کد خبر : 1683670 | 24 اردیبهشت 1399 ساعت 22:58 | 20.5K بازدید | 1 دیدگاه

به من گفتند بازی را آرام کن، قهرمان شدیم!

لک: ظلم کردند تا تراکتور قهرمان نشود

دروازه‌بان سابق تراکتور می‌گوید حواشی به وجود آمده در دقایق پایانی دیدار با نفت تهران در عدم قهرمانی‌شان در فصل ۹۴-۹۳ تاثیر داشته است.

لک: ظلم کردند تا تراکتور قهرمان نشود

به گزارش "ورزش سه"، حامد لک با حضور در برنامه مثبت فوتبال برتر شبکه سه، درباره دو سال بازی در تراکتور در لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم اظهار کرد: آن فصل(۹۴-۹۳) تیم خیلی خوبی با تلفیقی از نفرات جوان و با تجربه داشتیم و جنس تیم جور بود؛ تمام تیم خیلی با هم رفاقت داشتیم و دوستان نزدیکی بودیم. یک سال خیلی خوب را شروع کردیم  و در ادامه‌ی لیگ بیشتر هماهنگ شدیم.

 

او ادامه داد: هماهنگی بازیکنان ما در بازی‌های فصل ۹۴-۹۳ کاملا مشخص بود و بازی‌ها را پشت سر هم بردیم که به مسابقه آخر مقابل نفت تهران رسیدیم و آن اتفاقات افتاد.

دروازه‌بان اسبق تراکتور درباره جو ورزشگاه یادگار امام در آن مسابقه ابراز کرد: تمام بازی‌های تراکتور ورزشگاه پُر می‌شد، اما هیچکدام از بازیکنان آن فضا را تجربه نکرده بودیم. وقتی به سمت استادیوم می‌رفتیم، تمام اتوبان پُر از ماشین‌های پارک شده بود. علاوه بر استرس بازی، حضور فوق‌العاده تماشاگران تراکتور نیز استرس بازیکنان را بیشتر از قبل کرده بود.

 

حامد لک با بیان اینکه جو سنگینی در ورزشگاه یادگار امام حاکم شده بود، عنوان کرد: به اندازه‌ای در اتوبان ترافیک بود که هر دو تیم دیر به ورزشگاه رسیدند. حتی خود ما هر دقیقه استرس داشتیم که مبادا برای گرم کردن دیر به استادیوم برسیم و وقت نداشته باشیم.

او با اشاره به نفرات تراکتور در آن فصل گفت: آندو تیموریان، ادینیو، سامان نریمان‌جهان، خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، احمد کامدار و ... در تیم ما حضور داشتند و در کل تیم هماهنگ و یک‌دستی داشتیم. فکر می‌کنم آن زمان، سال دوم یا سوم بازیِ فرشاد(احمدزاده) و سامان(نریمان‌جهان) در لیگ برتر بود که در آن بازی هم خیلی خوب کار کردند.

 

این دروازه‌بان سابقا ملی پوش یادآور شد: تیم ما بعد از نفت تهران برای گرم کردن وارد زمین شد. وقتی به استادیوم آمدیم، تمام تماشاگران به شکل بی‌نظیری تیم را تشویق کردند. کل تیم هم‌صدا در میانه زمین ایستادیم و با شمارش «بیر، ایکی، اوچ» از سوی لیدر و تماشاگران، کلمه «تیراختور» را گفتیم. واقعا مو به تن همه سیخ شده بود.

 

1476531

 

حامد لک به حضور چشمگیر تماشاگران تراکتور در آن مسابقه اشاره کرد و افزود: هواداران حتی روی کوه‌های اطراف، پروژکتور و اسکوربورد استادیوم هم نشسته بودند. اتفاقی که فقط در فوتبال‌های دهه ۶۰ افتاده بود.

 

او یادآور شد: استرس بازی آنقدر زیاد بود که اولین توپ از دستم رها شد و به کرنر رفت. چند دقیقه بعد، گل اول را خوردیم، اما شیرازه تیم از هم نپاشید و سازماندهی خودمان را حفظ کردیم. آن فصل، سال خوب ادینیو بود که گل اول را هم توسط او زدیم. آندو هم در آن فصل کمک‌مان کرد و مقابل نفت گل دوم را به ثمر رساند. در نیمه دوم هم فرید کریمی گل سوم را زد و خیلی به برد نزدیک شدیم.

دروازه‌بان سابق تراکتور درباره اینکه تمام گل‌های نفت روی ارسال‌های ایمان مبعلی و توان بالای بازیکنان حریف در قدرت سرزنی بود، اظهار کرد: برخلاف تیم نفت که تمام آنها بلند قد بودند، بازیکنان ما میانگین قدی پایینی داشتند. خالد شفیعی و تا حدودی میرهانی هاشمی بازیکنان بلند قامت ما به حساب می‌آمدند. بیشتر نفرات ما تکنیکی و سرعتی بودند.

 

لک ادامه داد: نفتی‌ها گل اول را روی یک ارسال از کرنر زدند که توپ از بغل پای مدافع ما عبور کرد. گل دوم را سیامک کوروشی به شکلی با ضربه سر زد که اصلا آن توپ خروج نداشت. ضربه سیامک خیلی خوب بود که حتی پلیس هم نمی‌توانست آن را بگیرد(با خنده)، اما قبول دارم که روی گل سوم مقصر بودم. خروج اشتباهی داشتم و در ادامه توپ جلوی بازیکنان ما افتاد که قصد داشت آن را دفع کند، اما توپِ برگشتی مقابل پای پادووانی افتاد و او گل مساوی را زد.

او با اشاره به قضاوت فغانی در دیدار تراکتور و نفت گفت: اشتباه اصلی ما حدود دقیقه ۶۰ بود که ۱۰ نفره شدیم. آقای فغانی جزو بهترین داوران ایران است و شکی در این موضوع نیست. در آن بازی هم بازیکنان ما بالاخره باید در چندین سال گذشته او را می‌شناختند که چطور کارت می‌دهد و تعارف ندارد.

 

دروازه‌بان سابق تیم ملی یادآور شد: آقای فغانی داوری‌هایش را به نحو احسن انجام می‌دهد ولی فکر می‌کنم در آن مسابقه شاید یک مقدار بخاطر شرایط بازی و جو سنگینی که وجود داشت، اشتباه کردند وگرنه آقا آندو بی‌تجربه نبود. هرچه بود آندو کارت را گرفت و ۱۰ نفره شدیم. شرایط خیلی خوبی تا قبل از آن اخراج داشتیم ولی متاسفانه شاید یک کارت اشتباه و گفت‌و‌گویی که بین آقای فغانی و آندو انجام شد، چنین شرایطی را رقم زد. وقتی ۱۰ نفره شدیم، خیلی روی روند بازی تاثیر گذاشت و نفت هم با استفاده از این موضوع، ۲ گل زد و حتی نزدیک بود گل‌های دیگری هم بزند.

لک با بیان اینکه مساوی شدن بازی برای همه غیر قابل باور بود، گفت: واقعا آن مسابقه ظلم بزرگی به تراکتور بود. بازی‌های قبل از آن هم ورزشگاه یادگار امام پُر شد، اما هیچ‌وقت آنتن موبایل قطع نمی‌شد.

 

او درباره تاثیر قطع شدن آنتن موبایل در بازی تراکتور و نفت ابراز کرد: آن زمان شرایطی پیش آمد که از طرف کادر فنی به من گفتند «حامد بازی را آرام کن». من حتی با تعجب پرسیدم مگر در دیدار سپاهان و سایپا چه اتفاقی افتاده است؟ که از طرف نیمکت فقط به من گفتند بازی را بخوابان و با توجه به اینکه من هم در این زمینه استعداد دارم، این کار را کردم.

دروازه‌بان درباره دلیل اتلاف وقت در بازی‌ها گفت: من همیشه سعی کردم برای تیمم زحمت بکشم و واقعا این کار را کردم. گاهی اوقات شرایط طوری است که مجبور می‌شوم بازی را بخوابانم. مثلا شاید تیم‌مان جوان باشد، بازیکنان نفس کم آورده باشند یا سازماندهی تیمی به مشکل خورده باشد؛ در این شرایط برای شکل دادن دوباره به تیمم مجبور هستم چنین کاری کنم.

 

حامد لک تصریح کرد: مدام به ما می‌گفتند که بازیِ سپاهان با نتیجه مساوی تمام شده و حتی من در یک صحنه بازی را آرام کردم و خواباندم که بازیکنان نفت به من می‌گفتند بلندشو تا بازی کنیم، اما من گفتم پای‌ام درد می‌کند.

او ادامه داد: اگر سپاهان متوقف می‌شد، ما حتی با نتیجه مساوی هم به قهرمانی می‌رسیدیم، اما اینکه به ما گفتند بازیِ سپاهان مساوی شده، یک مقدار عجیب و غریب بود.

 

 

1469740

 

دروازه‌بان پیشین تراکتور با اشاره به دوران خوشی که با تونی اولیویرا داشتند، ابراز کرد: آنقدر تونی به من لطف داشت و در هر زمینه‌ای کمکم می‌کرد که به او می‌گفتم «پدر». بچه‌ها هم من را پسر تونی صدا می‌کردند. من و فرشاد احمدزاده پسرهای تونی بودیم. واقعا او مربی خوبی بود که خیلی به من کمک کرد.

لک با تاکید بر اینکه بدترین اتفاق در بازی تراکتور و نفت، قطع شدن اینترنت و اعلام نتیجه مساوی در دیدار با سپاهان بود، عنوان کرد: مطمئن باشید اگر به ما نمی‌گفتند دیدارِ سپاهان مساوی شده، ما روال عادی کارمان را انجام می‌دادیم و حمله می‌کردیم. آن اتفاقات دروغین افتاد که موجب شده هیچ‌وقت از یاد تماشاگران تراکتور نرود.

 

او اضافه کرد: ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه و میلیون‌ها هوادار تراکتور از تلویزیون دیدند که چه اتفاقی برای ما افتاد. ما خوشحالی می‌کردیم و هواداران دور ما بازیکنان بودند. آنقدر زمین شلوغ شده بود که نفس‌مان بالا نمی‌آمد، اما وقتی به رختکن رسیدیم، گفتند که سپاهان ۲ بر صفر بازی با سایپا را برده است.

دروازه‌بان سابق تراکتور در مورد جو رختکن تراکتور بعد از شنیدن قهرمانی سپاهان اظهار کرد: واقعا همه بهم ریختیم. بنده‌ی خدا وقتی تونی داخل رختکن آمد و داستان را فهمید، هر لحظه امکان سکته داشت. فقط باید آنجا بودید و می‌دید که چقدر فشار روی تونی وجود داشت. سن تونی بالا بود و هواداران از داخل زمین تا رختکن در کنارش بودند، اما وقتی خبر برد سپاهان را شنید، عجیب‌ترین اتفاق برای او افتاد.

 

لک یادآور شد: بازیکنان نفت وقتی ۳ بر یک عقب افتادند، گفتند سه گل خورده با چهار گل تفاوتی ندارد و تلاش کردند به گل برسند. واقعا هم نتیجه را جبران کردند و از اینکه ما ۱۰ نفره شدیم و عقب کشیده بودیم، بهترین بهره را بُردند، اما همه این مسائل با آن اتفاقات عجیب در قهرمان نشدن تراکتور دخیل بود. البته سپاهان هم زحمت خودش را کشید و قهرمان شد.

 

دروازه‌بان ماشین‌سازی درباره تعطیلی تمرینات تیم‌ها عنوان کرد: مطمئنا تمرین تیمی با انفرادی خیلی تفاوت دارد. هر چقدر تمرین زیادی داشته باشید، باید در قالب تیم قرار بگیرید و یک سری تمرینات مثل من تو من، دروازه نزدیک و کارهای سرعتی را انجام دهید چون این تمرینات در بهتر شدن آمادگی بازیکنان تاثیر زیادی دارد. اینکه هر کس جداگانه تمرین کند، فایده چندانی ندارد.

دیدگاه‌ها