کد خبر : 1676046 | 12 فروردين 1399 ساعت 16:26 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

کرونا تمام می شود ولی فوتبال ایران بحران جدی دارد؛ 

مرزبان: لیگ برتر را هر طور شده تمام کنید

علیرضا مرزبان می گوید نباید رقابت های فصل جاری فوتبال ایران را نیمه تمام گذاشت.

مرزبان: لیگ برتر را هر طور شده تمام کنید

علیرضا مرزبان که این روزها در آلمان یکی دیگر از کشورهایی که با ویروس کووید 19 دست به گریبان شده است،، سپری می کند، در گفتگویی با "ورزش سه" در مورد گمانه زنی های زیادی که در رابطه با تصمیم گیری برای لیگ و مسابقات فوتبال وجود دارد، بیان کرد: به نظرم بهترین تصمیم این است که 5 هفته زودتر به تیم ها زمان شروع لیگ اطلاع رسانی شود؛ چون بازیکنان تمرین نکرده اند و شروع بدون اطلاع رسانی می تواند برای تیم ها و بازیکنانشان آسیب زا باشد. 


او نظر خود را در این مورد و در رابطه با چگونگی اتمام لیگ اینطور تشریح می کند: به نظر من باید همین لیگ را ادامه دهیم و بعد با استراحتی 10 روزه یا دو هفته ای لیگ را دوباره شروع کنیم. به نظرم باید این لیگ را ادامه داد. الان هم که نمی شود زمانی را برای شروع لیگ اعلام کرد. می توانیم تقویم جدید مسابقات با فاصله 4 روز یکبار برنامه ریزی شود، تا بازی های فصل آینده هم به موقع تمام شود، چون بازی های تیم ملی را هم داریم.


مرزبان سپس با اشاره به بازی های ملی توضیح داد: در بازی های تیم ملی باید روی تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا تاثیرگذار باشیم. الان تقویم آسیا طوری است که تیم های شرق آسیا مانند گذشته برتری قابل توجهی نسبت به تیم های شرق آسیا دارند. الان کشورهای شرقی نسبت به بیماری کووید 19 دو سه هفته ای از ایران جلوتر هستند و فدراسیون فوتبال باید حواسش به این موضوع باشد تا برنامه ریزی ای که قرار است ارائه شود، به ضرر فوتبال ما نباشد و منافع ما را تامین کند. 

 

1380887


مرزبان در ادامه به معضل بی پولی در فوتبال ایران و خطری که این مشکل می تواند در آینده ایجاد کند، اشاره کرد و افزود: کیفیت لیگ امسال تا جایی که دنبال کردیم، تا حدودی بحرانی بود؛ چرا که بحث مالی باشگاه ها بسیار سخت بود. باشگاه ها پول ندارند و نمی توانند برای آکادمی هایشان و همینطور امکانات سخت افزاری هزینه کنند. اگر پول وارد فوتبال نشود، این برای آینده فوتبال خیلی بد است. ما پس از کی روش به دوران سختی رسیده ایم و باید دوباره در جام جهانی حضور داشته باشیم و این به شرطی اتفاق می افتد که بتوانیم بازیکنان جوان خوبی تربیت کنیم. ما الان در چند پست بازیکنان خوبی درسطح جهانی و حتی آسیا نداریم. فدراسیون باید با تیم های پایه ارتباط قوی تری داشته باشد تا این مشکل حل شود.


سرمربی سابق نفت مسجد سلیمان در رابطه با بیماری کووید 19 و اینکه این ویروس هم از بین خواهد رفت، گفت: این بیماری هم از بین می رود. هر انسانی که این روزها از دست می رود، شخصیت بزرگی دارد. به خاطر تمام این انسان ها باید سوگواری داشته باشیم. باید متحد بمانیم و به مسائل پزشکی توجه کنیم. اجازه بدهیم این وطن همیشه سرفراز باشد. یاد بگیریم که در این روزها انضباط داشته باشیم؛ یاد بگیریم به هم کمک کنیم؛ یا بگیریم که همدیگر را دوست داشته باشیم و اخلاق را صد در صد رعایت کنیم. اجازه بدهیم که مردم ایران در تاریج جهان یک بار دیگر مردمی با کلاس و با تاریخ معرفی شوند و اجازه ندهیم به ما توهین شود.

 

1381649


مرزبان همچنین در بخشی از حرف هایش به سیستم اداره فدراسیون فوتبال انتقاد کرد و تاکید کرد که باید شفافیت بیشتری در مورد تصمیم گیری هایی که انجام می شود، وجود داشته باشد و اگر دموکراسی که قطعا دردناک خواهد بود، وجود نداشته باشد، آینده فوتبال ایران با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد، چرا که دموکراسی از مخفی کاری جلوگیری می کند  و این اصلا برای کسانی که دنبال مخفی کاری هستند، خوب نیست. او در این زمینه گفت: اسکوچیچ مربی بسیار خوبی است و در این زمینه هیچ ایرادی وارد نیست ولی اسم مربیان بزرگ ایرانی را مطرح کردند و در حالی که همه فکر می کردند یکی از ایرانی ها مربی می شود، اسکوچیچ به یکباره معرفی می شود. اینجا فدراسیون مخفی کاری کرد و توهین بزرگی کرد به شعور فوتبالدوستان ایرانی ولی خود اسکوچیچ به عنوان یک مربی خوب نمره خوبی می گیرد. الان اما در فدراسیون طوری شده که به چهره های پیشکسوت و افرادی که فوتبال را می دانند، اجازه نظر دادن داده نمی شود و کسانی که مخالف فدراسیون هستند، فضایی برای انتقاد به آنها داده نمی شود.»

دیدگاه‌ها