کد خبر : 1679351 | 31 فروردين 1399 ساعت 15:00 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیمات تازه درباره عقد قرارداد با خارجی ها

لودویک ده‌ویشت وکیل فدراسیون فوتبال نیست

کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال با مذاکره و همفکری با باشگاه ها به دنبال راهکاری برای پیشگیری از مشکلات متعدد پرونده های حقوقی با بازیکنان و مربیان خارجی است.

لودویک ده‌ویشت وکیل فدراسیون فوتبال نیست 

به گزارش" ورزش سه " رضا شاهمنصوری عضو کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال بعد از جلسه امروز در محل این فدراسیون در گف و گو با خبرنگاران گفت:" امروز جلسه ای درمورد نحوه عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی برگزار شد."


او افزود:" با توجه به حضور آقای نبی به عنوان بیرکل ، ایشان تصمیم گرفتند یک رویکرد جدیدی نسبت به پرونده های ما داشته باشند."


عضو کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت:" واقعیت این است که پرونده های ما در کمیته تعیین وضعیت فیفا زیاد هستند. با توجه به اینکه قطعا بحث کرونا روی وضعیت قراردادی ما را با چالش مواجه می کند کمی شرایط نگران کننده به نظر می رسد. به همین خاطر فدراسیون تصمیم گرفت دراین زمینه به جمع بندی برسد و نظر باشگاه ها را بگیرد تا برای فصل های آتی راهکار درستی برای انعاقاد با بازیکنان و مربیان خارجی پیدا کند."


او همچنین گفت:" واقعیت این است که حجم زیاد پرونده های ما در فیفا عمیقا نگران کننده است.ما امروز جلسه خوبی با بخشی از باشگاه ها داشتیم. این جلسات قرار است سه روز ادامه پیدا کند و  به روسای کمیته های مختلف آقایا نورشرق، سهیل مهدی و محمودزاده بودند و دنبال بهترین راهکارها  در خصوص انعقاد قرار داد با بازیکنان خارجی و همچنین در خصوص وضعیت پرونده هایی که حال حاضر در فیفا داریم به یک نتیجه درست برسیم."


او اضافه کرد:" درحال حاضر تیم های ایرانی 50-60 پرونده در کمیته تعیین وضعیت فیفا دارند. البته ما نامی از این باشگاه ها نمی آوریم اما این چالشی بزرگ است." او در این رابطه که آیا بحث کاهش قراردادها هم مطرح است؟ گفت:" در این مورد باید بگویم کاهش دستمزدها توافقی میان باشگاه و بازیکن است. اما چیزی که مهم است و آقای نبی هم به آن اشاره کردند این است که یکی از راه های مهم جلوگیری از مشکلات در قرارداد با خارجی این است که به سمت بستن قراردادهای ریالی برویم."


عضو کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد پرونده مارک ویلموتس هم گفت:"یک اتفاق خوب که در فدراسیون فوتبال بعد از حضور آقای بهاروند افتاد که رسانه ها روی آن تمرکززیادی نکردند این بود که موضوعات حقوقی از قالب فردیت خارج شد. مثلا در مورد پرونده آقای اسکوچیچ یک خرد جمعی بود و برای اولین بار اتفاق افتاد." او اضافه کرد:"در مورد  پرونده ویلموتس می گفتند فدراسیون وکیل خارجی گرفته اما اینگونه نیست .ما یک تیم حقوقی در فدراسیون فوتبال هستیم . درپرونده ویلموتس  دعوایی مطرح شدکه ما پاسخ دادیم. الان هم دعوای تقابل دادیم. آخرین خبری هم  که هست آقای ویلموتس خواستند برای پاسخ به این موضوع مهلت بگیرند."


او درانتها گفت:"خوشحالم که همه دوستان در فدراسیون فوتبا ذی مدخل هستند . ما از نظرات آقای نورشرق استفاده  کردیم و انشالله به تیم اضافه می شوند. آقای لودویک ده ویشت هم کنار ما هستند اما ایشان به هیچ عنوان مستقلا به عنوان وکیل فدراسیون فوتبال نقشی در این موضوع ندارند."

دیدگاه‌ها