سوریه به ثمر رساند. در این فصل از رقابت های انگلیس هم جهانبخش کار خود را با بازی جام اتحادیه مقابل بریستول و اثرگذاری روی گل تیمش شروع کرد. سپس مصدومیت گریبانگیر این بازیکن ایرانی شد و نهایتا هفته شانزدهم مقابل ولورهمپتون به زمین رفت. پس از چند بازی غیبت دوباره، علیرضا در برابر بورنموث در ترکیب اصلی قرار گرفت و خیلی زود اولین گل خود در لیگ انگلیس را جشن گرفت. در بازی بعدی هم مقابل چلسی تعویض شگفت انگیز برایتون لقب گرفت و گل آکروباتیک استثنایی را به ثمر رساند. پس از دیدار با چلسی هم مجموعا 6 بازی برای برایتون انجام داده است. در یکی از این بازی ها سانتر جهانبخش و اشتباه مدافع واتفورد منجر به یک گل دیگر برای برایتون شد.

 

1466013

 

 


 

 

-  احسان حاج صفی

 

این احتمالا یکی از بهترین سال های فوتبال احسان حاج صفی بوده است. احسان پس از پایان یک فصل نامطلوب با تراکتور، زودتر از دیگر کاپیتان ها در تمرینات پیش فصل حضور یافت و کار خود را استارت زد. باتوجه به جذب تیموری به عنوان مدافع چپ، احسان بیشتر در خط هافبک بازی می‌کرد و عملکرد خوبی هم داشت. گل های مهم حاج صفی در ابتدای فصل، کمک زیادی به تراکتور برای صدرنشینی کرد. یکی از این گل ها، با شوتی از راه دور در بازی با پرسپولیس رقم خورد و باعث شد تا نوار ناکامی تی تی ها مقابل پرسپولیس پاره شود. در ادامه فصل نیز وی خود را به عنوان بازیکنی با ثبات معرفی کرد و نشان داد که همچنان مهره ارزشمندی است. حاج صفی در مجموع سه گل در لیگ نوزدهم زده و نقش پررنگی در موفقیت تراکتور داشته است.

 

 

1469869

 

 


 

 

-  اشکان دژاگه


اشکان دژاگه ستاره سابق تیم های فولام و ولفسبورگ، در دومین سال بازی برای تراکتور، درخشش قابل توجهی با پیراهن این تیم داشت. در ابتدای سال 98 و روزهایی که تراکتور اوضاع خوبی نداشت، او دربازی با فولاد برای تیمش گلزنی کرد و باعث شد تا تیم قرمزپوش تبریزی از شکست دیگر رها شود. در شروع سال جدید اگرچه اشکان ابتدا شرایط خوبی نداشت اما به مرور درخشید و جای خود را در بین بهترین بازیکنان لیگ پیدا کرد. او که در دوره دنیزلی ستاره تیمش بود، زیر نظر شیخ لاری و الهامی نیز گل های مهمی را به ثمر رساند اما نمایش او را باید فارغ از گلزنی بررسی کرد. او باتوجه به میزان جنگندگی اش، عنصری کارآمد در خط هافبک تراکتور بود و همچنین با توان ارسال پاس دقیق و دریبلینگ، به کار تیم تراکتور آمد. دژاگه حالا امیدوار است تا بتواند با رای طرفدارانش، به عنوان بهترین هافبک سال انتخاب شود.

 

1479420

 

 


 

 

-  امین قاسمی نژاد

 

هرچند تیمی که یحیی گل محمدی در مشهد ساخت به یکدست بودن شهره بود، اما اگر بخواهیم یک ستاره مهم از این تیم در سال 98 نام ببریم، قطعا امین قاسمی نژاد خواهد بود. ستاره شمالی و خوش قد و قامتی که به عقیده اکثر فوتبالی ها دیر به سطح اول ایران وارد شد. قاسمی نژاد در اوایل سال و در رقابت نزدیک مدعیان قهرمانی لیگ، یکی از ارکان مهم کسب سهمیه آسیایی برای تیم پدیده مشهد بود و در پایان فصل هم با وجود پیشنهادهای مختلف، در جمع مشهدی ها ماند. شوت های دقیق پشت محوطه، قدرت گلزنی و توانایی بازی با پاس های سرعتی از جمله ویژگی های مهم قاسمی نژاد است. باید دید در شرایطی که شهر خودرو روزهای دشواری را سپری می کند، آیا او می تواند در سال 99 هم یک ناجی برای این تیم باشد یا خیر.

 

1397375

 

 


 

 

-  علی قلی زاده

 

شروع سال برای قلی زاده خوب نبود. او در هفته 29 لیگ بلژیک مصدوم و تعویض شد و به همین دلیل 10 بازی نخست سال 98 را در پلی آف لیگ از دست داد. در هفته های ابتدایی فصل جدید هم مصدومیت فرصت حضور در ترکیب را از این لژیونر ایرانی گرفت اما به مرور اوضاع برای او خوب شد. گلزنی در جام حذفی رفته رفته او را وارد ترکیب کرد و نمایش های درخشان وی شروع شد. 22 بازی در مجموع برای شارلروا انجام داده که در این بازی ها 3 گل زده، 6 پاس گل داده و روی 4 گل دیگر هم تاثیر داشته است. قلی زاده بهترین پاسور تیم شارلروا و نفر چهارم جدول پاس گل های ژوپیر لیگ بلژیک است و یکی از موفق ترین لژیونرهای فوتبال ایران در سال 98 بوده است.

 

1446585

 

 


 

 

-  علی کریمی

 

بدون سروصدا و با تمرکز بالا، علی کریمی رفته رفته به یکی از مهم ترین نفرات تیم استقلال تبدیل شده است. این هافبک شماره 6 که در سپاهان و فوتبال کرواسی هم سابقه بازی دارد، در پیراهن استقلال به روزهای اوج رسیده است. کریمی علاوه بر این که فصل گذشته عملکرد خوب و باثباتی در استقلال داشت، با آمدن استراماچونی هم یکی از ستون های این تیم بود و نمایش های خوب و موثری از خود نشان داد. در کنار پاس های دقیق و قدرت شوتزنی بالا، کریمی در محوطه جریمه حریفان هم حضور موثری دارد و در گل های مختلفی سهم داشته است. امسال با حضور مسعود ریگی، وظایف تهاجمی او نیز بیشتر از قبل شده و با خیال راحت تری به سمت دروازه حریفان می رود.

 

 

 


 


-  امید نورافکن

 

امید نورافکن بعد از کش و قوس فراوان در ابتدای لیگ نوزدهم پس از عدم توافق با استقلال بار دیگر راهی شارلوا شد. اما اصرار امیر قلعه‌نویی به جذب این بازیکن باعث شد تا مسئولان سپاهان دست به جیب شوند و با پرداخت مبلغی، این بازیکن با ارزش را به تیمشان بیاورند. اصراری که بی دلیل هم نبود. نورافکن در همان ابتدا ارزش خود را با گلزنی و ثبت پاس گل به اثبات رساند. علاوه بر این سرمربی سپاهان از او در ابتدا به عنوان دفاع چپ و‌ در ادامه به عنوان هافبک استفاده کرد. پستی که ارزش‌های او را بیش از پیش نمایان کرد. به خصوص در استفاده از ضربات ایستگاهی که یکی از نفرات اصلی تیمش به شمار می‌رود. درخشش در لیگ برتر، سرمربی سابق تیم ملی را متقاعد به دعوت از نورافکن به تیم ملی بزرگسالان کرد. جایی که او برای مسابقات مقدماتی جام جهانی همواره جزو لیست اصلی بود. از طرفی نورافکن کاپیتان تیم ملی امید نیز بود و در پست دفاع آخر نمایش خوبی از خود به جا گذاشت. همین عملکرد باعث شد تا نام او در بین برترین هافبک‌های ایرانی در سال ۹۸ قرار بگیرد.

 

1459774

 

 


 

-  احمد نوراللهی

 

هافبک شماره 8 پرسپولیس یکی از بهترین سال های فوتبال خود را سپری کرد. او از 39 بازی سال، در 38 تا فیکس بود و گل های مهمی را نیز به ثمر رساند. از جمله این گل ها می‌توان به گلزنی در دربی تهران اشاره کرد و همچنین گل صعود به فینال جام حذفی در مقابل سپاهان. با شروع فصل جدید نوراللهی درخشش بیشتری را هم از خود نشان داد و جای خود را در ترکیب تیم گابریل کالدرون و سپس یحیی گل محمدی ثابت کرد. احمد که در این سال اولین گل ملی اش را هم زد، در پست هافبک میانی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران بود و در صدرنشینی پرسپولیس هم نقش پررنگی را ایفا کرد. او که در این سال به کاپیتان سوم سرخپوشان تبدیل شد، در پست های هافبک کناری و هافبک دفاعی نیز به میدان رفت و بازیکنی کارآمد بود.

 

 

 


 

 

مطمئنا در کنار این نفرات، می شد از بازیکنان درخشان دیگری مثل سامان قدوس، مسعود شجاعی، محمد محبی، محمدرضا حسینی، مهدی کیانی، مسعود ریگی، اکبر صادقی، فرشید اسماعیلی، حسین مالکی، حسن بیت سعید، سعید عزت اللهی و امید ابراهیمی هم نام برد ولی با احترام به تمام این هافبک‌های توانمند و بعضا ملی پوش یا حتی لژیونر، تصمیم نهایی بر آن شد که 10 بازیکن نام برده شده در نظرسنجی پایان سال قرار بگیرند.

 

ضمن اینکه در روزهای گذشته، علیرضا بیرانوند با 51 درصد آرا به عنوان بهترین دروازه بان و وریا غفوری با 36 درصد بهترین مدافع سال 98 فوتبال ایران شناخته شده اند.

 

شما مخاطبان عزیز ورزش سه هم علاوه بر نظرسنجی درج شده در صفحه اصلی سایت، در قسمت نظرات ذیل این مطلب، انتخاب های خود را برای عنوان بهترین مدافع سال 1398 فوتبال ایران به اشتراک بگذارید. هرچه این نظرات از فضای احساسی هواداری دورتر باشد، می توان فرد شایسته تری را برای این عنوان برگزید.

 

 

دیدگاه‌ها