کد خبر : 1681761 | 13 اردیبهشت 1399 ساعت 23:52 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

عجله ای برای برگزاری مسابقات نداریم؛

بیانیه باشگاه الاهلی مصر؛ ادامه لیگ ضرورت است

باشگاه الاهلی مصر به اخباری که پیرامون لغو رقابت های لیگ برتر این کشور وجود دارد، واکنش نشان داد و بر الزام برگزاری این مسابقات تاکید کرد.

به گزارش "ورزش سه"، درست همزمان با دیدار پرحاشیه سپاهان و پرسپولیس در نقش جهان بود که اتفاقات مشابهی در قاهره رخ داد؛ جایی که تیم الزمالک به تاریخ برگزاری دیدار معوقه‌اش برابر الاهلی اعتراض داشت و در نهایت بنابرآنچه ترافیک مسیر گزارش داده شده بود، به موقع به ورزشگاه نرسید تا حریفش که صدرنشین مسابقات لیگ برتر مصر نیز بود، با حکمی که صادر شد، سه بر صفر برنده بازی شود و فاصله‌اش با رقبا را افزایش دهد.


حالا و در شرایطی که تیم الاهلی با انجام 17 بازی 49 امتیازی شده و فاصله زیادی با تیم های دوم و سوم که المقاولون العرب با 33 امتیاز و پیرامیدز با 32 امتیاز هستند، ایجاد کرده ، گسترش شیوع ویروس کرونا صحبت هایی در رابطه با نیمه کار ماندن لیگ برتر مصر به وجود آورده است.

 

این اخبار اما با واکنش شدید باشگاه الاهلی مواجه شده و آنها با انتشار بیانیه ای به این موضوع واکنش نشان داده اند.

 

در این بیانیه رسمی اینطور آمده است:« باشگاه الاهلی ضرورت می داند که به دلیل سلامت اقتصادی، روانی و ورزشی جامعه، لیگ 2020-2019 ادامه پیدا کند.»


این بیانیه پس از جلسه محمود خطیب با اعضای هیئت مدیره صادر شده و اضافه کرده است:« باشگاه الاهلی و سایر باشگاه ها، چیزی حدود 85 درصد دستمزد بازیکنان، کادر فنی، کادر پزشکی و کادر مدیریتی را پرداخت کرده اند؛ اما به عنوان مثال در مورد حق پخش، همین نسبت درآمد به باشگاه نرسیده و  اگر لیگ در این شرایط لغو شود، 50 درصد از درآمدهای باشگاه محقق نخواهد شد.»


در بخشی از این بیانیه که به صورت مفصل نوشته شده، اینطور دلایل باشگاه الاهلی برای ادامه لیگ توضیح داده شده است:« ما در این داستان و ادامه مسابقات عجله ای نداریم. همین حالا امکان عقب افتادن دوباره رقابت های المپیک توکیو و رقابت های مقدماتی جام جهانی وجود دارد و حتی فصل جدید رقابت ها به جای سپتامبر ( نیمه اول شهریور و نیمه دوم مهرماه)، می تواند از اکتبر ( نیمه دوم مهرماه و نیمه اول آبان ماه) آغاز شود. هیچ ایرادی هم نیست.»


باشگاه الاهلی مصر در ادامه به سه کشور بلژیک، فرانسه و هلند که لیگ هایشان را تعطیل کرده اند، اشاره داشته ولی با تاکید بر ادامه مسابقات لیگ برتر از کشورهای نام برده که در تدارک شروع مجدد لیگ هایشان هستند و به موضوعات فرافوتبالی اشاره کرده است:« در کشورهایی مثل ایتالیا، انگلیس، اسپانیا و آلمان مسابقات در حال پیگیری است و در واقع برای این کشورها فوتبال جنبه های مختلفی دارد. البته ما می دانیم که دولت در تلاش است که نشاط و سرگرمی را با اولویت قرار دادن سلامتی به جامعه بازگرداند و لیگ دوباره از سر گرفته شود.»

 

1494241

دیدگاه‌ها