کد خبر : 1675717 | 10 فروردين 1399 ساعت 11:30 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

دردسر دوومیدانی‌کاران ایرانی در خارج

کرونا ارسال ارز را متوقف کرد

شیوع کرونا و لغو پروازهای بین‌المللی باعث شده تا فدراسیون دوومیدانی امکان ارسال ارز برای سه ورزشکار ایران که در اردوی خارجی به سر می‌برند را نداشته باشد.

کرونا ارسال ارز را متوقف کرد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، فدراسیون دوومیدانی بهمن ماه سال ۹۸، سه دوومیدانی‌کار ایران را به اردوی برون مرزی اعزام کرد. هدف از اردوی سه ماهه آماده‌سازی این ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک توکیو بود بنابراین کیوان قنبرزاده(پرش ارتفاع) را به روسیه و بهنام شیری و حسین رسولی( پرتاب دیسک) را به بلاروس فرستاد.

 

شیوع ویروس کرونا در جهان و محدودیت پروازهای بین‌المللی، فدراسیون دوومیدانی را برای تامین مالی این ورزشکاران با چالش مواجه کرده است. از آنجایی که ایران با تحریم‌های بانکی مواجه است، فدراسیون مبالغ ارزی را از طریق پروازهایی که به کشورهای روسیه و بلاروس انجام می‌شد برای ورزشکاران خود ارسال می‌کرد اما لغو پروازها باعث شده تا دیگر امکان ارسال ارز وجود نداشته باشد در نتیجه آنها مجبور به استفاده و مدیریت مبالغی هستند که پیش از این برایشان ارسال شده است.

 

پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در این باره به ایسنا گفت: شرایط خاصی پیش آمده و فعالیت ها، عملکردهای اجرایی، برنامه‌ریزی‌های تمرینی و سیاست‌های فدراسیون‌ها دچار مشکل شده است. شیوع این ویروس کلیه تعاملات بین کشورها را با چالش مواجه کرده است، بسیاری از پروازها قطع شده‌اند و جمعی از کشورها درگیر قرنطینه هستند. با محدودیت پروازها امکان مبادله ارز برای ورزشکارانی که در اردوهای خارجی به سر می‌برند با مشکل مواجه شده است، امکان ارسال ارز مقدور نیست و با محدودیت‌های بسیاری همراه است به همین دلیل ورزشکاران عمدتا از پس انداز ارزی که در ابتدای سفر و مبلغی که تقریبا در اواسط اردو برایشان ارسال شده استفاده می‌کنند و این موضوع همراه با محدودیت پروازها برای بازگرداندن ورزشکاران حاضر در اردوهای خارجی مزید بر علت شده است.

 

دیدگاه‌ها