کد خبر : 1676431 | 15 فروردين 1399 ساعت 15:33 | 86.1K بازدید | 0 دیدگاه

ماجرای دردآور یک توپ بلند و 12 سال افسوس

اشکهای سوباشیج هنوز بند نمی آید

دانیل سوباسیچ خود را به خاطر کشته شدن دوست نزدیکش روی ارسال یک توپ بلند مقصر می داند و می گوید علیرغم هشدارهای فیفا تا آخر عمر عکس او را زیر پیراهنش در بازی ها خواهد داشت.

اشکهای سوباشیج هنوز بند نمی آید

به گزارش "ورزش سه"، 29 مارچ 2008 سوباسیچ معمولی ترین کاری که یک دروازه بان در طول بازی انجام می دهد، را انجام داد ولی این صحنه ای بود که تا همیشه از ذهنش پاک نخواهد شد؛ زمانی که او توپ را در دقایق ابتدایی بازی جلوتر از محوطه 18 قدم کاشت و با ضربه ای محکم آنرا به میانه میدان فرستاد ولی توپ پس از اینکه میانه زمین را پیمود، آرام آرام به سمت چپ زمین قوس برداشت.

 

1488699

لحظه ای که سوباسیچ با توپی بلند در دقایق ابتدایی، بازی را به جریان می اندازد.


خطر از همینجا شروع شده بود و دو بازیکن آبی و قرمزپوش برای تصاحب توپ با هم کورس گذاشتند ولی کمی آنطرف‌تر از خط پایان دیواری سیمانی و نرده هایی آهنی وجود داشتند؛ پس از اینکه کورس دو بازیکن کیبالیا و زادار پس از خط طولی هم ادامه پیدا کرد، دیگر تصاویر تلویزیونی نمی توانستند "هرویه کاستیچ" را نشان دهند، چرا که او روی زمین افتاده بود و بازیکنان دیگر برای اینکه کادر پزشکی حاضر در استادیوم را نسبت به وخامت اوضاع مطلع کنند، تلاش می کردند.

 

1488703

سوباسیچ پس از گذشت 12 سال هنوز خودش را برای آن ارسال بلند مقصر می داند.

 


حالا 12 سال از آن روز سپری شده است ولی خاطره آن روز هنوز از ذهن فوتبالی های کرواسی پاک نشده و چهره هرویه کاسیتچ که 5 روز پس از آن ضربه و تصادف هولناک یعنی در تاریخ سوم آپریل از دنیا رفت، صفحه اول روزنامه های کروات حتی در شرایطی است که ویروس کرونا دنیا را تحت تاثیر قرار داده و زلزله هم چند وقت پیش کرواسی را با شرایط غیرمنتظره ای روبرو کرده است.

 

1488783

 

1488782

 

1488781


سوباسیج اما هنوز خاطره آن ضربه را فراموش نکرده و هنوز خودش را مقصر مرگ هم تیمی و بهترین دوستش می داند.

 

1488696

کاستیچ 5 روز پس از آن برخورد در کما بود و سپس درگذشت.


یک روز پس از مرگ کاستیچ، سوباسیچ در مصاحبه ای اینطور حرف زده است:« وقتی این اتفاق افتاد، من به خودم گفتم که چرا باید آن توپ را اینطور بازی می کردم. به خودم گفتم اگر توپ را بلند نمی زدم، این اتفاق نمی افتاد. بعد از آن مسابقه مجبور شدم خودم را دور کنم. به آمریکا رفتم ولی نمی توانستم شب ها بخوابم و در حال شکنجه خودم بودم.» 


او ادامه می دهد:« هر وقت از خواب بیدار می شدم، شرایط هنوز همانقدر تیره و تار بود برایم. با خودم می گفتم چرا آن توپ را کوتاه بازی نکردم و چرا اینقدر بلند فرستادم. اگر من این کار را نمی کردم، او حالا زنده بود؛ چطور می توان گفت که سرنوشت او اینطور بوده است؟

 


کرواسی در شرایطی به فینال جام جهانی 2018 روسیه راه یافت که سوباسیچ یکی از کلیدی ترین نفرات آن تیم پرمهره به رهبری دالیچ بود و در دو دیدار یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی با درخشش گلر کروات ها در ضربات پنالتی بود که آنها توانستند از سد دانمارک و سپس میزبان مسابقات گذر کنند و به نیمه نهایی و فینال مسابقات راه پیدا کنند.

 

1488698

 

فیفا طی این مدت همیشه به سوباسیچ هشدار داده که عکس کاستیچ را زیر پیراهنش نپوشد ولی این دروازه بان می گوید که به آنها اهمیتی نمی دهد و در این مورد در مصاحبه ای اینطور پاسخ داده است:« من پس از آن مسابقه به خودم قول دادم که تا آخر عمرم، عکس کاستیچ را زیر پیراهنم بپوشم؛ تا آخر عمر حرفه ایم. من این را در زادار انجام داد و همینطور در هایدوک اشپیلت؛ حالا در موناکو در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا و حتی در جام جهانی روسیه.» 

 

وقتی سوباسیچ پس از پیروزی در ضربات پنالتی پیراهن خود را از تن خارج کرد، با هشدار فیفا روبرو شد، چرا که پیامی با محتوای شخصی  را مخابره می کرد  ولی او در مصاحبه اش گفت:« من اهمیتی نمی دهم. من این پیراهن را مدت زمان زیادی است که پوشیده ام و تا همیشه هم به آن ادامه می دهم.»

 

1488697

 

 

 

 

دیدگاه‌ها