کد خبر : 1679602 | 01 اردیبهشت 1399 ساعت 20:15 | 98K بازدید | 0 دیدگاه

علی دایی و زوجی که دوست‌اش نداشت!

نقش مهاجم برزیلی در خروج شهریار از آلمان

این تصویر مربوط به کارت پستال‌های فصل ۰۲-۲۰۰۱ فوتبال آلمان است، زمانی که علی دایی مهاجم تیم هرتابرلین بود.

 نقش مهاجم برزیلی در خروج شهریار از آلمان

 

به گزارش "ورزش سه"، علی دایی که از بایرن مونیخ به هرتابرلین منتقل شده بود، بعد از یک سال حضور در این باشگاه، درخشش در دیدارهای کلیدی مثل چلسی و میلان و زدن گل‌های مختلف برای این تیمِ پایتخت آلمان، در نیم‌فصل دوم با تغییر استراتژی باشگاه مواجه شد و هرتا، آلکس آلوز برزیلی را که یک مهاجم سریع و تکنیکی بود، به جمع بازیکنان اضافه کرد.

 

آلوز که بازیکنی گران‌تر از علی دایی و با رقم ۷ میلیون یورو در ابتدای فصل ۰۱-۲۰۰۰ به برلین آمده بود، برای رقابت با مهاجم ایرانی هرتابرلین به کارزار ورود پیدا کرد و در نهایت تبدیل به انتخاب اول سرمربی برای خط حمله این تیم شد.

 

1491982

 

 

دایی که با بالا رفتن سن، در برلین کمتر به او بازی می‌رسید و در رقابت با میشائیل پریتز، مدیر فنی فعلی باشگاه حمایت‌های او را نداشت، در نهایت و پیش از شروع فصل ۰۳-۲۰۰۲ هرتا را به مقصد الشباب امارات ترک کرد و بعد از پنج سال به آسیا و فوتبال قطر بازگشت.

 

1491981

 

علی دایی بعد از انتقال به الشباب و انجام یک بازی برای این تیم، یک سال بعد به فوتبال ایران بازگشت تا جهانگردی این ستاره بین‌المللی فوتبال ایران بعد از هفت فصل به پایان برسد.

 

تصویر زیر که دایی و آلوز خوشحالی گل انجام می‌دهند، یکدیگر را در آغوش گرفتند و و در سال نخست حضور این مهاجم برزیلی در برلین زوج یکدیگر بودند، مربوط به بازیِ هرتا و زیمبرو کیشیناو مولداوی در فصل ۰۱-۲۰۰ رقابت‌های یوفا است که با برتری ۲ بر صفر تیم آلمانی به پایان رسید.

 

 

1491980

 

 

در این میان گفتنی است، آلوز که رقیب جدی علی دایی برای حضور در ترکیب هرتا برلین و دو فصل با او هم‌بازی بود، در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲ و در سن ۳۷ سالگی بعد از حدود پنج سال جنگ با سرطان خون درگذشت.

دیدگاه‌ها