کد خبر : 1682704 | 19 اردیبهشت 1399 ساعت 15:28 | 28.4K بازدید | 2 دیدگاه

محمد غلامی از خاطرات عجیب قهرمانی سپاهان می‌گوید:

گفتند حاج صفی پنالتی از دست داد تا به استقلال برود

مهاجم سابق سپاهان به اتفاقات جالبی که در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس رقم خورد و در نهایت با خداحافظی مهدوی کیا همراه بود واکنش نشان داد.

گفتند حاج صفی پنالتی از دست داد تا به استقلال برود

به گزارش "ورزش سه"، محمد غلامی، مهاجم سابق سپاهان و استیل آذین که اکنون در داماش گیلان حضور دارد، در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس زننده یکی از گل‌های تیمش بود و در نهایت نیز جام را در سکوت صدهزار نفری آزادی با روبان طلایی از آن خود و تیمش کرد. او درباره خاطرات آن روزها و در نهایت قهرمانی با سپاهان خاطرات جالبی را مطرح کرد.

 

وی در ابتدای صحبت‌هایش درباره تعطیلی لیگ می‌گوید: روزهای سختی است و در خانه اختصاصی تمرین می‌کنیم. تمرینات اختصاصی خیلی جالب نیست و جای تمرین گروهی را نمی‌گیرد و فقط برای بدتر نشدن آمادگی بدنی‌مان است. امیدوارم هرچه زودتر از این شرایط خلاص شویم و اوضاع به شکل عادی خودش برگردد.

 

 غلامی درباره بحث ادامه لیگ نیز گفت: تصمیم‌گیری در مورد چنین موضوع مهمی باید کارشناسی شده باشد و هرکسی نمی‌تواند در موردش نظر بدهد. باید کشورهای پیشرفته و خود فیفا را الگو قرار دهیم و هر دستورالعملی صادر می‌شود مطابق آن عمل کنیم و موضوع ساده‌ای نیست که هرکسی در موردش اظهار نظر می‌کند. 9 بازی باقی مانده و هنوز اتفاقات زیادی ممکن است رقم بخورد و چند تیم شانس قهرمانی دارند و ادامه لیگ در صورت فراهم شدن شرایط ایده آل خواهد بود. اصلا ارتباطی به سپاهانی بودن یا پرسپولیسی بودن ندارد و اگر سپاهان هم در صدر جدول بود همین را می‌گفتم چون منطق چنین چیزی را حکم می‌کند. ضمن اینکه من خودم پرسپولیس را دوست دارم و چند بار پیش آمد که به این تیم بروم ولی قسمتم نشد.

 

 مهاجم سابق سپاهان درباره سالروز قهرمانی با این تیم در جام حذفی می‌گوید: بازی خیلی خاطره انگیزی بود و من به شخصه هیچ وقت آن را فراموش نمی‌کنم. بازی سپاهان - پرسپولیس را به حق الکلاسیکوی ایران می‌دانند چرا که همیشه رقابت این دو تیم جذاب و تماشایی بوده است و دیدارهای خاطره انگیز زیادی بین این دو تیم رخ داده و فکر می‌کنم بعد از دربی پایتخت جذاب‌ترین بازی فوتبال ایران باشد. آن دیدار هم یک بازی خاص و به یاد ماندنی بود که با قهرمانی ما به پایان رسید و یک روز خاطره‌انگیز برایمان رقم خورد.

 

 وی که با گل خود تیمش را در شانس تصاحب جام قرار داده بود درباره آن اتفاق می‌گوید: راستش خیلی تصورش سخت بود. وقتی محمد نوری گل را زد پیش خودمان گفتیم کار تمام است ولی خب خدا را شکر توانستم گلزنی کنم و زحمت بچه‌ها را به نتیجه برسانم. حق‌مان در آن بازی واقعاً باخت نبود چرا که خیلی خوب بازی کردیم و زحمت کشیدیم و از اینکه توانستیم به بازی برگردیم و در نهایت در پنالتی قهرمان شویم خوشحالم. انگیزه زیادی برای بازی داشتم و می‌خواستم به کرانچار ثابت کنم جایم روی نیمکت نیست. این را خود آقای رحیمی مدیرعامل وقت سپاهان گفته بود که غلامی بهترین مهاجم ایران است و نباید روی نیمکت بنشیند و من هم که با کرانچار به مشکل خورده بودم می‌خواستم توانایی‌هایم را به او ثابت کنم. اتفاقا بعد از بازی هم حسابی از من تشکر کرد.

 

غلامی درباره تقارن جشن قهرمانی سپاهان و خداحافظی مهدوی کیا نیز گفت: متاسفانه من آن موقع یادم نبود خداحافظی مهدوی‌کیا است وگرنه از او حتما دلجویی می‌کردم. به هر حال فوتبال است و این اتفاقات در آن می‌افتد و جذابیتش به همین است. من با مهدوی‌کیا همبازی بودم و الان هم در تماس هستیم و چند وقت پیش فوت برادرش را تسلیت گفتم و از همینجا بار دیگر با او ابراز همدردی می‌کنم.اتفاق ناراحت کننده‌ای بود و اگر بازی دیگری بود و مقابل تیم ما نبود دوست داشتم پرسپولیس ببرد تا مهدوی‌کیا با برد از فوتبال خداحافظی کند چون حقش بود ولی به هر حال ما هم سپاهان بودیم و قرار نبود اجازه دهیم آنها قهرمان شوند و من هم خوشحالم که باعث شادی هواداران سپاهان شدند.

 

وی با اشاره به خاطره جالبی از آن بازی مطرح کرد و گفت: ارتباط خوبی با خیلی از بازیکنان پرسپولیس داشتم. علی کریمی قبل از بازی به من قول داده بود که در پایان با هم تعویض لباس داشته باشیم. محمد نوری هم بعد از گلی که زدم به من گفت یک دستگاه مزدا 3 را از چنگم در آوردی. ظاهراً قرار بود به عنوان پاداش قهرمانی به آنها مزدا نیو 3 بدهند.


موضوع بعدی که غلامی به آن اشاره می‌کند، پنالتی منجر به قهرمانی احسان حاج صفی است: بازی قبل از فینال جام حذفی، احسان یک پنالتی از دست داده بود. آن پنالتی خیلی برایش حرف و حدیث ایجاد کرد و گفتند عمداً کاری کرده سپاهان پیروز نشود تا استقلال قهرمان لیگ شود و فصل بعد به استقلال برود ولی حاج صفی به هیچ وجه چنین بازیکنی نیست و مطمئنم عمدی در کار او نبوده و اشتباه کرده است. اگر آن بازی را می‌بردیم می‌توانستیم قهرمان لیگ شویم. احسان خیلی تحت فشار بود و وقتی پنالتی آخر را گل کرد و قهرمانی ما را رقم زد خیلی برایش خوشحال شدم. همانطور که برای مهدوی کیا ناراحت بودم برای حاج صفی خوشحال بودم.

 

دیدگاه‌ها