کد خبر : 1676213 | 14 فروردين 1399 ساعت 09:16 | 26.8K بازدید | 1 دیدگاه

روایت اسکوچیچ از پرواز ترسناک به فرانکفورت

یک شاعر به داد سرمربی تیم ملی رسید!

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران در حال حاضر در زادگاهش به سر می برد و در انتظار کنترل شیوع کرونا ویروس است.

یک شاعر به داد سرمربی تیم ملی رسید!

به گزارش "ورزش سه" دراگان در حال گذراندن اوقات فراغت خود با خانواده در شهر ریه کا است. اما دراگان در این شهر نسبتا ساکت همچنان تحت تاثیر ماجراهایی است که در بازگشت او به ایران اتفاق افتاد.


اولین برخورد اسکوچیچ با موضوع کرونا ویروس در 11 مارچ رخ داد زمانی که او در پایان تور دو هفته ای خود برای دیدار با بازیکنان ایرانی شاغل در کشورهای اروپایی قصد داشت از مسکو به تهران بیاید.


اسکوچیچ می گوید:" برای اولین بار  در فرودگاه مسکو چیزهایی شدم که من را متعجب کرد.در ساعت 3 صبح گروهی از مسافران چینی که صورتشان با ماسک پوشیده شده بود در فرودگاه توسط امنیت فرودگاه از صف بیرون کشیده شده و توسط کادرامنیتی فرودگاه به قرنطینه هدایت شدند. من تا آن لحظه این موضوع را از نزدیک ندیده بودم و نمی دانستم کرونا تا این حد جدی است. سپس به سمت تهران پرواز کردم.


دو هفته انزوا در تهران


اسکوچیچ در گفت وگوی خود با وچرنی لیست سپس درباره بازگشتتش به ایران و دوره دوهفته ای قرنطینه اش در تهران صحبت می کند. او می گوید در تهران با 4 نفر از همکارانم در تماس بودم. محل اقامت من در هتلی است در غرب اردوی همیشگی تیم های ملی که مدرن و در حد بزرگترین باشگاه های اروپایی است با اینحال عملا ما در آنجا عملا منزوی شده بودیم. دمای بدنمان را روزی دوبار اندازه می گرفتیم و همه چیز ضدعفونی می شد و به نظر من ایمن بودم تا اینکه تصمیم گرفتم به کرواسی برگردم.


اسکوچیچ در بازگشت به کرواسی با مشکلات پیش بینی نشده ای مواجه شد. زمانی که او قصد ترک ایران را داشت تمام پروازها به اروپا پرشده بود و او ناگهان در وضعیت ناامیدکننده ای گرفتار شد تا اینکه سفیرکرواسی دراگو استانبوک پزشک، شاعر و دیپلمات  69 ساله به کمک سرمربی تیم ملی ایران آمد. او که با وجود شیوع بیماری همچنان در ایران اقامت دارد و تنها مامور اتحادیه اروپا در ایران است کمک کرد تا اسکوچیچ بتواند بلیت بازگشت به کرواسی را پیدا کند.


دراگان می گوید:" من دیگر دلسرد شده بودم و فکر می کردم نمی توانم به خانه برگردم اما ساعت 7 بعدازظهر بامن تماس گرفتند و گفتند فردا ساعت 5 صبح پرواز دارم. برای متعجب کننده بود چون تمام تلاش من برای خرید بلیت با شکست مواجه شده بود و انگار هیچ جای خالی در پروازها وجود نداشت. با اینحال من فورا به فرودگاه رفتم و بلیت پرواز به اروپا را گرفتم. این سفر پر از دیپلمات هایی بود که با ترک تهران قصد داشتند به اروپا بازگردند و معلوم نیست اگر من به این پرواز نمی رسیدم دیگر چگونه می توانستم به اروپا بازگردم."


پرواز اسکوچیچ از تهران به فرانکفورت و با خط هوایی ایران ایر انجام شد. اسکوچیچ می گوید در طی پرواز به خواب رفتم و وقتی از خواب بیدار شدم تا چمدان هایم را بردارم یکی از مسافران به من گفت کجا می روی ما هنوز در فرانکفورت نیستیم.


ما در ریمینی(ایتالیا) فرود آمده بودیم چون به دلیل تحریم ها راه سوخت گیری برای هواپیماهای ایرانی بسته است. در ریمینی در باند خلوت فرودگاه دو ساعت معطل شدیم و بدون تهویه در کابین حبس شده بودیم در حالی که همین موضوع می توانست خطر زیادی برای ما داشته باشد. بعد از دو ساعت به سمت فرانکفورت پرواز کردیم و از آنجا به زاگرب رفتیم و سپس من با یک تاکسی به ریه کا رفتم. البته در دو هفته اول کاملا آپارتمان خودم را جدا کردم که مبادا خانواده از من کرونا بگیرند. همسر و عمویم برایم غذا می آوردند و سخت ترین قسمت آن بود که نمی توانستم دختر 9 ماهه خودم آنا را در آغوش بگیرم. با اینحال بعد از مدتی اثری از کرونا در من وجود نداشت و من سرانجام به آغوش خانواده برگشتم.


اسکوچیچ در حال حاضر مشغول تماشا و آنالیز بازی بازیکنان تیم ملی و همچنین نمایش های پیشین تیم ملی فوتبال این کشور است.


گزارشگر وچرنی لیست درباره صادق محرمی و نمایش درخشانش در این فصل سوال می کند. پاسخ اسکوچیچ به این سوال جالب است:" من عملکرد جالب صادق را در دربی برابر هایدوک دیدم اما این موضوع من را شگفت زده نکرد چرا که محرمی در هفده سالگی در ملوان بازیکن من بوده است. او بازیکن بالقوه بزرگی است و تنها یک ضعف دارد که گاهی موقع دوست دارد به عنوان دفاع راست تبدیل به مهاجم شود و اگر بیشتر حواسش به دفاع باشد یکی از برترین مدافعان ایران خواهد بود. او یکی از بازیکنانی است که می تواند در ترکیب یازده نفره ایران حضور داشته باشد.

دیدگاه‌ها