کد خبر : 1675644 | 09 فروردين 1399 ساعت 18:20 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

در یک کنفرانس خبری

رئیس یوفا: سه برنامه برای ادامه لیگ ها داریم

الکساندر چفرین رئیس یوفا معتقد است که اگر فوتبال از ماه ژوئن از سر گرفته نشود، فصل از دست رفته خواهد بود.

رئیس یوفا: سه برنامه برای ادامه لیگ ها داریم

به گزارش "ورزش سه"، از دو هفته پیش تقریبا تمام لیگ های اروپایی به صورت موقت به تعویق افتادند. پس از شیوع گسترده کرونا در دنیا، چاره ای جز تعطیلی فوتبال نبود و در حال حاضر که روز به روز بر تعداد مبتلایان افزوده می شود، نمی توان به قطعیت گفت که ادامه رقابت ها از سر گرفته خواهد شد یا خیر.

روز گذشته تعویق لیگ برتر تا 11 اردریبهشت تمدید شد و در اسپانیا نیز هر زمان دولت تشخیص دهد، رقابت های ورزشی بار دیگر شروع خواهند شد.

 

 

1487884

 

 

الکساندر چفرین رئیس یوفا امروز در مورد شرایط ویژه و مبهم فوتبال اروپا به خبرنگاران گفت:« یوفا قصد دارد 87 درصد درآمد خود را بین کشورهای عضو تقسیم کند. به تعویق انداختن یورو 2020، تصمیمی حیاتی و ویژه بود و باید بگویم که تا به اینجا همبستگی و اتحاد خوبی را در فوتبال اروپا شاهد بوده ایم. همه با رضایت جمعی تصمیم به تعویق یک ساله ی یورو 2020 گرفتیم و این به سود لیگ ها خواهد بود.»

 

چفرین در مورد احتمال ادامه لیگ ها و اتمام شان گفت:« سه برنامه برای این مهم داریم. اولی اینکه لیگ ها از اواسط ماه می، کارشان را از سر بگیرند. دوم از اوایل ماه ژوئن و در نهایت از اواخر ماه ژوئن. در حال حاضر مشخص نیست که اپیدمی کرونا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. هیچکس خبر ندارد این وضعیت بحرانی به کجا خواهد رسید و فعلا باید صبر کنیم. به شخصه در تماس دائم با جانی اینفانتینو رئیس فیفا هستم. همچنین باید بگویم که احتمال اتمام رقابت ها در اوایل سپتامبر یعنی ماه شروع فصل آینده نیز مطرح است. در واقع اگر نتوانیم ادامه بازی ها را از ماه ژوئن استارت بزنیم، عملا باید فصل را پایان یافته تلقی کرد.

اگر لیگ ها از سر گرفته شوند، می توان ادامه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را نیز برگزار کرد و من تضادی در این زمینه نمی بینم.»

 

 

1485173

 

 

بازی پشت درهای بسته:« مهم این است که فصل به اتمام برسد؛ خواه در تابستان و با انجام بازی ها پشت درهای بسته اما از الان غیر ممکن است بخواهیم پیش بینی کنیم، بازی ها با حضور تماشاگر برگزار خواهد شد یا خیر. به شخصه اما نمی توانم مثلا فینال لیگ قهرمانان را بدون حضور تماشاگر تصور کنم. همچنین نمی توانیم بازیکنان را حتی با پایان قرنطینه به بازی کردن وادار کنیم. سلامتی در حال حاضر مهمتر از هر چیزی است.»

 

اتمام قرارداد بازیکنان و گنجاندن تورنمنت های جدید:« در مورد بازیکنانی که قراردادشان 30 ژوئن به اتمام می رسد، ما صلاحیت اظهارنظر نداریم. در مورد تورنمنت های جدید باشگاهی هم باید بگویم که جای خالی در تقویم نیست. لیگ ملت های اروپا؟ در این تورنمنت تغییری ایجاد نخواهد شد.»

 

دلیل برگزاری بازی والنسیا و آتالانتا در میلان:« 19 فوریه، زمانی که آن بازی برگزار شد، ما اصلا نمی دانستیم که استان لومباردی در ایتالیا مرکز شیوع کروناست. تمام مرزهای هوایی و زمینی باز بود و ما با گرفتن تاییدیه از مراکز ذیصلاح، اجازه برگزاری را دادیم. روز بازی 5000 نفر از هواداران والنسیا در میلان حضور داشتند. قطعا اگر می دانستیم خطر ابتلا بالاست، بازی را لغو می کردیم. تصمیمات را نمی توان یک شبه گرفت و اعلام کرد. در این موارد، خیلی مسائل دیگر دخیل هستند.»

 

دیدگاه‌ها