کد خبر : 1680979 | 09 اردیبهشت 1399 ساعت 16:21 | 24.9K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش فیفا در ارتباط با تیم ملی بحرین

سوسا: حتی یک موقعیت به ایران ندادیم

سرمربی تیم فوتبال بحرین معتقد است که می‌توانند هر 9 امتیاز باقی‌مانده را از گروه C به دست بیاورند و درنهایت به جام جهانی صعود کنند.

سوسا: حتی یک موقعیت به ایران ندادیم

به گزارش "ورزش سه"، هنگامی‌که در مارس 2019 فدراسیون بحرین از انتصاب "هلیو سوسا" پرتغالی به‌عنوان سرمربی تیم ملی این کشور خبر داد، با توجه به اینکه این مربی پیش از هدایت تیم بزرگی را تجربه نکرد بود، مورد استقبال هواداران فوتبال در بحرین قرار نگرفت.


بااین‌حال، این نگرانی‌ها چهار ماه بعد از بین رفت، وقتی این تیم در اولین مسابقات خود تحت سرمربیگری سوسا در مسابقات قهرمانی غرب آسیا حضور پیدا کرد. بحرین بعد از شکست اردن و کویت و تساوی با عربستان در صدر جدول گروه خود 2019 قرار گرفت. آن‌ها سپس در آخرین بازی به‌عنوان قهرمانی منطقه‌ای خود، بر میزبان عراق پیروز شدند و به مقام قهرمانی غرب آسیا دست یافتند.


درحالی‌که سوسا دوست داشت بیشتر از پیش این مسابقات برگزار شود، اعلام کرد که «گروه خوبی از بازیکنان را در اختیار دارد که ثابت کرده است که می‌توانند نتایج خوبی کسب کنند".»


سوسا در ادامه افزود: "من در اردوی تمرینی که در ماه ژوئیه در پرتغال داشتیم، درست قبل از این مسابقات، به‌سرعت با همه آن‌ها آشنا شدم. درحالی‌که ما وقت کافی برای ارزیابی کامل توانایی‌های این عده از بازیکنان نداشتیم، اما ما موفق شدیم بعد از کمتر از دو ماه همکاری با بازیکنانم، عنوان قهرمانی غرب آسیا را به دست آوریم که این به‌خودی‌خود یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود."


بحرین پس از پیروزی در عراق، فرم مطلوب خود را در مرحله مقدماتی آسیا برای حضور در جام جهانی 2022 قطر به دست آورد، که حاصل آن پیروزی پراهمیت 1 بر صفر برابر تیم ملی ایران بود.


این پیروزی، بحرین را در جایگاه دوم رده‌بندی گروه C رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر پشت سر عراق قرار دارد و در حال حاضر بحرین با هدایت سوسا از موقعیت خوبی برای صعود برخوردار است.


این هافبک سابق تیم ملی پرتغال در پاسخ به این سؤال که چگونه خط دفاع بحرین را مستحکم کرده است، گفت: "ما عملکرد دفاعی بازیکنان را بهبود بخشیدیم و آن‌ها خود را نسبت به روش‌های ما بسیار تاکتیک‌پذیر و بااستعداد نشان دادند. آن‌ها آنچه را که از آنها خواسته بودیم را به‌خوبی هر چه تمام انجام دادند که اوج آن بازی مقابل ایران بود که حتی یک موقعیت گل به آنها ندادیم."


این در حالی است که سه بازی باقیمانده گروه بحرین مقابل کامبوج، ایران و هنگ‌کنگ است. این مربی 50 ساله در پایان گفت: "9 امتیاز از سه بازی باقی‌مانده است و ما تلاش خواهیم کرد تا همه 9 امتیاز را به دست آوریم. خوشبختانه همه افراد حاضر در تیم سهم مسئولیت خود را برعهده‌گرفته‌اند و آنها برای تیم ملی سخت تلاش می‌کنند."

دیدگاه‌ها