کد خبر : 1680936 | 09 اردیبهشت 1399 ساعت 13:20 | 17.9K بازدید | 0 دیدگاه

کرونا، دشمن اول آرزوی بزرگ لیورپول

سی‌سال گذشت؛ سودای دور و دراز قرمزها برای جام

امروز سی‌امین سالگرد روزی است که لیورپول موفق شد فاتح جام باشگاه‌های انگلیس شود. اتفاقی که قرمزهای آنفیلد امیدوارند امسال یک بار دیگر برایشان تکرار شود.

سی‌سال گذشت؛ سودای دور و دراز قرمزها برای جام

به گزارش "ورزش سه"، سی سال پیش در چنین روزی یعنی 28 آوریل 1990 لیورپول جام باشگاه‌های انگلیس را فتح کرد ولی از آن روز سی سال می‌گذرد و قرمزهای آنفیلد در این مدت زمان طولانی دیگر قادر به فتح این جام نبوده‌اند. رکوردی که لیورپولی‌ها امیدوارند امسال موفق به شکستن آن شوند و بعد از سی سال بار دیگر فاتح فوتبال باشگاهی انگلیس لقب بگیرند.

 

1493397

 

در 28 آوریل 1990 لیورپول در خانه خود آنفیلد موفق شد با شکست دادن 2-1 کویینز پارک رنجرز، قهرمانی‌اش را قطعی کند. مربی لیورپول در آن زمان کنی دالگلیش بود که موفق شد به همراه شاگردانش هیجدهمین قهرمانی لیورپول در انگلیس را بدست بیاورد.

 

1493396

 

واقعیت این است که اگر کرونایی در کار نبود، شاگردان یورگن کلوپ چند هفته پیش باید به این صبر سی ساله پایان داده و نوزدهمین قهرمانی لیورپول در انگلیس را رقم می‌زدند. اما از بخت بد آنها کرونا به مثابه بلایی آسمانی برای رویاهای ارتش لیورپولی از راه رسید تا آنها سی‌امین سالگرد روز قهرمانی‌شان را هم بدون در اختیار داشتن جام سپری کنند.

 

از آن روز تا کنون برای لیورپول اتفاقات زیادی افتاده. مرسی‌سایدی‌ها در این مدت حتی دو بار، یک بار در سال 2005 و یک بار هم سال گذشته به رهبری کلوپ فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند، ولی فتح لیگ برتر برای آنها طعم و مزه دیگری دارد.

 

1493395

 

آنچه این انتظار سی‌ساله را برای لیورپولی‌ها سخت‌تر می‌کند این است که آنها در این مدت چهار بار به نایب‌قهرمانی رسیده‌اند و از جمله فصل گذشته که جام را با اختلافی میلی‌متری به منچسترسیتی و پپ گواردیولا واگذار کردند.

 

اما قرمزهای آنفیلد امسال با هدایت کلوپ تا پیش از بحران کرونا و تعطیلی لیگ با اقتداری بی‌نظیر و با اختلاف 25 امتیازی نسبت به سیتی صدرنشین بودند و تنها دو پیروزی تا قطعی کردن قهرمانی‌شان فاصله داشتند.

 

فیل تامپسون، مدافع سابق لیورپول که سی سال پیش در شب قهرمانی مرسی‌سایدی‌ها در زمین حضور داشته درباره گذشت سی سال از آخرین قهرمانی تیمش به اسکای گفت:" باورم نمی‌شود که  سی سال گذشته باشد. اگر آن روز سی سال پیش به من می‌گفتید که تا سی سال دیگر دست‌تان به جام نخواهد رسید امکان نداشت باور کنم. واقعا عجیب است".

 

 

 

دیدگاه‌ها