کد خبر : 1682139 | 16 اردیبهشت 1399 ساعت 02:48 | 55.7K بازدید | 2 دیدگاه

نبی:ویلموتس بی همت و بی تعصب و جایزه بگیر است

اتهامات تند دبیرکل علیه سرمربی سابق تیم ملی

دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران امیدوار است در پرونده شکایت سرمربی بلژیکی برنده شوند.

اتهامات تند دبیرکل علیه سرمربی سابق تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، محمدمهدی نبی درباره پرداخت ۲ میلیون یورو به مارک ویلموتس و شکایت ۶ و نیم میلیون یورویی او از فدراسیون فوتبال ایران اظهار کرد: با بررسی‌هایی که بنده در روزهای گذشته انجام دادم، متوجه شدم وقتی که ویلموتس شکایت خود را مطرح کرد، فدراسیون فوتبال ایران یک وکیل را استخدام می‌کند تا در این پرونده وارد شود، اما بعد مشخص شده که تخصص این وکیل در مسئله دوپینگ است! یعنی وکالتی که ایشان می‌تواند انجام دهد، به حوزه دوپینگ مربوط می‌شود.

 

او ادامه داد: خوشبختانه در آن مقطع فدراسیون فوتبال به دلیل اینکه قرارداد را با آن وکیل نهایی نکرده بود، آن را کنار زد و بدون اینکه هزینه‌ای بدهند، از استخدام وکیل صرف نظر شد و در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، وکیل دوم که آقای لودویچ بود را انتخاب و مصوب کردند.

 

دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران اضافه کرد: دو مشاور حقوقی نیز از ایران که کارهای وکالت انجام می‌دهند و در حوزه بین‌الملل تخصص دارند، لودویچ را در پرونده ویلموتس همراهی می‌کنند؛ یعنی، یک گروه سه نفره پیگیر این پرونده هستند و لایحه‌ای هم که آقای لودویچ برای این بخش داده، در اختیار فدراسیون فوتبال بوده و قراردادی با ایشان منعقد شده است.

 

نبی یادآور شد: یک بار گفتم ویلموتس جایزه بگیر است که آقایان ناراحت شدند؛ اما با این نگاه باید پیش برویم و در نظر بگیریم مقابل کسی که انقدر به این تیم بی‌همت و بی‌تعصب بوده، لازم است تمام تلاشمان را انجام دهیم تا این اتفاق(پرداخت ۶ و نیم میلیون یورو) نیفتد. این آقا به این شکل بوده و رفتار کرده، برعکس آدمی مثل کی‌روش که به تیم ملی تعصب داشت.

 

 

 

 

او درباره دلیل حضور ویلموتس در تیم ملی عنوان کرد: ویلموتس مثل یک هندوانه در بسته‌ای بود که فدراسیون فوتبال ایران چند وقتی با ایشان درگیری داشته است. 

 

دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران در خصوص اینکه چرا با وجود اینکه زنوزی از نحوه وکالت لودویچ اشکال گرفته و عنوان کرده او تراکتور را بازنده پرونده‌ی فیفا کرده است دوباره با این وکیل همکاری دارند، گفت: لودویچ سال گذشته به‌عنوان وکیل پرونده ویلموتس انتخاب شده و هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز با توجه به ویژگی‌های که این آقا داشته، او را انتخاب کرده است.

 

نبی در مورد اینکه زنوزی می‌گوید لودویچ پرونده ۱۰۰ درصد پیروزی تراکتور در فیفا را به باخت تبدیل کرده است، اظهار داشت: این مسائل در تخصص من نیست که جواب بدهم چه مسائلی در پرونده تراکتور یا فدراسیون فوتبال گذشته است؛ بخش حقوقی فدراسیون فوتبال باید این موضوع را پاسخ بدهد و آن را بررسی کند. ما هر اطلاعی در مورد پرونده ویلموتس پیدا کنیم، شفاف‌سازی خواهیم کرد.

 

او تصریح کرد: در بحث مربیان داخلی و خارجی که فدراسیون فوتبال آورده، بخشی از آنها موفق و تعدادی دیگری هم ناموفق بوده‌اند. نمی‌توانیم همه را با یک روش بگوییم خوب یا بد هستند. خواهش می‌کنم عدالت را هم در این زمینه در نظر بگیریم و بعد اظهار نظر کنیم.

دیدگاه‌ها