کد خبر : 1676969 | 18 فروردين 1399 ساعت 13:06 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

سالروز سوپرگل اشکان دژاگه به تیم وحید هاشمیان!

12 سال پیش در چنین روزی دو گل تماشایی از اشکان دژاگه باعث شد تا تیم ولفسبورگ با نتیجه 3-2 از سد تیم وحید هاشمیان یعنی هانوفر بگذرد.

سالروز سوپرگل اشکان دژاگه به تیم وحید هاشمیان!

به گزارش "ورزش سه"، یک دهه قبل بازیکنان ایرانی زیادی در بوندس لیگا حضور داشتند و در طول فصل نیز تقابل هایی جذاب را با یکدیگر برگزار می‌کردند. در فصل 2007-08 نیز یک بازی جذاب بین تیم ولفسبورگ و هانوفر شکل گرفت که البته در آن زمان توجه طرفداران ایرانی به یک طرف زمین بود که وحید هاشمیان در آن حضور داشت اما در سوی دیگر میدان نیز یک ایرانی ناشناخته پیراهن تیم سبزپوش آلمانی را برتن کرده بود و اتفاقا درخشش قابل توجهی را نیز از خود به نمایش گذاشت.

 

اشکان دژاگه که حالا یکی از ستاره های فوتبال ایران و البته کاپیتان تیم ملی به حساب می‌آید، آن موقع فوتبالیستی جوان در ترکیب تیم ولفسبورگ بود که شاید چنین آینده ای را برای خود تصور نمی‌کرد. با سابقه گلزنی به تیم هایی چون بایرن مونیخ، نورنبرگ و همچنین دعوت به تیم های رده سنی آلمان، بسیاری از کارشناسان این کشور نیز انتظار داشتند که او راه دیگری را برود و در نهایت مثل بسیاری از دو ملیتی های دیگر به پیراهن تیم ملی نیز برسد اما راهی که اشکان رفت به فوتبال ایران رسید.

 

1489296

 

در بازی 12 سال پیش اشکان دژاگه درخشش ویژه ای داشت. او موفق شد دو گل به تیمی بزند که وحید هاشمیان را تا دقیقه 79 روی نیمکت داشت. گل اول با شوت پای راست استثنایی به ثمر رسید و گل دوم نیز 8 دقیقه پیش از ورود هاشمیان، با ضربه سر وارد دروازه هانوفر شد.

 

1489297

 

این دو گل روند بازی را تغییر دادند و سبب شدند تا بازی با پیروزی 3-2 به نفع یاران دژاگه خاتمه یابد و هانوفر شکست تلخی را تجربه کند. در سال های بعدی اشکان به ترتیب پیراهن تیم های فولام، العربی، ناتینگهام فارست و تراکتور را برتن کرد اما بدون شک بهترین دوران همان 5 سال بازی در ولفسبورگ بود. وحید هاشمیان نیز بعد از ترک هانوفر در بوخوم و پرسپولیس به میدان رفت. نکته جالب این که حالا اشکان دژاگه شاگرد وحید هاشمیان در تیم ملی ایران است؛ چه کسی تصور می‌کرد راه این دو از بوندس لیگا به کمپ تیم های ملی در تهران برسد؟

 

1489298

دیدگاه‌ها