کد خبر : 1681528 | 12 اردیبهشت 1399 ساعت 16:50 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

در مصاحبه با بی بی سی

هشدار پزشک سابق چلسی در مورد ادامه لیگ برتر

دکتر اوا کارنیرو معتقد است در صورت شروع مجدد لیگ برتر انگلیس، کافی است یک کیس جدید کرونا در میان بازیکنان شناسایی شود تا همه چیز به هم بریزد.

هشدار پزشک سابق چلسی در مورد ادامه لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، هرچند لیگ های هلند و فرانسه به دلیل شیوع کرونا نیمه تمام ماند ولی در لیگ برتر انگلیس اراده بر این است که فصل هر طور شده ادامه پیدا کرده و به اتمام برسد. هنوز 9 هفته تا پایان باقیمانده و پس از دو ماه از تعطیلی رقابت ها قرار است به زودی تمرینات از سر گرفته شود و از ماه ژوئن نیز شاهد شروع مجدد لیگ برتر باشیم.

اتفاقی که البته می تواند خطراتی در پی داشته باشد. دکتر اوا کارنیرو که شش سال در تیم پزشکی باشگاه چلسی حضور داشت، معقتد است که در صورت از سرگیری لیگ برتر انگلیس، کافی است یک مورد مثبت کرونا شناسایی شود تا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار دهد. اتفاقی که می تواند شیوع کوئید 19 را گسترده تر نیز کند.

 

 

1493995

 

 

کارنیرو که اکنون در یک مرکز پزشکی در شهر لندن مشغول فعالیت است، به بی بی سی گفت:« این معضلی است که برای حل آن به یک مشارکت جمعی نیاز است و کار یک شخص، یک تیم و یک ارگان نیست.  کافی است یک مورد جدید شناسایی شود تا شاهد شیوع گسترده ویروس بین فوتبالیست ها و همه دست اندرکاران یک بازی فوتبال باشیم. با توجه به چیزهایی که تاکنون از این ویروس دیده ایم، ثابت شده که باید مسائلی تغییر کنند. تغییراتی که به سود همه خواهد بود.»

 

 

1493996

 

 

پزشک سابق چلسی ادامه داد:« پزشکان در مورد کنترل بیماری و عفونت، آموزش دیده اند ولی این یک بیماری جدید است و سطح شیوع آن به گونه ای است که نیاز به اموزش های جدیدتر و موثرتر احساس می شود. معتقدم در این زمینه، تک تک بازیکنان، مربیان و افراد مسئول در هر بازی باید تحت آموزش قرار بگیرند تا بتوانیم در کنترل ویروس موفق باشیم. اگر قرار به بازگشت فوتبال باشد، باید سطح آگاهی تمام افراد درگیر، بالاتر برود.

باید پروتکل های ایمنی به دقت تعریف شوند و تمامی افراد نیز آن را رعایت کنند. در این زمینه باید اطلاع رسانی دقیقی صورت بگیرد و فوتبالیست ها باید بدانند که این یک چالش واقعی است.» 

 

دیدگاه‌ها