کد خبر : 1677230 | 19 فروردين 1399 ساعت 17:51 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

کیخا: به جای فینال جام جهانی، در خانه تمرین می کنم

کرونا، کاپیتان را در یک قدمی المپیک متوقف کرد!

کاپیتان تیم ملی ژیمناستیک ایران که می تواند نخستین ورزشکار تاریخ این رشته در المپیک توکیو باشد، یکی از بدشانس ترین ورزشکاران به خاطر شیوع ویروس کروناست.

کرونا، کاپیتان را در یک قدمی المپیک متوقف کرد!

به گزارش "ورزش سه"، سعیدرضا کیخا، کاپیتان تیم ملی ژیمناستیک که در سال های اخیر با حضور در جمع برترین های آسیا و جهان توانسته نام این رشته را بیش از پیش در ایران بر سر زبان ها بیاندازد، یکی از شانس های مسلم کسب سهمیه المپیک برای ورزش ایران است. 


او با دردسرهای فراوان به خاطر شیوع ویروس کرونا در ایران، چند هفته ای را خارج ازکشور به سر می برد تا در جام جهانی باکو بتواند خودش را به المپیک نزدیک تر کند. در مرحله مقدماتی این مسابقات هم نمایش خوبی داشت و به فینال رسید، اما تنها چند ساعت مانده به شروع این رقابت حساس، دولت آذربایجان خبر از لغو مسابقه به خاطر شیوع ویروس کرونا داد. 


حالا کیخا مثل دیگر ورزشکارانی که برای کسب سهمیه تلاش می کردند، در بلاتکلیفی قرار دارد و در دوران قرنطینه خانگی به سر می برد. با این حال او در خانه با نصب یک دارحلقه و استفاده از فضا تمریناتش را به صورت کاملا جدی پیگیری می کند. 


در ادامه مشروح صحبت های سعیدرضا کیخا را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.

 


دارحلقه خانه ام یادگاری دوران کنکور است
با تجهیزات حداقلی در خانه مشغول تمرین هستم. این دارحلقه ای که با آن تمرین می کنم، مربوط به زمانی است که پشت کنکوری بودم و برای کنکور درس می خواندم. آن موقع وقت برای رفتن به باشگاه نداشتم و به همین خاطر بین درس هایم، عصرها با این دارحلقه تمرین می کردم. شاید فکر نمی کردم روزی بازهم مجبور شوم در خانه تمرین کنم، اما این اتفاق افتاده است. 

 

 

1489625

 


شب قبل از فینال جام جهانی گفتند مسابقه لغو شده
همانطور که می دانید ما در بهمن ماه مشکلاتی برای اخذ ویزای استرالیا داشتیم، اما خدا را شکر با حمایت فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توانستیم به مسابقات استرالیا برویم و 2 مدال نقره هم کسب کردیم. بعد از آن هم چون مرزهای ایران به خاطر کرونا بسته شده بود، با تدبیر خوب مسئولان به ترکیه رفتیم و بعد از چند روز تمرین در این کشور، به باکو اعزام شدیم تا در جام جهانی شرکت کنیم. در باکو من شرایط خوبی داشتم و به فینال هم رسیدم. ما آنجا شنیدیم مسابقات بعدی در قطر به خاطر کرونا لغو شده، اما فکر نمی کردیم مسابقه باکو را هم نیمه کاره رها کنند. متاسفانه شب قبل از فینال به ما اطلاع دادند که دولت آذربایجان تمامی مسابقات ورزشی را به خاطر کرونا لغو کرده و ما هم مجبور شدیم به تهران برگردیم. 

 


به سهمیه المپیک خیلی نزدیک بودم
هنوز هم بعد از گذشت نزدیک به 20 روز نگفتند نتیجه آن مسابقه چه می شود. من اگر در فینال می توانستم نتیجه خوبی بگیرم، خیلی به سهمیه المپیک نزدیک می شدم. الان نمی توان گفت که حتما سهمیه ام آنجا قطعی می شد، اما به هر حال شانس خوبی داشتم. حالا هم که این اتفاق افتاده، امیدوارم در آینده بتوانم به هدفم که حضور در المپیک است، برسم. 

 

 

1489624

 


ورزشکاران تمام دنیا خانه نشین شدند
من از این اتفاقات ناراحت نیستم چون همیشه یاد گرفتم در هر شرایطی نهایت تلاش خودم را بکنم و بقیه اش را به خدا بسپارم. به هر حال شرایط برای همه ورزشکاران و همه کشورها یکسان است. حالا که المپیک هم به تعویق افتاده و باید ببینیم که برنامه های جدید به چه شکلی اعلام می شود. من با ورزشکاران کشورهای مختلف در ارتباط هستم و می دانم که همه خانه نشین شده اند. 

 


از مردم می خواهم در خانه بمانند
من تا جایی که بتوانم در خانه تمریناتم را دنبال می کنم تا آمادگی ام حفظ شود. از مردم هم می خواهم تا جایی که می توانند در خانه بمانند و به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کنند. باید امیدوار باشیم که به زودی این دوران به اتمام برسد و تمامی مردم با سلامتی کامل به زندگی عادی خود برگردند.

 

1489626

 

دیدگاه‌ها