کد خبر : 1681891 | 14 اردیبهشت 1399 ساعت 19:45 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

نکونام و آذری به دنبال پشتوانه سازی

فولاد خوزستان و ساخت ژن کعبی و مبعلی در آکادمی!

فولاد خوزستان عملکردی شگفت انگیز در این فصل در رده‌های پایه خود به جا گذاشته و این امیدواری را برای رشد و شکوفایی استعدادها در آینده را شکل داده است.

فولاد خوزستان و ساخت ژن کعبی و مبعلی در آکادمی!

به گزارش "ورزش سه"، آکادمی فولاد علاوه بر حضور تعداد زیادی نماینده در تیم‌های ملی پایه، نتایج فوق‌العاده و درخشانی در لیگ‌های مختلف به دست‌ آورده است. با حضور سعید آذری در رأس باشگاه فولاد خوزستان و نگاه ویژه وی به مقوله تیم‌های پایه و بازیکن‌سازی فرصت خوبی برای پیشرفت و درخشش در رده‌های پایه فولاد ایجاد شده است.

 

تیم نونهالان:


مقرر بود که مرحله پایانی لیگ فوتبال نونهالان نیز در اهواز برگزار شود اما تعطیلی تمامی مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری آن به زمان دیگری موکول شده است.‌ درصورت موافقت مسئولان با برگزاری مسابقات لیگ برتر نونهالان، مرحله نهایی این لیگ به میزبانی باشگاه فولاد و با حضور تیم‌های فولادخوزستان، البدر بندرکنگ، کیا تهران و سپاهان اصفهان برگزار خواهد شد. شاگردان علی اسکندری در مرحله قبل مسابقات با برتری مقابل پدیده سازی و شهرداری رشت و همچنین تساوی مقابل البدر بندر کنگ میزبان مسابقات بدون باخت به مرحله نهایی صعود کردند و شانس نخست قهرمانی در این مسابقات به حساب می‌آیند.

 

تیم زیر 15سال :


این تیم سال قبل به عنوان قهرمانی در لیگ استان دست یافتند. در رقابت‌های منطقه‌ای زیر 15سال کشور که در شهر جم برگزار شد، به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد مسابقات شد. فولاد با 13 امتیاز از 5بازی، بدون باخت و با 9 گل زده به عنوان تیم اول این مسابقات معرفی شد، امیرمحمد سلحشور از فولاد با 5گل زده به عنوان بهترین گلزن این مسابقات لقب گرفت. 

 

1494377

 

تیم نوجوانان:


طبق اعلام سازمان لیگ برتر قرار بود تا مرحله نهایی مسابقات نوجوانان باشگاه‌های کشور به میزبانی باشگاه‌ نساجی مازندران در تاریخ 9 اسفند لغایت 13 اسفند برگزار شود. در مرحله نهایی لیگ برتر نوجوانان تیم‌های فولادخوزستان، تراکتور تبریز، مس کرمان و نساجی مازندران حضور خواهند داشتند. شاگردان حسن شاهمرادیان در مرحله قبل مسابقات که در اهواز برگزار شد، توانستند به عنوان تیم صدرنشین به همراه تراکتور تبریز به مرحله نهایی صعود کنند و یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آیند.

 

تیم زیر 17 سال:


با هدف پشتوانه سازی تیم جوانان تشکیل شده و بازیکنان فصل گذشته تیم نوجوانان در تیم زیر 17 سال حضور دارند. این تیم سال قبل با اقتدار به عنوان قهرمانی در مسابقات اهواز دست یافت و برای حضور در مسابقات استانی آماده شد.

 

1494378

 

تیم جوانان: 


تیم جوانان در فاصله یک هفته به پایان مسابقات با 45 امتیاز در صدرجدول قرار دارد. شاگردان محمود جادری در آخرین بازی خود در سال 1398 با تک گل علیرضا باویه موفق شدند تیم قدرتمند مقاومت تهران را در اهواز شکست بدهند و در یک قدمی قهرمانی قرار بگیرند. در هفته پایانی باید در قائمشهر به مصاف نساجی برود و با یک تساوی نیز به عنوان قهرمانی دست خواهد یافت.


تیم امید:


در فاصله یک هفته تا پایان مسابقات با 49 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و سپاهان با 48 امتیاز در جایگاه دوم است. شاگردان حبیب خدریان در آخرین دیدار سال 98 در در ورزشگاه صنایع فولاد اهواز میزبان نساجی مازندران بودند که به پیروزی ارزشمندی دست یافتند. تیم امید فولاد تا دقیقه 60 با نتیجه سه بر صفر از حریف مازندرانی خود پیش بود که تیم میهمان ترک زمین کرد تا بازی نیمه تمام به پایان برسد. علیرضا سواری (2گل) و علی حمودی برای فولادمردان در این دیدار گلزنی کردند.تیم امید فولادخوزستان در دیدار پایانی لیگ امید برابر شاهین بوشهر قرار خواهد گرفت و در صورت پیروزی قهرمان مسابقات خواهد شد.


* تمام بازیکنان در رده‌های پایه بومی هستند و تیم‌های پایه باشگاه حاضر در مسابقات استانی، منطقه‌ای و کشوری تمامی مسابقات خانگی خود را با پیروزی به پایان رسانده‌اند و هیچ تساوی و باخت خانگی در کارنامه امسال تیم‌های پایه فولاد دیده نمی‌شود.

 

1494379


* آکادمی فولادخوزستان در سال گذشته 23 بازیکن به لیگ ‌های برتر، دسته اول و دسته دوم معرفی کرده که از این بین 13 بازیکن در تیم بزرگسالان فولاد (صالح حردانی، عقیل عنافچه، سیدرضا موسویان، علیرضا باویه، علی عالی نژاد، علیرضا سواری، محمدرضا گلی، علیرضا شهرویی، امید صیدالی، علی حسین ایزدی، امین حزباوی، رضا کرم‌پور، احمدرضا جنادله) 6 بازیکن در تیم فولادنوین (یوسف کی‌شمس، بهنام بازرگان، دانیال شیرالی، محمد غلام‌زاده، کیوان یار احمدی و نیما کوچی) و 4 بازیکن در تیم‌های دیگر لیگ برتری توپ می‌زنند. 


* همچنین با درخواست جواد نکونام تعداد دیگری از بازیکنان تیم‌های پایه  در تمرینات تیم بزرگسالان به تناوب حضور داشته‌اند تا بتوانند در صورت تایید کادرفنی به تیم بزرگسالان ملحق شوند.


* باشگاه فولاد خوزستان در سال گذشته 14 نماینده در تیم‌های پایه ملی (علیرضا خسروی، مهدی جنادله، ضرغام سعداوی، محمد امین حمیدی، ابوالفضل عموری، عرفان درویش عالی، امیرمحمد بهمن پور، ایمان دانش، احمد جنادله، محمد امین شهرویی، محمد نیسی، دانیال محمودی، علیرضا باویه، محمدامین حزباوی) داشته است که نشان از عملکرد مثبت آکادمی دارد و البته بازیکنان با استعداد دیگری در آکادمی حضور دارند که می‌توانند در آینده ستاره فوتبال ایران شوند.

دیدگاه‌ها