کد خبر : 1675899 | 11 فروردين 1399 ساعت 14:33 | 91K بازدید | 0 دیدگاه

دیده شدن من هم مثل بهتاش فریبا در پایتخت بود؛

پیام نیازمند: تابستان از ایران می‌روم

پیام نیازمند می گوید در تابستان اگر پیشنهادی از تیم های خارجی داشته باشد، از سپاهان جدا خواهد شد.

پیام نیازمند: تابستان از ایران می‌روم

 

به گزارش "ورزش سه"، پیام نیازمند دروازه بان تیم فوتبال سپاهان در 24 سالگی توانسته نمایش های فوق العاده ای ارائه کند و یکی از بازیکنان کلیدی سپاهان طی 2 سال گذشته با حضور امیرقلعه نویی بوده است. پیام نیازمند دو ویژگی منحصر به فرد دیگر هم طی این دو سال داشته؛ یکی اینکه از زمان حضور در سپاهان در تمامی بازی های تیمش در رقابت های مختلف به میدان رفته و دیگری هم ثبت رکورد بیشترین دقایق گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران است که با پشت سرگذاشتن رکورد حسین حسینی گلر استقلال در سال 1398 رقم خورد.


سل 98 اگرچه به طور کلی برای مردم ایران خوب پیش نرفت ولی برای پیام نیازمند که قصد رسیدن به فوتبال اروپا را دارد و از این موضوع به عنوان یکی از اصلی ترین اهدافش حرف می زند، این سال کمک کرد تا بیشتر به آن نزدیک شود.


در ادامه گفتگوی لایو اینستاگرامی پژمان راهبر سردبیر سایت "ورزش سه" و پیام نیازمند را که شب گذشته انجام شد را می خوانید.

 


پژمان راهبر: سالی که پشت سر گذاشتی موفقیت آمیز بود؟

پیام نیازمند: از لحاظ کاری خداراشکر برای خودم راضی کننده بود اما از لحاظ تیمی جا داشت که بهتر نتیجه بگیریم؛ چه جام حذفی و چه لیگ که در دو هفته از دست دادیم و شایسته یک جام بودیم. امسال هم باید خیلی بهتر از این کار می‌کردیم و باید ۵-۶ امتیاز بیشتر می‌گرفتیم.

 

پژمان راهبر: سپاهان در شروع نیم فصل خوب امتیاز کسب نکرد، فکر می‌کنی اگر بازی ها برگزار شوند، سپاهان می‌تواند فاصله را با پرسپولیس جبران کند؟

پیام نیازمند: ما امیدواریم که رای آن بازی با پرسپولیس یک جوری عوض شود چون آن مسابقه خیلی به ضرر ما شد. آن بازی ۵ امتیاز اختلاف داشتیم و کلی روی روحیه ما تاثیر گذاشت. با رای همان بازی هم ۹ بازی باقی مانده و هنوز می‌شود امیدوار بود. کما این که آخرین قهرمانی سپاهان با ۵-۶ برد پیاپی بود و توانستند قهرمان شوند.

 

1488144

 

 

پژمان راهبر: فکر می‌کنی اگر رای برگردد و تبدیل به بازی مجدد شود، منصفانه است؟

پیام نیازمند: تخلف یا نقض قانون کاملا ناخواسته از طرف تیم ما انجام شد. کاملا حق را می‌شود به پرسپولیس داد چون ۳۵-۴۰ دقیقه معطل شدند اما چیزی که ما در اساسنامه خواندیم داور می‌توانست بازی را بیشتر به تعویق بیاندازد و نمونه خارجی‌اش هم در لیگ مصر بود. پرونده به کمیته استیناف رفته و بهتر است به آن نپردازیم.

 

پژمان راهبر: فوتبال هم که در سراسر دنیا تعطیل است.

پیام نیازمند: ما که فوتبالیست هستیم، الان خیلی دلتنگ فوتبال بازی کردن هستیم و حتی تلویزیون هم فوتبالی را نشان نمی‌دهد و بازی های قدیمی فقط پخش می‌شوند. من فهمیدم لیگ بلاروس برگزار می‌شود و دنبال این بود که بازی های آن را نگاه کنیم. این روزها سخت میگذرد چون غیرقابل پیش بینی هم بود اما به هر حال رخ داده است.

 

پژمان راهبر: تو به عنوان دروازه بانی که روند پیشرفت را طی کردی، فکر می‌کنی نقطه عطف زندگی‌ات کجا رقم خورد؟

پیام نیازمند: نقطه عطف در زندگی من زیاد بوده. از بازی با پیکان مقابل پرسپولیس، از حضور در جام ملت ها که برای همه غیر منتظره بود و بازی در سپاهان که خودم عملکرد خوبی داشتم. اما فکر میکنم شروعش خیلی مهم بود و فکر میکنم بازی با پرسپولیس خیلی مهم بود که خیلی قوی استارت بزنم و توانستم به چیزهای دیگری فکر کنم، چیزهایی که فکر می‌کردم به آن ها نمی‌رسم و می‌گفتم چرا باید این همه رویاپردازی کنم که از آن لطمه روحی - روانی ببینم. اما آن بازی متفاوت از تمام روزهای زندگی ام بود.

 

پژمان راهبر: در تیم ملی فضا فقط برای یک دروازه بان است، چطور یک گلر می‌تواند امیدوار باشد که در یک مسیری قرار بگیرد که پله‌ها را طی کند؟

پیام نیازمند: من سه سال پیش که با پیراهن پیکان مقابل پرسپولیس بازی کردم، آن روز نتیجه ۵ سال تلاش و صبر بود. در زندگی ام اینطور یاد گرفتم که با صبر و تلاش به آن برسم و مطمئنم به آن می‌رسم. هدف های من برای خودم است؛ شاید برای بعضی ها کوچک باشد و شاید برای برخی بزرگ باشد. از اول طوری که شروع کردم، ادامه می‌دهم.

 

1488138

 

پژمان راهبر: الان هم بحث دروازه بانی با بهتاش فریبا داغ است و شاید داستان خیلی ها هم به همین شکل باشد که یک گلر مصدوم و محروم شود و گلر سوم به ترکیب برسد.

پیام نیازمند: سریال را که نگاه می‌کردم دیدم خیلی شبیه من است. جلوی پرسپولیس من هم به همین شکل به ترکیب رسیدم و بازی اولم بود، خیلی زود گل زدیم و ۹۰ دقیقه انواع و اقسام توپ ها روی دروازه می‌آمد و من می‌گرفتم. هم‌ذات پنداری کردیم و خندیدیم.

 

پژمان راهبر: اولین بازی در آزادی چه حسی دارد؟ این که یک عده درباره تو بنویسند، تماشاگر زیادی داشته باشی و... .
 

پیام نیازمند: حسش را واقعا نمی‌شود توصیف کرده من آن بازی را یادم می‌آید، آن بازی یک اتفاقاتی رخ داد که من تا روز آخر نمی‌توانستم بخوابم و قرص خواب می‌خوردم. آقای فنایی می‌گفتند که این بازی خیلی مهم است و خودتی و خودت. اگر یک اشتباه کنی یا بازی بدی انجام دهی، کم کم محو می‌شوی. واقعا فهمیدم که چقدر بازی مهم است و بازی مرگ و زندگی است. شب قبل از بازی چشم هایم را بستم اما حتی یک ساعت هم نخوابیدم؛ گفتم بازی ۸ شب است و بعد از ناهار می‌توانم بخوابم اما بازهم نشد. پرسپولیس قبل از آن الاهلی را برده بود و گفتم من با این همه استرس چطور می‌توانم بازی کنم؟ این اولین بازی من است وبا چه توانی میتوانم بازی کنم؟ اما وقتی پایم را روی پله های ورزشگاه گذاشتم و لباس پوشیدم که گرم کنم و وارد زمین شدم انگار یک پارچ آب یخ روی من ریختند و تمام استرس من ریخت و انگار یک حس و یک ماوراء طبیعه پشت من بود که انگار قرار نبود توپ وارد گل شود.

 

پژمان راهبر: همان بازی که مرتضی آقاخان هم گل زد؛ از او خبر داری؟

پیام نیازمند: مرتضی اختصاصی تمرین می‌کند. مصدومیت های متوالی خیلی او را اذیت می‌کند. الان در سایپاست و من مطمئنم که برمی‌گردد. من و مرتضی پنج شش سال در پیکان بودیم و عجیب و غریب حرفه ای است و این همه مصدومیت برایم عجیب بود. شاید چون این همه تمرین اختصاصی داشته مصدوم شده.

 


پژمان راهبر: چقدر راجع به فوتبال مطالعه داری و چقدر کتاب در این زمینه خوانده‌ای؟ چون من می‌دانم تو به زبان انگلیسی نیز مسلط هستی و مشکلی از این بابت نداری.

پیام نیازمند: کتاب خارجی به صورت داستانی خوانده‌ام. آنقدر مسلط نیستم و احتیاج به دیکشنری دارم. در رابطه با فوتبال بیشتر مقاله‌ خوانده‌ام و یا ویدئو به زبان انگلیسی دیده ام. کتاب زلاتان ابراهیموویچ، کارلو آنچلوتی و هم‌چنین فوتبال علیه دشمن را خوانده‌ام.

 

پژمان راهبر: دروازه‌بان مورد علاقه تو کیست؟

پیام نیازمند: همه می‌دانند من نویر را بیشتر از همه دوست دارم.

 

1488146

 

 

پژمان راهبر: اگر سرمربی تیم ملی آلمان باشی بین نویر و ترشتگن، از نویر در ترکیب استفاده می‌کنی؟

پیام نیازمند: این قضیه هواداری است و چشمش را می‌بندد و علاقه خود را انتخاب می‌کند. نویر زمان گواردیولا عجیب غریب بود و مثل هافبک وسط بازی می‌کرد. یا در جام جهانی ۲۰۱۴ گلر نبود، دفاع وسط بود.

 

پژمان راهبر: در رویای خودت بودن در چنین سطح بین‌المللی را می‌بینی؟

پیام نیازمند: در رویا می‌بینم. من مربی خارجی دارم و همه چیز را شفاف از اروپا برای من می‌گوید. روی تابارز وقتی تمرین روز اروپا را می‌فرستد می‌بینم که تفاوت چندانی بین ما و آن‌ها نیست. تنها تفاوت موقعیت جغرافیایی است. جایی که به دنیا آمده‌ایم تاثیر گذار است. ما مربی و بازیکنان با استعداد داریم که نمی‌توانند دیده شوند. شرایط برای خروج از کشور سخت شده و به همین دلیل حضور بازیکن ایرانی در بهترین تیم‌های اروپایی آرزو شده است.

 

پژمان راهبر: تو خودت را در سطح کدام گلر می‌بینی؟ مثلا خودت را می‌توانی با گلر آرسنال مقایسه کنی؟

پیام نیازمند: شرایطی که ما داریم از لحاظ تمرینی و مسابقه زمین تا آسمان با آرسنال فرق دارد. ولی من این توانایی را در خودم می‌بینم که یک یا دو سال به لیگ‌هایی مثل پرتغال یا بلژیک بروم و سپس بیایم و توانایی خودم را برای حضور در سطح اول اروپا بسنجم. ولی الان که گلر سپاهان هستم و بگویم در حد آرسنال هستم غیر منطقی است.

 

پژمان راهبر: عابدزاده همان سال اولی که به استقلال آمد در مصاحبه‌ای گفت که گل‌هایی که در اروپا دریافت می‌کنند را ما در ایران بخوریم کلی شعار علیه ما داده می‌شود. بعدها ما فکر می‌کردیم که عابدزاده در اروپا می‌توانست بازی کند. تو از عابدزاده چه چیز‌هایی شنیده‌ای؟ او اسطوره گلری ایران به نوعی محسوب می‌شود.

پیام نیازمند: من از آقای عابدزاده بازی با استرالیا را دیدم. گلر بزرگی بودند و من شنیدم که مسائل روحی روانی ایشان را از همه بازیکنان جدا کرده است.

 

 

پژمان راهبر: به عنوان یک دروازه‌بان، چقدر مسائل تاکتیکی تیم برای تو مهم است؟

پیام نیازمند: از لحاظ تاکتیکی من بعد از بازی زیاد با بازیکنان صحبت می‌کنم و آن را متوجه می‌شوم. وقتی صحبت می‌شود من می‌گویم که از پشت تیم را می‌بینم و اشتباهات در فلان نقطه به طور مثال بوده است. این تجربه می‌تواند در آینده به درد ما می‌خورد. خود گلر هم باید خودش را تاکتیک پذیر کند.

 

پژمان راهبر: داوود فنایی، مربی سابق تو می‌گوید که هر گلر ویژگی‌‌های خاص به خودش را دارد. مثلا فن در سار بازی با پای عالی داشت و پاس ۵۰ متری را دقیق ارسال می‌کرد. چقدر باید تمرین کنی تا به این سطح برسی؟

پیام نیازمند: اکثر گلرهای دنیا که با پا بازی خوبی دارند قبلا جلو بازی می‌کردند. من خودم هم اینطوری بودم. تا ۱۲،۱۳ سالگی فوروارد بودم و الان گلر هستم. ترشتگن پلی میکر بوده است. تمرین کردن هم خیلی تاثیر دارد.

 

 

1488148

 

پژمان راهبر: من مصاحبه‌های بیرانوند را می‌بینم، خیلی در مورد توانایی‌اش درباره بازی با پا صحبت می‌کند. توام اینگونه هستی. این برای شما یک شاخصه است؟

پیام نیازمند: بله. خیلی تاثیر گذار است. گلری که نتواند با پا بازی کند خیلی عقب می‌ماند. گلرهایی که الان هستند نسبت به گذشته ضربه با پای بسیار متفاوتی دارند. اصلا حالا را با گذشته نمی‌توان مقایسه کرد. الان سانترها تیز است و قبلا قوس‌دار بود. این کار خروج را هم سخت می‌کند.

 

پژمان راهبر: در لیگ خودمان به کدام گلر حسادت می‌کنی؟ منظورم حسادت خوب است، مثلا به خودت بگویی کاش من می‌توانستم اینطوری توپ بگیرم.

پیام نیازمند: در لیگ خودمان بعضا پیش می‌آید که سیوهایی می‌بینم و می‌گویم ماشاالله چه توپی گرفت و من عمرا می‌توانستم چنین توپی بگیرم. از خیلی گلرها می‌بینم. ما در ایران در مقطعی هستیم که گلر ملی خوب بسیار داریم و نمی‌توانیم بین آن‌ها تفاوت قائل شویم. ولی اینکه بخواهم به یکی حسادت کنم و بگویم کاش مثل او بودم تا به اینجا اتفاق نیفتاده است.

 

پژمان راهبر: به نظر خودت چه زمانی در تیم ملی فیکس می‌شوی؟

پیام نیازمند: نمی‌دانم چه زمانی فیکس می‌شوم. من تمام سعی و تلاشم را می‌کنم روز به روز بهتر بشوم و این نظر سرمربی تیم ملی است.

 

پژمان راهبر: چه گلی خوردی که بیشتر اذیتت کرده است؟

پیام نیازمند: کار گلر گل خوردن است و همه گل‌ها حال آدم را بد می‌کند. اما گلی که اذیت کرد من را بازی نیمه نهایی با پرسپولیس بود که گل به خودی شد. توپ خیلی ساده‌ای بود که می‌توانستم آن را بگیرم ولی یک اشتباه سهوی توپ را به دروازه فرستاد.

 

پژمان راهبر: کاربران از تو سوال پرسیده اند که به استقلال و پرسپولیس می روی یا به خارج از ایران می روی؟ این اتفاق می افتد یا در سپاهان می مانی؟
پیام نیازمند:مشکلی در سپاهان ندارم خدا را شکر و همه چیز تا اینجا خوب بوده است. من یک بند جدایی در قراردادم دارم. امیدوارم پیشنهاد خارجی داشته باشم و این انتقال در تابستان انجام شود. خیلی دوست دارم رفتن به اروپا را و اگر هم انجام نشد، در اصفهان می مانم و به قهرمانی فکر می کنم و نمایش های خوب.

 

 

پژمان راهبر: دو گلر در تاریخ فوتبال ایران سابقه اصفهانی بودن دارند. رحمتی و عابدزاده. یعنی این را می خواهم بگویم که دروازه بان هایی داشته ایم که از اصفهان به تیم ملی رسیده اند.

پیام نیازمند: بله آقای رحمتی را که دقیق یادم می آید و حتی آقای رحمان احمدی هم در سپاهان بازی می کرد که توانست در بازی با کرهجنوبی عملکرد خیلی خوبی داشته باشد و تیم ملی را به جام جهانی ببرد.

 

 

1488149


پژمان راهبر: می توانی بهترین تیم ایران را انتخاب کنی؟ البته اگر دوست داری.
پیام نیازمند: اگر بهترین یازده بازیکن ایران را انتخاب کنم که همه را سپاهانی انتخاب می کنم.

 

پژمان راهبر: پس یازده بازیکن برتر اروپا را انتخاب کن؛ گلر که مانوئل نویر است.

پیام نیازمند: بله دروازه بان نویر است. دفاع وسط ها فن دایک و راموس. دفاع راست کارواخال. دفاع چپ رابرتسون. هافبک دفاعی کاسمیرو. هافبک راست صلاح. هافبک چپ رونالدو. مسی جلوی کاسمیرو و کانته هم بغل کاسمیرو.

 

پژمان راهبر: تیم خیلی خوبی انتخاب کردی و معلوم است که فیفابازی ولی دفاع راستت مشکل دارد.

پیام نیازمند: آره. الکساندر آرنولد این روزها خیلی خوب است.

 

پژمان راهبر: من خودم لیورپولی هستم ولی داستان حذف آنها از لیگ قهرمانان اروپا خیلی سخت بود. بازی آنها با اتلتیکو مادرید و نتیجه ای که ثبت شد، دقیقا تفاوت دو دروازه بان بود. حالا آدریان هم دروازه بان بدی نبود ولی نشان داد، روحیه این بازی را نداشت.

پیام نیازمند: بله. یورگن کلوپ کلا در پست دروازه بان شانس ندارد (باخنده).

 

پژمان راهبر: چه اتفاقی می افتد وقتی دروازه بان در بازی روحیه اش را می بازد؟ ممکن است برای تو هم پیش آمده باشد.
پیام نیازمند: گل خوردن بدترین حس دنیا است. به نظرم هیچی نمی تواند بدتر از این باشد. مخصوصا اگر بازی حساس باشد و وقتی گل می خوری در همان یک ثانیه ای که توپ وارد دروازه می شود، تمام عزیزان و خانواده ات از مقابل چشمانت رد می شوند.

 

پژمان راهبر:اوکی ولی جواب سوال من را ندادی. من می خواهم ببینم وقتی از نظر روحی یک دروازه بان تحت فشار است، چه اتفاقاتی برای تصمیم گیری اش می افتد؟
پیام نیازمند: در بازی های بزرگ، فشار و استرسی که روی دروازه بان وجود دارد، توصیف ناشدنی است و وقتی توپ های ساده را هم می گیرید، فکر می کنید خیلی کار بزرگی انجام داده اید. فکر می کنم یکی از عواملی که می تواند در این شرایط به گلرها کمک کند، این است که چند توپ اول را بگیرد. در بازی لیورپول و اتلتیکو اصلا به سمت آدریان توپ نرفت ولی یک شوت زدند که سه ضرب گرفت و خوش شانس نبود.

 

 

پژمان راهبر: من آخرین بازی ای که از تو از نزدیک دیدم، بازی با السد بود که خیلی خوب بودی ولی السد تیم عجیب  غریب و فوق العاده ای بود. در نیمه دوم هم که عجیب و غریب از چپ و راست حمله می کردند.

پیام نیازمند: اتفاقا نیمه اول خیلی بیشتر حمله کردند و نیمه دوم هم ادامه داشت. از دقیقه 1 تا 90 حمله کردند. یکی از عوامل تیم بین دو نیمه پیش من آمد و گفت از آنها نمی ترسی (باخنده). واقعا هم هیدوس و هم عفیف خیلی خوب بازی کردند.

 

 

پژمان راهبر: البته من با کادر فنی تیم صحبت می کردم، می گفتند که انگیزه خیلی زیادی برای شروع دوباره بازی ها داریم تا نتیجه دیدار برابر السد را جبران کنیم. شما از دست دادن دو مدافع میانی هم برایتان گران تمام شد.

پیام نیازمند:بله. ولی خب دو دفاع وسطی هم که حالا داریم کارشان را به نحو احسن انجام می دهند ولی خب زمانی که گئورگی و عزت بودند، خیلی کمک می کردند و خیلی هم برای تیم گل زدند در این فصل و فصل قبل. بعد از مصدومیت این دو بازیکن، حتی آمار گل های زده ما هم کاهش پیدا کرد، هر چند طیبی هم برای ما بعد از آمدنش گل زده است. به هر حال امیدوارم زودتر برگردند.

دیدگاه‌ها