کد خبر : 1676580 | 16 فروردين 1399 ساعت 13:32 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

چالش بخشش قرارداد در کنار مرزهای لیگ برتر ایران!

کمپینی که از بوندس لیگا و بایرن مونیخ آغاز شده بود، حالا به سوپرلیگ ترکیه و باشگاه گالاتاسارای رسیده و هیچ بعید نیست که در روزهای آینده، قرارداد بازیکنان ایرانی را هم تحت تاثیر قرار دهد!

چالش بخشش قرارداد در کنار مرزهای لیگ برتر ایران!

به گزارش "ورزش سه"، شیوع ویروس کرونا همه مسائل را تحت تاثیر قرار داده است. تعطیلی باشگاه ها وارد اولین ماه را پشت سر گذاشته و احتمالا تا دو ماه آینده نیز این موضوع ادامه دار خواهد بود. در این بین طبیعتا درآمدهای باشگاه ها کاهش خواهد یافت و مدیران و مالکان با دشواری های زیادی برای پرداخت حقوق اعضای تیم و کارمندان مواجه خواهند شد. چند هفته پیش، بازیکنان تیم بایرن مونیخ تصمیم گرفتند که 20 درصد از حقوق خود را ببخشند تا باواریایی ها مشکلی برای پرداخت حقوق دیگر کارمندان نداشته باشند.

 

1488883

 

چند روز بعد نوبت به باشگاه برایتون آلبیون رسید و سرمربی و کادرفنی این تیم تصمیم گرفتند که یک چهارم از حقوق خود را ببخشند. در کرواسی، سه باشگاه بزرگ در تصمیمی اعلام کردند که 30 درصد از حقوق بازیکنان را کاهش می‌دهند که این موضوع وضعیت صادق محرمی را نیز تحت تاثیر قرار داد.

 

حالا کاپیتان تیم گالاتاسارای ترکیه در شبکه های اجتماعی اعلام کرده که بخشی از قراردادش را دریافت نمیکند و از هم تیمی های خود نیز دعوت کرد تا به این چالش ملحق شوند. سلچوک اینان کاپیتان باسابقه گالا در پیام خود اعلام کرده که همه باید دست به دست هم بدهیم تا از این بحران عبور کنیم.

 

این در شرایطی است که به نقل از رسانه های ترکیه، گالاتاسارای 75 درصد از قرارداد اعضای تیم را پرداخت کرده و درباره 25 درصد باقی مانده، بحث و بررسی هایی وجود دارد. عبدالرحیم البایراک مدیر تیم گالاتاسارای در این باره گفت: مجموع قراردادهای ما برای فصل 2019-20 چهل میلیون یورو بود که حالا 10 میلیون آن باقی مانده است. ما به هیچ بازیکنی مدیون نیستیم و حقوق این ماه را هم پرداخت کردیم و درباره ماه های آینده نیز این آمادگی را داریم که قرارداد ها را به صورت منظم پرداخت کنیم.

 

1488881

 

پس از فداکاری سلچوک اینان که حتی احتمال دارد 25 درصد باقی مانده از قراردادش (1 میلیون یورو از 4 میلیون یورو) را دریافت نکند، باید دید دیگر بازیکنان چه خواهند کرد. پیش تر فالکائو پیشنهاد غیر مستقیم باشگاه در این باره را رد کرد. اما شاید جالب باشد که بدانید قرارداد بازیکنان مشهور گالاتاسارای چقدر است؟

 

1488880


«فرناندو موسلرا 4.2 میلیون یورو، اوکان کوچوک 2.5 میلیون یورو، لویینداما 1 میلیون و 50 هزار یورو، لینس 1.4 میلیون یورو، دانک 1 میلیون و 895 هزار یورو، فغولی 3میلیون 850 هزار یورو، لمینا 2 میلیون و 50 هزار یورو، بلهندا 3 میلیون و 350 هزار یورو و فالکائو 5 میلیون و 800 هزار یورو».

 

حالا احتمال دارد که در روزهای آینده این چالش به صورت اختیاری یا اجباری به فوتبال ایران هم برسد. البته باید منتظر ماند و دید که وعده سازمان لیگ درباره تصمیم گیری درخصوص ادامه لیگ در روز 20 فروردین به چه تصمیمی منجر خواهد شد که پس از آن احتمالا در این باره صحبت های بیشتری مطرح خواهد شد.

 

این در حالی است که البته بازیکنان و مربیان ایرانی در حالت عادی کمتر پیش می‌آید که حقوق خود را به صورت کامل و 100 درصدی دریافت کنند و همیشه بخشی از قراردادشان باقی می‌ماند. به طور مثال مدافع عنوان قهرمانی پرسپولیس کمی بیشتر از 50 درصد دریافت کرده و در واقع بازیکنان سرخپوش 25 درصد کمتر از گالایی ها گرفته اند.

 

در نهایت باید دید که باتوجه به بحران مالی در بین تیم های ایرانی و کاهش هرچه بیشتر درآمد آن ها باتوجه به تعطیلی لیگ، چه اتفاقی خواهد افتاد و بازیکنان به چه شکلی قرارداد خود را دریافت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها