کد خبر : 1676050 | 12 فروردين 1399 ساعت 16:39 | 39.5K بازدید | 2 دیدگاه

واکنش  AFC  به انتخاب نبی 

تا زمان توضیحات شکوری دبیرکل مورد قبول ماست!

کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

تا زمان توضیحات شکوری دبیرکل مورد قبول ماست!

به گزارش "ورزش سه"، در نامه ای که خطاب به فدراسیون فوتبال ارسال شده است، انتخاب نبی باتوجه به این که بدون رای مجمع فدراسیون فوتبال بوده، مورد نقد جدی کنفدراسیون قرار گرفته و آن ها با دلایل مختلف، خواستار توضیح فدراسیون شده‌اند.

 

نکته مهم بند پایانی این نامه است که ای اف سی تاکید کرده که تا زمان توضیح فدراسیون ایران درباره موارد ذکر شده، ابراهیم شکوری همچنان دبیرکل فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود.

 

نامه ای اف سی به فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

 

۱. ما نامه شما در تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۲۰ در مورد انتصاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال را دریافت کردیم. به دنبال این انتصاب ما گزارش های موثقی از جمله در رسانه ها دریافت کردیم که بیان می‌کرد که برای این انتصاب، جلسه کمیته اجرایی فدراسیون برگزار نشد. همینطور بعضی از اعضا از این انتصاب اطلاع نداشتند و از طریق رسانه ها از آن مطلع شدند. لطفاً بندهای زیر مربوط به انتصاب دبیرکل فدراسیون را مطالعه کنید که ما اعتقاد داریم که برای دبیرکل فدراسیون که همین مسئولیت ها و وظایف را برعهده دارند، باید در نظر گرفته شود:


۱) باتوجه به بند ۶۰.۱ اساسنامه فیفا، دبیرکل فدراسیون که رییس اجرایی دراسیون محسوب می‌شود، با پیشنهاد رییس و رای مجمع انتخاب می‌شود.


۲) همچنین باتوجه به بند ۳۸.۶ انتصاب و اخراج دبیرکل هم با پیشنهاد رییس و با رای کمیته اجرایی صورت می‌گیرد.


ای اف سی مایل است که تاکید کند که اگر جلسه کمیته اجرایی(هیئت رییسه) پیش از انتصاب دبیرکل جدید صورت گرفته، یک نسخه از صورت جلسه باید برای ما ارسال شود.

 

۲. باتوجه به بند ۶۶ اساسنامه فیفا، دبیرکل نباید عضو هیچ باشگاهی باشد یا در هیچ یک از دپارتمان های فدراسیون فعالیت کند، در حالی که ای اف سی متوجه شد آقای مهدی محمدنبی در زمان انتصاب به عنوان دبیرکلی فدراسیون، عضو و نایب رییس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس بود و این با اصول مدیریتی ای اف سی در تضاد است.

 

ما منتظر توضیحات فوری شما درباره این موارد هستیم و تا آن زمان ما همچنان آقای ابراهیم شکوری را به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران می‌شناسیم.

دیدگاه‌ها