کد خبر : 1678131 | 24 فروردين 1399 ساعت 19:02 | 41.2K بازدید | 0 دیدگاه

تراکتور؛ همچنان در جستجوی موتور گلزنی 

جانشین استوکس در تبریز پیدا شد؟(عکس)

در دو روز گذشته در یادداشت‌هایی جداگانه عملکرد مهاجم های خارجی پرسپولیس و استقلال در یک و نیم فصل گذشته را بررسی کردیم و در این یادداشت امار عملکرد فورواردهای خارجی تراکتور را مرور میکنیم.

جانشین استوکس در تبریز پیدا شد؟(عکس)

به گزارش ورزش سه، تراکتور در پنجره تابستانی سال 97 روزهای پرسر و صدایی را پشت گذاشت. تراکتور با خرید سه کاپیتان تیم ملی شجاعی، دژاگه و حاج صفی و سه بازیکن بریتانیایی مشهور و سوگیتای ژاپنی یکی از گران ترین تیم های تاریخ لیگ را بست. دوران استوکس ایرلندی، فورستر انگلیسی و لی اروین اسکاتلندی در تبریز اما کم حاشیه به پایان نرسید.

 

استوکس؛ گلزن دردسرساز

 

استوکس خیلی زود خودش را به عنوان مدعی آقای گلی لیگ برتر معرفی کرد و در هفته هشتم، چهار بار دروازه استقلال خوزستان را باز کرد تا تعداد گل ‌هایش را به 6 برساند و در صدر جدول گلزنان بایستد. استوکس همانقدر که در زمین برای رقیبان تراکتور ترسناک بود بیرون از زمین، آرامش را از هواداران تراکتور میگرفت. انتونی هر بار به مرخصی رفت با چندروز تاخیر و حواشی زیاد به ایران برگشت و با هر تعطیلی لیگ شایعات جدایی او از تبریز سر زبان ها می افتاد؛ اتفاقی که تاثیر زیادی بر نتایج تراکتور و عملکرد او گذاشت تا بهترین گلزن تراکتور 6 بازی لیگ را از دست بدهد. همانطور که در اینفوگرافی سایت یازده می بینید، استوکس در 24 بازی با 11 گل و 2 پاس گل کارنامه خوبی از خود به جا گذاشت و به طور متوسط بر بیش از یک گل در هر بازی تاثیر گذاشت و متوسط نمره یازده 7.15 را به دست آورد تا بهترین مهاجم خارجی تراکتور در یک و نیم فصل گذشته باشد. عملکرد استوکس نشان می‌دهد او یکی از بهترین خارجی های فوتبال ایران بوده اما چالش اصلی تراکتور و پرسپولیس در زمان حضور این بازیکن کنترل و مدیریت او در خارج از زمین بوده، مسیله ای که به نظر می‌آید هر دو تیم در آن ناموفق بوده‌اند.

 

1490499


سرنوشت دو خرید خارجی دیگر زنوزی خیلی زودتر از استوکس مشخص شد. امار لی اروین که به عنوان هافبک هجومی عملکرد درخشانی داشت در این اینقوگرافی بررسی نشده اما او در 6 بازی 4 گل زد و خیلی زود در مصاحبه ای عنوان کرد نتوانسته با زندگی در ایران خودش را وفق دهد و عدم دریافت مطالبات، تفاوت های فرهنگی و مسیله زبان را به عنوان دلایل جدایی‌اش مطرح کرد. فورستر هم فقط در دو بازی به زمین رفت و بازیکن سابق استون ویلا و رنجرز بدون گل و پاس گل و با متوسط نمره یازده 6.15 ، از تراکتور جدا شد.

 

1490475


از بریتانیا تا افریقا

 

تراکتور برای خرید بازیکن خارجی در فصل جدید رویکرد متفاوتی با فصل گذشته داشت. این بار زنوزی به جای خرید بازیکناان مشهور از اروپای غربی به سراغ خرید از ملیت هایی رفت که توان تطبیق پذیری بیشتری با فوتبال ایران دارند. 


*فورچونه متولد پاریس که اصالت او به کشور مارتینیک بر میگردد در کنار میمبلا از شیلی، حمزاوی الجزایری و مازولا برزیلی چهار خرید خارجی این فصل تراکتور هستند. 


فورچونه مهاجم خارجی تراکتور هم سرنوشت مشابهی با ستارگان فصل پیش داشت و در اخر تفاوت های فرهنگی را بهانه جدایی اش کرد. در روزهای ورود شماره 13 تراکتور، که در رسانه ها از او به عنوان گرانترین خرید تاریخ لیگ برتر یاد می‌شد، گفته می‌شد، او انتخاب اول دنیزلی پس از بررسی تعداد زیادی مهاجم بوده است. فورچونه اما در 9 حضور لیگ برتری تنها 2 گل زد و هرگز نتوانست خاطره روزهای خوب استوکس را برای پرشورها تداعی کند. 

 

1490496

 

*مازولای برزیلی که در پست مهاجم نوک و وینگر برای تراکتور بازی میکند مهره موثری برای این تیم بوده و با دوندگی زیاد رضایت دنیزلی و بعد الهامی را به دست اورد اما بعد از یازده بازی همچنان در گلزنی ناکام ماند. 

 

1490497

 

*حمزاوی  ارزانقیمت که در نقل و انتقالات نیم فصل جایگزین فورچونه شد در 5 بازی برای تیم الهامی به زمین رفته است. حمزاوی در این مدت تنها در یک بازی نود دقیقه حضور داشته و بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته و یک گل حساس مقابل ذوب‌آهن زده است. حمزاوی تا امروز متوسط نمره 6.34 از یازده گرفته و به نظر می‌رسد زمان بیشتری برای تثبیت جایگاهش نیاز دارد.او مهاجمی قدرتی و پرانرژی است که بیشتر درحال فضاسازی برای گلزنی سایر بازیکنان است.

 

1490500

دیدگاه‌ها