کد خبر : 1680873 | 09 اردیبهشت 1399 ساعت 01:29 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

وزن 97 کیلوگرم را محتاطانه زیر نظر داریم

حاج‌کناری: چرخه انتخابی در این ماه اعلام می‌شود

مربی تیم ملی کشتی‌ آزاد گفت: . چرخه انتخابی به این صورت است که اردوها، نظم و انضباط، شرکت در مسابقات داخلی و بین‌المللی که کادر فنی در نظر می‌گیرد، ارزیابی می‌شود.

حاج‌کناری: چرخه انتخابی در این ماه اعلام می‌شود

به گزارش "ورزش سه" از فارس، عباس حاج‌کناری در خصوص پیگیری تمرینات کشتی‌گیران اظهار داشت: برنامه هایی را برای کشتی گیران در کادر فنی طراحی می‌کنیم و برای آنها در پیام رسان ها ارسال می کنیم. این برنامه‌ها طبق روزهای تمرینی طراحی شده است. بعضی از نفرات در باشگاه‌ها به صورت یک نفره یا دو نفره با رعایت اصول بهداشتی تمرین می‌کنند. بعضی دیگر که در تهران هستند و به ما نزدیک هستند در سالن‌هایی که در نظر گرفته‌ایم به صورت انفرادی تمرین می‌کنند.

 

وی در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی عنوان کرد: چیزی هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و طبق سال‌های گذشته به صورت علمی قرار است این اتنخاب صورت بگیرد.  باید همه جوانب را در نظر بگیریم، این طور نیست که انتخابی برگزار نشود. انتخابی داریم ولی به صورت دیگر. وقتی مسابقات انتخابی به سبک گذشته برگزار می‌شد کشتی‌گیران 5، 6 ماه زمان داشتند تا به مسابقات برسند و در طول مسیر تزلزل پیدا می‌کرد و انگیزه‌اشان کمتر می‌شد.

 

حاج کناری با تشریح شرایط انتخابی گفت: چرخه انتخابی به این صورت است که اردوها، نظم و انضباط، شرکت در مسابقات داخلی و بین‌المللی که کادر فنی در نظر می‌گیرد، ارزیابی می‌شود. خیلی از کشتی‌گیران هستند که در مسابقات داخلی عملکرد خوبی دارند ولی در مسابقات خارجی نمی‌توانند مدال بگیرند. شرایط سخت است و مسؤولیت برای انتخاب بهترین‌ها سنگین. برنامه 100 درصد در همین ماه آینده اعلام می‌شود و نفرات اصلح مشخص می‌شوند. امیدوارم بهترین نتیجه را بگیریم.

 

حاج‌کناری در خصوص وضعیت جسمانی علیرضا کریمی گفت: علیرضا بر روی پایش جراحی انجام داده و با فیزیوتراپی‌هایی که انجام می‌دهد 4، 5 ماه طول می‌کشد به روی تشک بیاید و امیدواریم این روند به زودی طی شود و به سطح آمادگی برسد.

 

مربی تیم ملی کشتی‌ آزاد در خصوص احتمال نرسیدن علیرضا کریمی به المپیک 2020 توکیو تأکید کرد: قضاوت‌هایی می‌شود که نه می‌شود آنها را رد کرد و نه می‌شود تأیید کرد، کادر فنی وزن 97 کیلوگرم را خیلی محتاطانه زیر نظر دارد ما بیشتر در تمرینات نگران سلامتی کریمی بودیم و بعد از آن نگران نرسیدن او به المپیک. این طور نبوده که کادر فنی فکر جایگزین او باشد و به این فکر کنیم که لحظات آخر او را جابه‌جا کنیم. کریمی با درد بسیار بهترین تمرینات را در اردوها انجام می‌داد و شرایط بدنی خوبی داشت. در تیم ملی این طور به نظر نمی‌رسد که از قبل کسی انتخاب شده باشد و این درست نیست.

 

وی در خصوص حسن یزدانی نیز گفت:‌ با حسن یزدانی در ارتباط هستیم، حسن بعد از جراحی و سیر درمانی‌اش به سطح آمادگی رسیده و تمرینات خوبی دارد. او با دو سه نفر تمرین می‌کند و هم اکنون در سطح آمادگی بالایی قرار دارد.

 

وی در خصوص به تعویق افتادن مسابقات المپیک اظهار داشت:‌ به شخصه سود و ضرر المپیک را نمی‌توانم در نظر بگیریم چون این اتفاق برای همه تیم‌‌های دنیا رخ داده است. حتماً‌ برای بعضی سود داشته که به سطح آمادگی بالایی برسند. ولی برای بعضی از کشتی‌گیران که در اوج آمادگی بوده‌اند، شاید این اتفاق رخ نداده باشد. تیم ما تیم جوانی است نیاز به وقت دارد با تعویق افتادن المپیک یک سال به تجربه‌اش اضافه می‌شود. امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر آماده مسابقات شویم و این مریضی به طور کامل از بین برود و شرایط برای برگزاری المپیک مهیا شود.

 

مربی تیم ملی کشتی‌ آزاد در خصوص نفراتی که با سن بالای 30 سال در تیم ملی حضور دارند، عنوان کرد: نفراتی که 30 به بالا در تیم حظور دارند تجربه‌شان زیاد است هیچکس جای دیگری نیست که بخواهد درباره او صحبت کند. این یک امر نسبی است و امیدوارم افرادی که با سن بیشتری هستند با تجربه‌شان به ما کمک کنند.

 

وی در خصوص حفظ آمادگی جسمانی کشتی‌گیران تا المپیک خاطرنشان کرد: اگر المپیک به تعویق نیفتاده بود دو سه ماه دیگر باید برای رفتن به المپیک آماده می‌شدیم. شاید این تعویق یکساله انگیزه‌ها را کم کند باید با تمرینات بتوانیم ریکاوری کنیم ما الان تمرینات را به صورتی طراحی می‌کنیم که فشار زیادی به کشتی‌گیران وارد نشود و به مرز تعادل برسند. امیدواریم این دوری از تمرینات پایان یابد و برای کشتی بهترین اتفاق‌ها رخ دهد.

دیدگاه‌ها