کد خبر : 1681934 | 15 اردیبهشت 1399 ساعت 00:22 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

کشتی‌گیر حرف کسی را گوش می‌کند که قهرمان جهان باشد

طلایی: با کیسه زباله وزن نوجوانان را کم می‌کنند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: کیسه زباله تن بچه ‌ها می‌کنند در آفتاب می‌دواندند تا وزن کم کنند همه بابت این است که امتیاز آن مربی پایه، بالا برود.

طلایی: با کیسه زباله وزن نوجوانان را کم می‌کنند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، محمد طلایی در خصوص پرورش مربیان سازنده، ‌اظهار داشت: معلم کلاس اول با استاد دانشگاه، هر دو معلم هستند و با هم فرقی ندارند. این دو قابل احترامند و مربیانی که بین این دو مقطع فعالیت می‌کنند هم محترمند. این مدیریت است که بتواند که هر کسی را در جایگاه خودش حفظ و حمایت کند. اگر مدیریت نباشد، استاد دانشگاه می‌گوید من حقم کم است و اعتراض می‌کند.و به همین ترتیب همه معترض می‌شوند. مدیریت می‌تواند با ایجاد انگیزه، شرایط را برای کار مهیا کند. اکثر مربیان قهرمان جهان نیستند. در تیم ملی، کشتی‌گیر به حرف کسی توجه می‌کند که در آن موفق شده باشد. در آینده حسن یزدانی به کشتی‌گیر بگوید زیر کتف بگیری  برنده می‌شوی، او حتما به حرف‌هایش گوش می‌دهد چون او با این فن، قهرمان شده است. اگر همان فن را کسی که هیچ مقامی کسب نکرده، بگوید کشتی‌گیر حرف شنوی ندارد.

 

وی افزود: مربی سازنده را باید در جایگاه خودش حفظ کنند و مورد حمایت قرار بگیرد. باید جا بیندازند یک مربی سازنده خوب، فقط شاگرد خودش در تیم ملی را خوب پشتیبانی نکند و 9 وزن دیگر را پشتیبانی کند. یک مربی خوب تیم ملی که قهرمان المپیک و جهان است، می‌تواند به 10 وزن، یک جور رسیدگی کند. این بیشتر یک بحث مدیریتی است که سطح مربیان را یکسان سازد. 

 

سرمربی تیم  ملی کشتی نوجوانان در خصوص دریافت حقوق مربیان پایه، عنوان کرد: از زمانی که بنده صحبت کرده‌ام، در تیم ملی حضور داشتم و هیچ بحث مالی، صورت نگرفت و هیچ چیزی دریافت نکردم . البته از آن زمان همه کشتی تعطیل بوده است. در گذشته مربی سازنده برتر را معرفی می‌کردند و این کار قشنگی بود. اگر مدیریت در این بخش چیزی را کم و زیاد کند، به خودش مربوط است. در گذشته تیم من دو سال قهرمان جهان شد و در بحث آخر سال که فدراسیون قرار بود جایزه‌ای را اهدا کند، چند مربی پایه آمدند و 10 الی 20 سکه هم گرفتند و ما هیچ اعتراضی نکردیم. کنار آن باید تیمی هم که قهرمان جهان شده بود، مورد تشویق قرار می‌گرفت. ما معتقدیم کار باید درست انجام شود. کسی که قرار است ببیند، ‌می‌بیند. خدا آن را می‌بیند. هر کسی در هر جایگاهی کار می‌کند، باید دیده شود و حق و حقوقش در نظر گرفته شود. 

 

طلایی در خصوص لغو مسابقات آسیایی نونهالان عنوان کرد: در بحث نونهالان وقتی قهرمانی را پیش می‌کشند، آموزش از بین می‌رود. باید کشتی‌گیر در پایه آموزش ببیند و پایه‌اش درست چیده شود. وقتی بحث قهرمانی پیش کشیده می‌شود تمرکزشان از بحث فنی، خارج می‌شود و به فکر کسب مدال، هستند و از هدف اصلی دور می‌شوند. باید بحث کسب مدال باشد ولی نه اینکه هدف اصلی را فراموش کنند. ناظران قوی‌ در این راستا باید باشند که در بحث کم کردن وزن در نونهالان،‌ نظارت و خیلی محکم، برخورد کنند.

 

 

وی در خصوص کم کردن وزن در تیم‌های پایه، خاطرنشان کرد: من وقتی تیم نوجوانان را تحویل گرفتم، اجازه کم کردن وزن بیش از 3 کیلو را ندادم. ما باید قهرمان هم بشویم. چون تیم ایران هستیم و از عنوان قهرمانی‌مان باید دفاع کنیم. در تمام مسابقات نگذاشتم بیشتر از سه کیلو وزن کم کنند و کشتی‌گیران وزنشان را جابجا می‌کردند. بعد از مسابقات انتخابی نیز ما وزن کشی گذاشتیم که معلوم شود وزن قانونی‌شان چقدر است. در تمام سیر اردوها وزنشان را زیر نظر داشتیم و تغذیه‌شان زیر نظر بود تا متوجه شویم کشتی‌گیری دائم‌ رژیم نداشته باشد و فقط هدفش کسب یک مقام قهرمانی نوجوانان باشد و آینده‌اش از بین برود. 

 

سرمربی تیم  ملی کشتی نوجوانان عنوان کرد: هنوز هم مربیانی هستند که در سنین پایه به دنبال کم کردن وزن کشتی‌گیران هستند. من با چشم خودم دیدم که تن بچه‌ها کیسه زباله می‌کردند و در آفتاب می‌دواندند تا وزن کم کنند. اینها همه بابت این است که قهرمانی کسب شود و امتیاز آن مربی پایه، بالا برود. و جوایز را کسب کنند. من این را به فدراسیون گزارش دادم و نمی‌دانم پیگیری کردند یا نه. نمی‌دانم این جوایز به چه قیمتی است. به قیمت آنکه 10 کشتی‌گیر را نفری 7 کیلو وزنشان را کم کند؟ باید مربی سازنده از بعد فنی پیگیری شود. محمود اسماعیل‌پور کمتر در این امتیازبندی‌ها حضور دارد ولی بهترین مربی از نظر من است. واقعا ایشان در بحث فنی و وزن کم کردن حرف برای گفتن دارد. 

 

طلایی در خصوص لغو اردوهای پایه در شهرستان‌ها گفت: این اردوها باید بخش بندی شود. باید چکیده انتخابی‌ها در سرتاسر ایران، به تهران بیایند و در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی به صورت متمرکز تمرین کند و در بحث قهرمانی زیر نظر فدراسیون باشند و عملکرد مناسبی داشته باشند. 

 

وی در خصوص مدیریت دبیر و فدراسیون کشتی، تاکید کرد: او قهرمان بزرگی است. سال‌ها در کشتی حضور نداشت . فقط هر از چندگاهی با جوانان تمرین می‌کرد. انشالله بحث مدیریتی‌شان در آینده مشخص می‌شود. چند جلسه‌ای که با ایشان صحبت کردیم بحث‌های فنی خیلی خوبی مطرح شده است. امیدوارم همه این بحث‌هایی که مطرح شده طبق آن جلو برویم. ایشان قهرمان بزرگی بودند و در اردوها در کنار هم حضور داشتیم و اصول اخلاقی خیلی خوبی دارد.

دیدگاه‌ها