کد خبر : 1676229 | 14 فروردين 1399 ساعت 11:25 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

کسر دستمزدها؛ شاید منتفی شود

کسر دستمزد در صورت ادامه ی برگزاری بازی های لیگ برتر منتفی است.

کسر دستمزدها؛ شاید منتفی شود

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان بسیاری از تیم های اروپایی به بهانه شیوع ویروس کرونا از بخشی از حقوق ماهانه خود در یکی دو ماه اخیر چشم پوشی کردند و از سوی باشگاه ها و حتی کنفدراسیون فوتبال قاره ها درخواست هایی از فیفا برای تصویب قانونی در این زمینه مطرح شده است؛ یعنی باشگاه ها از نظر قانونی ظرفیت کاهش دستمزدهای بازیکنان را پیدا کنند. در برخی از تیم ها هم شاهد این بودیم که بازیکنان مخالف کاهش دستمزد خود هستند که یکی از این تیم ها بارسلونا است.

 

اما آیا این قانون در لیگ برتر ایران هم پیاده می شود؟ یکی از مدیران فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار ما گفت: « در صورت ادامه برگزاری بازی های لیگ برتر این موضوع به طور حتم منتفی است. البته این نظر شخصی من است. اما در صورتی که لیگ متوقف شود موضوع کاهش دستمزدها به صورت قوی تر مطرح شود و سازمان لیگ در مشورت با فیفا در این زمینه اطلاعیه ای را صادر خواهد کرد. فکر می کنم باشگاه ها تا هفته های برگزاری بازی ها ملزم به پرداخت دستمزدها شوند. پیش تر گفته شد چون دو سوم بازی ها سپری شده باشگاه ها مجاب به پرداخت 60 درصد از دستمزدها شوند. باید به این نکته مهم توجه شود در اروپا دستمزد بازیکنان به صورت حقوق ماهانه پرداخت می شود اما در ایران قراردادها در سه زمان پرداخت می شود. ابتدای فصل. نیم فصل و انتهای فصل. در برخی از تیم های اروپایی بازیکنان حقوق ماهانه خود را کاهش دادند اما به طور حتم در ماه هایی که مازاد بازی خواهند کرد باز هم حقوق خواهند گرفت و به نظر من کاهش دستمزدها در شرایطی منطقی است که لیگ برتر نیمه کاره رها شود.»

 

بازی های لیگ برتر تا پایان فروردین ماه به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده است. تیم ها فعلا حق تمرین هم ندارند. البته اراده سازمان لیگ بر پیگیری بازی ها با مناسب شرایط است.

دیدگاه‌ها