کد خبر : 1676374 | 15 فروردين 1399 ساعت 10:30 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

آلمان‌ها هم راه دیگر لیگهای اروپا را دنبال کردند

کاهش حداقل سن بازی در بوندس‌لیگا به 16 سال

سازمان لیگ فوتبال آلمان اعلام کرد که حداقل سن بازیکنان جوان که می‌توانند همراه فوتبالیست‌های حرفه‌ای بازی کنند را به شانزده سال کاهش داده است.

کاهش حداقل سن بازی در بوندس‌لیگا به 16 سال

به گزارش "ورزش سه"، سازمان لیگ فوتبال آلمان اعلام کرد حداقل سن لازم برای بازیکنان جوانی که خواهان بازی در لیگهای حرفه‌ای این کشور هستند را به شانزده سال کاهش داده است. این خبر به خصوص برای باشگاه دورتموند و پدیده جوانش یوسفا موکوکو خبر خوبی است.

 

1488623

 

مدیر جوانان باشگاه دورتموند، لارس ریکن، بعد از اعلام این خبر به  نشریه آلمانی کیکر گفت:" ما از این  تصمیم سازمان لیگ واقعا خوشحالیم". بر اساس این تصمیم سازمان لیگ آلمان، موکوکوی 15ساله از ماه نوامبر امسال که وارد شانزده سالگی خواهد شد می‌تواند در بوندس‌لیگا با پیراهن دورتموند به میدان برود. تا پیش از این حداقل سن برای حضور در رقابتهای بوندس‌لیگا 18 سال بود که حالا دو سال کاهش داده شده است.

 

پیش از این دیگر لیگهای بزرگ اروپایی از قانون مشابهی تبعیت می‌کردند ولی بوندس‌لیگا مصر بود که مایل نیست شاهد حضور بازیکنان زیر 18سال در این لیگ باشد. ولی حالا مشخص است که این سازمان  لیگ هم سرانجام به این نتیجه رسیده که بهتر است از دیگر لیگهای رقیبش در اروپا پیروی کند.

 

رسانه‌های آلمانی بعد از اعلام این خبر توجه خود را به پدیده‌ای معطوف کرده‌اند که این روزها در آلمان صحبتهای زیادی از او به میان آمده است. یوسفا موکوکو که تا چند ماه دیگر شانزده ساله شده و می‌تواند برای دورتموند در بوندس‌لیگا به میدان برود، در فصل جاری برای تیم زیر 19سال دورتموند 20 بازی انجام داده و 34 گل به ثمر رسانده.

 

1488622

 

این پدیده جوان دورتموند در کامرون به دنیا آمده و از سال 2014 در آلمان زندگی می‌کند. موکوکو تابعیت آلمان را دریافت کرده و از سال 2016 به عضویت تیم ملی جوانان آلمان درآمده. او تا سال 2022 با دورتموند قرارداد دارد و زردپوشان وستفالیا امیدوارند با حضور او در بوندس‌لیگا شاهد ظهور پدیده دیگری مثل جیدون سانچو باشند.

 

دیدگاه‌ها