کد خبر : 1676644 | 16 فروردين 1399 ساعت 16:49 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

عباس شجاعی، داور بین‌المللی کشتی درگذشت

عباس شجاعی، داور بین‌المللی و پیشکسوت کشتی با جهان هستی خداحافظی کرد.

عباس شجاعی، داور بین‌المللی کشتی درگذشت

به گزارش "ورزش سه"، شجاعی که در سال ۱۳۳۴ خورشیدی در شهرستان کازرون متولد شد، امروز (شانزدهم فروردین ماه ۹۹) پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان در شیراز به جای بوسه بر تشک کشتی، بوسه بر خاک زد تا ورزش فارس یکی دیگر از پیشکسوتان و معلمان ورزش خود را از دست بدهد.


او  از ۱۴ سالگی به پیروی از پدرش که کشتی‌گیر بود به این رشته روی آورد و در مدت فعالیتش ، ۹ سال قهرمان کشتی فرنگی و آزاد استان، ستاره رقابت‌های کشتی، کسب عنوان بهترین ورزشکار سال، کسب مدال نقره جام گندم طلایی، نایب قهرمانی آموزشگاه‌های کشور و حضور با تیم ملی کشتی در رقابت‌های جام تفلیس گرجستان از جمله افتخارات زنده یاد شجاعی در زمانی که کشتی می‌گرفت، به شمار می‌آید.


شجاعی پس از کنار گذاشتن کشتی به صورت حرفه‌ای، ریاست کمیته داوران هیات کشتی استان فارس و جنوب کشور، داور بین‌المللی و قضاوت در رقابت‌های جهانی و آسیایی و همچنین دبیر ورزش را در کارنامه داشت و افزون بر این کشتی‌گیران زیادی را پرورش داد که به تیم ملی راه یافتند.


شادروان عباس شجاعی به هنگام برگزاری مسابقه‌های جام بین‌المللی جهان پهلوان تختی که بهمن‌ماه ۹۸ به میزبانی شیراز برگزار شد، به جایگاه رفت و از سوی اتحادیه کشتی جهانی و آسیا با اهدای لوح از او تقدیر شد و این مراسم آخرین وداعش با دنیای کشتی بود، روحش شاد.


ورزش سه این ضایعه را به خانواده کشتی و ورزش ایران تسلیت می گوید.

دیدگاه‌ها