کد خبر : 1676520 | 16 فروردين 1399 ساعت 02:04 | 7.2K بازدید | 1 دیدگاه

فادی الخطیب را دوست دارم

کاظمی: در آسیا به پادشاه اسلم‌دانک معروفم

ملی‌پوش تیم ملی بسکتبال ایران در مصاحبه‌ای مفصل با فیبا گفت: در بسکتبال آسیا به پادشاه اسلم‌دانک معروف هستم و بازیکن مورد علاقه‌ام، فادی الخطیب است.

کاظمی: در آسیا به پادشاه اسلم‌دانک معروفم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در این روزهای قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات ورزشی در جهان از جمله بسکتبال، ارسلان کاظمی ملی‌پوش تیم ملی ایران در گفت‌وگوی خود با فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA)، تیم منتخب و بخش‌هایی از خاطرات و لحظه‌های ماندگار زندگی حرفه‌ای خود را مطرح‌ کرده است که در ادامه این مصاحبه را می‌خوانید.

 

*کال آو دیوتی و فیفا بازی می‌کنم

 

کاظمی در مورد برنامه‌هایش برای گذراندن روزهای قرنطینه گفت: خودم را با بازی‌های پلی‌استیشنی از جمله کال آو دیوتی و فیفا سرگرم می‌کنم. حتی یک پازل ۱۵۰۰ قطعه‌ای خریدم که آن را تکمیل کنم. تصویر این پازل عکسی از یک ساحل در کشور ایتالیا که هنوز کامل نشده است. شاید این پازل باعث شود که یک روز از آنجا دیدن کنم. البته فکر می‌کنم امروز یا فردا تمام شود.

 

*همه تیم سبیل گذاشتند

 

او در مورد شکل سبیل‌هایش (دسته موتوری) در سال ۲۰۱۱ گفت: من در آن سال به تیم‌ ملی تازه وارد شده بودم و سبیل‌های‌ خود را به آن شکل اصلاح کردم که همه تیم از جمله صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی هم این کار را کردند. البته ‌من هیچ‌گاه یک فصل کامل را با استایل خاص به پایان نرسانده‌ام و آن اصلاح یکی از مدل‌های بود که دوست داشتم و به نظرم طرفداران نیز دوست داشتند.

 

*می‌خواستم شماره ۱۴ را معروف کنم

 

کاظمی درباره پوشیدن پیراهن شماره ۱۴ و یا عدد معکوس آن یعنی شماره ۴۱، توضیح داد: وقتی که در تیم‌های جوانان بازی می‌کردم، همیشه دوست داشتم پیراهن شماره ۹ را بپوشم چون مایکل جردن آن را می‌پوشید. بعدها تصمیم ‌گرفتم در تیم ملی شماره ۱۴ را پوشیده و این شماره را معروف کنم. این صحبت‌های من برای زمانی است که صمد نیکخواه بهرامی جوان بود و به تازگی در تیم ملی با این شماره بازی می‌کرد. او توانست به خوبی این شماره را معروف کند. من بخشی از زندگی حرفه‌ای خود را در آمریکا گذرانده‌ام. فکر می‌کنم در آنجا بود که بخشی از روند معروف کردن شماره ۱۴ را پشت سر گذاشتم، چون در آنجا این شماره را می‌پوشیدم.

 

*سرعت بسکتبال آمریکا بسیار بالا است

 

ارسلان در ۱۶ سالگی به همراه خانواده‌اش راهی آمریکا شد تا از فرصت پیش آمده برایش استفاده کند. او اولین بازیکن ایرانی است که در NCCA 1 بازی کرد و همچنین اولین بازیکنی ایرانی شد که در درفت NBA حضور یافت. او وقتی در لیگ کالج‌های آمریکا بازی‌ می‌کرد، برای تیم رایس خیلی وارد میدان نمی‌شد که باعث‌ ناراحتی او می‌شد. 

 

او درباره تفاوت بازی بسکتبال در آسیا و آمریکا گفت: سرعت بازی در ایالات متحده بسیار بالا است و اکنون هم نحوه بازی بسیار تغییر کرده است. شما باید در بسکتبال آمریکا بتوانید دفاع محیطی خوبی نیز انجام دهید. همچنین واقعا بازی آن‌ها خیلی فیزیکی است و پرش‌های بلندی دارند، به همین دلیل باید از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشید.

 

1488805

 

*در آسیا به پادشاه اسلم‌دانک معروف هستم

 

ملی‌پوش تیم ملی ایران گفت: من زمانی که در کالج‌های آمریکا بازی می‌کردم، خیلی فرصت حضور در میدان را به دست نمی‌آوردم که باعث ناراحتی بود. در بازی مقابل آریزونا توانستم ریباندهای خود را دورقمی کنم که مربی ما بعد از بازی گفت می‌خواهد در بازی بعد ۳۰ دقیقه من را به میدان بفرستد اما باید هربار ریباندهای خود را دو رقمی کنم. من همیشه یک ریباندر خوب بودم اما تنها به آن فکر نمی‌کنم. از آن زمان من همیشه ریباندهای زیادی دارم؛ به جز زمان‌هایی که کنار حامد حدادی بازی می‌کنم.

 

او ادامه داد: نمی‌گویم در کنار حامد بد بازی می‌کنم اما کنار او کار سخت‌تر می‌شود. من حتی حاضرم چرک بازی کنم تا تیم نتیجه بگیرد؛ کاری که شاید خیلی‌ها دوست ندارند.

 

کاظمی در مورد لقب‌هایش نیز گفت: من اسم‌ها و لقب‌های زیادی دارم که بیشتر آن‌ها را از زمان بازی در ایالات متحده به همراه دارم. به عنوان مثال در آنجا به من می‌گفتند جانوری از خاورمیانه. البته در آسیا بیشتر من را با لقب پادشاه اسلم‌دانک می‌شناسند.

 

*اسلم‌دانکم مقابل "لیان" را فراموش نمی‌کنم

 

او در مورد دانک مورد علاقه‌اش نیز گفت: یکی از دانک‌های مورد علاقه من در بازی دوستانه سال ۲۰۱۰ مقابل چین بود که البته اولین بازی من در تیم ملی نیز به شمار می‌رود. لحظه‌ای که جیان لیان، سنتر نام‌آشنا و NBA پلیر چین را به اصطلاح پوستر کرده و دانک خود را وارد سبد کردم. من اکنون نیز تصویری از آن لحظه را دارم که تماشای آن لرزه به تنم می‌اندازد. اسلم‌دانک دیگری که مورد علاقه‌ام است، در بازی سال ۲۰۱۱ مقابل کره‌جنوبی است.

 

*بازی مقابل کره در ۲۰۱۷ خاطره‌انگیز است

 

کاظمی درباره بازی خاطره‌انگیزش در آسیا نیز کفت: دیدار مقابل کره‌جنوبی در نیمه‌نهایی آسیا کاپ ۲۰۱۷ برای من فوق‌العاده بود. فکر می‌کنم یک عملکرد قابل قبول در آن بازی داشتم و باعث شد تا ما به فینال برسیم. 

 

*فادی‌الخطیب را دوست دارم

 

ملی‌پوش بسکتبال ایران، درباره بازیکن مورد علاقه‌اش در آسیا نیز گفت: کشورهایی چون‌ چین، کره و ژاپن بازیکنان بسیار بزرگی داشته‌اند اما من از بازی مقابل فادی الخطیب بسیار لذت بردم زیرا وقتی جوان‌تر بودم هم او را بسیار دوست داشتم. به یاد دارم وقتی که ۱۶ سالم بود و برای اولین بار جهت دریافت ویزا به دبی رفته بودم، او را در یکی از بازارهای امارات دیده و بسیار شگفت‌زده شدم. حتی با او عکس گرفتم.

 

*تیم من در آسیا ۶ نفره است

 

او درباره تیم رویایی خود نیز اظهار کرد: من می‌خواهم شش بازیکن را نام ببرم چون خارج کردن برخی از آن‌ها از بیست سخت است. یائو مینگ، حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، فادی الخطیب، مهدی کامرانی و در نهایت جیان لیان بازیکنان و تیم مورد علاقه من هستند. البته اساسا لیان بازیکن نیمکت‌نشین من خواهد بود. 

 

*قهرمانی ایران سلطه بسکتبال شرق آسیا را شکست

 

کاظمی در مورد نخستین قهرمانی ایران در آسیا توضیح داد: پیش از آن اتفاق سلطه بسکتبال آسیا در اختیار تیم‌هایی چون چین و ژاپن یعنی آسیای شرقی بود اما آن قهرمانی نشان داد که در ایران هم استعداد داریم و تنها باید سخت تلاش کنیم.

 

*حضور در المپیک آرزوی من است

 

او درباره آرزوی شخصی‌ خود نیز گفت: المپیک برای هر ورزشکاری آرزو است. من تاکنون تجربه بازی در این میدان را نداشته‌ام و امیدوارم به این مهم دست پیدا کنم. ۲۲ آوریل تولد ۳۰ سالگی من است. سال ۲۰۲۰ برای مردم جهان بسیار سخت بوده و امیدوارم در ادامه شاهد بهبود شرایط باشیم.

دیدگاه‌ها