کد خبر : 1676826 | 17 فروردين 1399 ساعت 16:44 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

پای شکایت ویلموتس در میان است 

دلیل مسکوت شدن درآمدهای ایران در فیفا

با وجود تلاش های ابراهیم شکوری در ماه های اخیر برای آزاد سازی درآمدهای ایران نزد فیفا اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است!

دلیل مسکوت شدن درآمدهای ایران در فیفا 

به گزارش "ورزش سه"، بعد از سفر دبیر کل وقت فدراسیون فوتبال به زوریخ سوییس و ملاقات با مدیران فیفا، فدراسیون فوتبال جهان قول داد در روزهای آتی راهکار جدیدی را برای پرداخت های ایران پیدا خواهد کرد. تحریم در گذشته نیز وجود داشته و فیفا به این بهانه پول را به حساب سفارت ایران در سوییس پرداخت می کرد و پول از این طریق به فدراسیون فوتبال می رسید. اینبار هم فیفا برای تحویل پول به فدراسیون فوتبال به دنبال طی مسیر گذشته بود اما ارایه شکایت از سوی مارک ویلموتس مسیر را تغییر داد و فیفا هم چنان درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران را مسکوت نگه داشته است تا پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال تعیین وضعیت شود. 

 

مارک ویلموتس در حالی که دو میلیون دلار از فدراسیون فوتبال ایران به صورت نقدی و در ترکیه دریافت کرده است بعد از فسخ قرارداد خود به فیفا شکایت کرد و اکنون خواهان دریافت 6 میلیون دلار باقی مانده اش از فدراسیون فوتبال ایران است. اگر رای نهایی به سود مربی بلژیکی صادر شود فدراسیون فوتبال باید قید پول هایی که هم اکنون نزد فیفا بلوکه شده است را بزند چرا که فیفا با توجه به محدودیت فدراسیون فوتبال در انتقال پول ترجیح می دهد دستمزد مارک ویلموتس را از محل درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران بدهد. 

 

مدتی است که فیفا با توجه به تحریم های خزانه داری آمریکا قادر به انتقال پول به حساب فدراسیون فوتبال ایران نیست. در گذشته همان طور که اشاره شد این پول ها به سفارت ایران در سوییس تحویل داده می شد که بعد از دیدار اینفانتینو با ترامپ – رییس جمهور آمریکا انتقال پول از این طریق هم منتفی شده است. چندی پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اعلام کرده بود دیگر قادر به انتقال پول به حساب فدراسیون فوتبال ایران نیست.

دیدگاه‌ها