کد خبر : 1677011 | 18 فروردين 1399 ساعت 16:04 | 20.8K بازدید | 1 دیدگاه

خاطره بازی یک روز سرد زمستانی در تبریز؛

آخرین روزهای بدترین پرسپولیس تاریخ! (گزارش تصویری)

چند هفته پیش از این که برانکو به تهران بیاید، پرسپولیس در یک روز سرد زمستانی به تراکتور باخت تا همچنان روی دور ناکامی باشد.

آخرین روزهای بدترین پرسپولیس تاریخ! (گزارش تصویری)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در پنج سال اخیر بهترین تیم ایران بوده و حالا برای کسب چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر تلاش می‌کند. اما چند هفته پیش از این که برانکو ایوانکوویچ به تهران بیاید، سرخپوشان تهرانی وضعیت خوبی نداشتند و حتی می‌توان گفت که بحرانی‌ترین روزهای تاریخ خود را پشت سر می‌گذاشتند.

 

تیمی که هدایت آن برعهده حمید درخشان بود، بازیکن شاخص کم نداشت و روی نیمکتش نیز چهره های نام آشنایی می‌نشستند: محمود خوردبین، حمید درخشان، علیرضا امامی فر، حسین عبدی، زنده یاد نادر باقری و... . این کادرفنی، چنین ترکیبی را برای رویارویی با تراکتور انتخاب کردند: سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، محمد نوری، فرناندو گابریل، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، مهرداد کفشگری، بابک حاتمی، محمد جعفرپور و تادئو جونیور. از آن ترکیب حالا فقط نوراللهی و عالیشاه در پرسپولیس حضور دارند.

 

 

اما طرف دیگر زمین، تراکتور با یکی از قدرتمندترین تیم های خود به مصاف سرخ ها پایتخت آمده بود. تونی اولیویرا که بین تی تی ها به «آتا» ملقب بود، تیمی هجومی را آماده کرده بود که با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه، مدعی اول قهرمانی به شمار می‌رفت. از ترکیب آن روز تراکتور، امروز هیچ یک در جمع سرخ های تبریزی حضور ندارند.

 

 

یکی از بازیکنان جنجالی پرسپولیس در فصل 93-94 پیام صادقیان بود. بازیکنی تبریزی و خوش تکنیک که بعد از درخشش در لیگ سیزدهم، امیدها را برای ظهور یک ستاره در ترکیب پرسپولیس زنده کرده بود اما فصل بعد اوضاع متفاوت شد و ستاره بخت پیام خیلی زود خاموش شد. او پس از درگیری با داور در هفته دوم لیگ برتر چند ماه از میادین دور شد و پس از بازگشت نیز هرگز نتوانست درخشش قبلی را تکرار کند. پیام در ورزشگاه یادگار نیز بسیار مورد توجه بود و انگیزه زیادی هم داشت ولی موفق به این کار نشد.

 

 

گلزن تراکتور در بازی برگشت لیگ چهاردهم، شاهین ثاقبی بود. بازیکنی که آن روزها یکی از ستاره های بی چون و چرای فوتبال ایران بود و حتی تا آستانه پیوستن به پرسپولیس نیز پیش رفت. ثاقبی در مقابل پرسپولیس روی اشتباه بابک حاتمی صاحب توپ شد و پس از دریبل سوشا مکانی توپ را قعر دروازه سوشا مکانی فرستاد.

 

 

بابک حاتمی که در این فریم از گالری امیرحسین خیرخواه با چهره ای مغموم ایستاده و حسرت اشتباهش می‌خورد، با سروصدای فراوان به پرسپولیس پیوست. بابک که اتفاقا اهل تبریز است، در سایپا عملکرد خوبی داشت و حمید درخشان برای پر کردن جای حسین ماهینی او را خرید اما بابک نیز هرگز دفاع کناری که پرسپولیس می‌خواست نشد. از انتقال این بازیکن هواداران پرسپولیس خاطره خوبی ندارند چرا که آن روزها برای اولین بار در تاریخ، مدیرعاملشان در زندان بود و امکان خرید هیچ بازیکنی را نداشتند.

 

 

لوسیانو ادینهو ستاره برزیلی تیم تونی اولیویرا در پایان لیگ چهاردهم با 20 گل آقای گل لیگ برتر شد. او در بازی رفت با گلی که زد حکم اخراج علی دایی را امضا کرد اما در مسابقه برگشت ناکام بود. ادینهو نیز چند بار گزینه خرید پرسپولیس شد و حتی فصل گذشته تا آستانه پیوستن به ماشین سازی نیز پیش رفت ولی این اتفاق رخ نداد تا لیگ چهاردهم، آخرین دوره درخشش او در فوتبال ایران باشد.

 

مهاجم خارجی پرسپولیس در دیدار با تراکتور، تادئو جونیور بود. مهاجمی برزیلی که با نظر حمید درخشان به جمع سرخ ها ملحق شد و تنها یک گل به ثمر رساند که آن هم در تبریز بود، البته مقابل گسترش فولاد. تادئو در مقابل تراکتور پرتلاش ظاهر شد و چند بار هم در موقعیت گلزنی قرار گرفت که البته مثل تمام داستان های پرسپولیس بحران زده حمید درخشان، یک «اما» آخر تمام موقعیتش بود...

 

 

تونی اولیویرا که تبریزی ها را تا آستانه قهرمانی لیگ برتر پیش برد، این چنین کنار زمین فریاد می‌کشد و با هیجان تیمش را هدایت می‌کند. بعد از ماجراهای هفته آخر لیگ چهاردهم، تونی هرگز مربی سابق نشد و دیگر از تحرک قبلی هم خبری نبود. نکته جالب این که بعد از برد با تونی مقابل پرسپولیس، تراکتور بیش از 4 سال رنگ پیروزی مقابل قرمزهای پایتخت را ندید.

 

 

دیدگاه‌ها