کد خبر : 1683700 | 25 اردیبهشت 1399 ساعت 09:40 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

سوت آغاز سوپرلیگ ترکیه از 28 خرداد

مجید حسینی و ترابزون بی‌تاب تاجگذاری

به رغم لغو لیگ های بسکتبال و والیبال ترکیه، مسابقات فوتبال این کشور از یک ماه دیگر از سر گرفته خواهد شد.

مجید حسینی و ترابزون بی‌تاب تاجگذاری

به گزارش "ورزش سه" با فروکش کردن آمار و ارقام‌های اپیدمی کرونا نسبت به روزهای نخست همه‌گیری آن، کشورهای مختلف دنیا در حال برنامه ریزی برای شروع دوباره فعالیت های پر ریسک (مثل فعالیت های ورزشی) خود هستند؛ کشورهای مثل آلمان، اسپانیا و کره جنوبی با چینش پروتکل‌هایی از سرگیری مسابقات ورزشی را در دستور کار خود قرار دادند اما برخی کشورها هم مثل فرانسه ترجیح دادند تا فعلا در حالت تعطیل فعالیت‌های خود را متوقف سازند و به طور مثال در رشته فوتبال، تیم صدرنشین یعنی پاری سن ژرمن را به عنوان قهرمان معرفی کنند. البته کشوری مانند هلند هم بود که مسابقات فوتبال خود را بدون معرفی قهرمان پایان داد.

 

در کشور ترکیه، هفته گذشته اعلام شد که قرار است کلیه رشته های ورزشی از سر گرفته شوند اما به یک‌باره تصمیمات اتخاذ شده دستخوش تغییراتی شد؛ در پی این اتفاق و وتو تصمیمات گذشته، لیگ های بسکتبال و والیبال این کشور، هم در لیگ آقایان و هم در لیگ بانوان در حالی‌که قرار بود از سر گرفته شوند بدون اعلام تیم قهرمان پایان یافتند!

 

 

1496291

 

 

لذا به همین علت قرار بود تا برای شروع دوباره مسابقات لیگ فوتبال هم تصمیمات تازه‌ای اتخاذ شود؛ هر چند که تیم های فعال در این مسابقات، چند هفته‌ای می‌شود به صورت محدود و چند گروهی تمرینات خود را دنبال می‌کنند تا در صورت اعلام ادامه لیگ، مهیای شرکت در آن باشند. در حالی‌که پیش بینی می‌شد با دستور رئیس جمهور ترکیه و شرایط قرمز این کشور در راه مبارزه با کرونا، لیگ فوتبال هم به سرنوشت والیبال و بسکتبال دچار شود اما در جلسه دیروز، ادامه لیگ نهایی شد.

 

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که تیم صدرنشین جدول با تفاضل بهتر، یاران سید مجید حسینی در ترابزون اسپور هستند که حالا می‌توانند امیدوارانه به برپایی جشن قهرمانی خود بیندیشند؛ البته این تصمیم تنها برای لیگ آقایان بوده است و هنوز مسئولان ترکیه جلسه‌ای را برای برپایی دوباره لیگ بانوان ترتیب نداده‌اند.

 

 

1485271

 

 

گفتنی است 8 هفته به پایان مسابقات لیگ آقایان و 6 هفته به پایان مسابقات لیگ بانوان باقی مانده است که براساس تصمیمات جدید، سوپرلیگ آقایان فوتبال ترکیه از 28 خردادماه از سرگیری می‌شود و به ترتیب و با چینش تقویم جدید، رقابت های دسته پایین‌تر هم دنبال خواهد شد.

 

در رقابت های سوپرلیگ فوتبال ترکیه، سید مجید حسینی در ترابزون اسپور و اللهیار صیادمنش در فنرباغچه لژیونر های فوتبال ایران هستند؛ البته در سوپر لیگ بانوان هم گلنوش خسروی در تیم کوناک بلدی اسپور ترکیه توپ می‌زند.

دیدگاه‌ها