کد خبر : 1675728 | 10 فروردين 1399 ساعت 12:44 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی سابق عراق کاشف استعدادهای آلکس

سیدکا: آلکس نوری تکنسین بزرگی است

سرمربی سابق وردربرمن با خوشحالی از پیشرفتی که شاگرد ایرانی الاصل او در مربیگری داشت مدعی شد آلکس نوری تکنیسین بزرگی است.

سیدکا: آلکس نوری تکنسین بزرگی است

به گزارش "ورزش سه"، تا قبل از این که بوندس لیگا تحت الشعاع کروناویروس با تعطیلی روبرو شود رویارویی هرتابرلین و وردربرمن دو باشگاه قدیمی در انتهای جدول بوندس لیگا به فینالی جذاب تبدیل شده بود. حساسیت های این رویارویی نه تنها برای آلکس نوری که برای ولفگانک سیدکا چهره اسطوره ای دو باشگاه نیز قابل تامل بود. به همین بهانه سایت bccourier به سراغ سیدکا رفت تا نظرات او پیرامون این رویارویی را جویا شود که صحبت های مربی کارکشته و پا به سن گذاشته آلمان بیشتر به آلکس نوری اختصاص پیدا کرد.


سیدکا 65 ساله که آخرین بار هدایت عراق را در دست داشت و بعد از آن برای همیشه بازنشست شد تا به عنوان کارشناس در شبکه های تلویزیونی فعالیت داشته باشد سال 1997 تا 2000 به عنوان کاشف بازیکنانی همچون آلکس نوری، تیمو شولتز سرمربی فعلی زیر 19 ساله های سن پائولی، کریستوف دابروسکی و ... در آن مقطع 33 بازیکن جوان را در باشگاه برمن به فوتبال آلمان معرفی کرد.

 

1487949

 

تصویری از حضور آلکس نوری در عکس تیمی فصل 1999-1998 وردربرمن با هدایت ولفگانک سیدکا


ولفگانک در خصوص آلکس نوری گفت:« اولین بار به آلکس در تیم VfB Oldenburg میدان دادم و بعد در وردربرمن به تیم اصلی بردم . قطعا یک بازی به یاد ماندنی از او در خاطرم هست، جدالی که برای ما و باشگاه از اهمیت زیادی در راه رسیدن به سهمیه اروپا برخوردار بود و آلکس حسابی همه ما را سربلند کرد».
این مربی کهنه کار در ادامه به نکته جالبی در خصوص ستاره ایرانی الاصل پرداخت و گفت:« وقتی 18 تا 19 سال سن داشت می دیدم که از چه تئوری های نابی بهره می برد. همان مقطع به این نتیجه رسیدم که او می تواند تکنسینی بزرگ روی نیمکت مربیگری شود اما واقعا این سئوال را از خودم می پرسیدم که چطور می شود در این سن بازیکنی جوان بتواند مربی شود؟».


سایت bccourier در ادامه با اشاره به این که با جدایی ولفگانک سیدکا و حضور فیلیکس ماگات در وردربرمن آلکس نوری مجبور شد قید بازی در بوندس لیگا را بزند و در تیم زیر 23 ساله های باشگاه به همکاری خود ادامه داد از این اتفاق به عنوان بدشانسی های بزرگ ستاره ایرانی الاصل نام برد تا نتواند مسیر پیشرفت خود در دوران بازیگری را ادامه بدهد.

 

1487952

 

سیدکا با 184 بازی و 27 بار گلزنی برای هرتا برلین در دوران حضور یک دهه ای خود در این باشگاه محبوب برلین جزو سرشناس ترین چهره های تاریخ هرتا محسوب می شود.


سیدکا در بخش پایانی مصاحبه خود وقتی با این سئوال روبرو شد که آلکس نوری مدعی شده ورودش به عرصه مربیگری با حمایت های او رقم خورده است، گفت:«شاید نوری درست می گوید چون من وقتی به استعداد کسی پی ببرم محال است به سادگی از کنار او بگذرم. روزی که برای اولین بار شاهد نشستن آلکس روی نیمکت برمن بودم به همسرم گفتم او می تواند این باشگاه را از سقوط تجات بدهد که همین اتفاق هم افتاد و حالا امیدوارم در هرتابرلین هم به اندازه کافی به او فرصت داده شود تا با اعتماد به نفس خود این باشگاه را به روزهای اوج بازگرداند».

 

1487950

 

آخرین تجربه مربیگری ولفگانک سیدکا به عنوان کاشف آلکس نوری در تیم ملی عراق در سال 2000 در جام ملت های آسیا لبنان بود که تجربه چندان شیرینی هم نبود.

دیدگاه‌ها