کد خبر : 1684031 | 27 اردیبهشت 1399 ساعت 12:12 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

طباطبایی: قرارداد بازیکنان ارتباطی به فدراسیون ندارد

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: قرارداد بین بازیکن و باشگاه است و اینکه چه درصدی باید پرداخت شود، توافقی است و فدراسیون نمی‌تواند ورود کند.

طباطبایی: قرارداد بازیکنان ارتباطی به فدراسیون ندارد

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از فارس، رامین طباطبایی در مورد اینکه با توجه به نیمه کاره ماندن لیگ برتر وضعیت قرارداد بازیکنان و باشگاه‌ها به چه شکل خواهد بود، اظهار داشت: این اتفاقی است که برای کل ورزش دنیا رخ داده است و باشگاه‌ها باید بر حسب شرایطی که وجود دارد، تصمیم گیری و با بازیکنان خود توافق کنند. این چیزی نیست که فدراسیون بخواهد تصمیم گیری کند، چون در حیطه کاری آن نیست.

 

وی ادامه داد: اگر از ما نظر بخواهند مشاوره می‌دهیم، اما اینکه بگوییم چند درصد را پرداخت کنند، نمی‌توانیم. به هرحال حدود 70، 80 درصد لیگ سپری شده و طبق آن می‌توانند تصمیم گیری کنند. ما هم رتبه بندی را به خاطر همین اعلام کردیم که معتبر است تا باشگاه‌ها در مورد پرداختی‌ها راحت تر بتوانند تصمیم گیری کنند.

 

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه اگر باشگاهی درصدی را پرداخت نکند و بازیکن به کمیته انضباطی شکایت کند، وضعیت به چه شکلی خواهد شد، گفت: تا جایی که بتوانیم مشاوره می‌دهیم، اما اگر شکایتی هم صورت بگیرد معیارهایی در نظر خواهیم گرفت تا حق هیچ کدام از طرفین پایمال نشود. به هرحال این شرایط برای کل دنیا وجود دارد و باید با توافق کارها پیش برود.

 

طباطبایی در پاسخ به این سوال که با توجه به نیمه کاره ماندن لیگ آیا تیم‌ها باید مبلغ ورودی و 7 درصد قراردادها را به طور کامل پرداخت کنند یا تخفیفی در نظر گرفته می‌شود، گفت: مبلغ ورودی که سر جای خود است و باید پرداخت شود چون همانطور که گفتم 80 درصد لیگ سپری شده است. در حال حاضر هم خیلی از تیم‌ها کامل پرداخت نکرده‌اند، اما در مورد 7 درصد قراردادها این مبلغ به طور کامل دریافت نمی‌شود. به این شکل که اگر باشگاهی با بازیکنی 100 میلیون قرارداد داشته و 70 میلیون آن را پرداخت کند، ما 7 درصد را از آن 70 میلیون کم می‌کنیم نه 100 میلیون.

 

وی در مورد اینکه برنامه فصل بعد به چه شکل خواهد بود، عنوان کرد: ما منتظر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا برای آغاز فعالیت‌های ورزش گروهی هستیم. اگر از خردادماه آغاز شود، جلسات لیگ را برگزار می‌کنیم و تیر و مرداد زمان آماده سازی‌ تیم‌ها خواهد بود. اگر این شرایط طبق برنامه پیش برود، آغاز مسابقات فصل بعد از اوایل شهریور خواهد بود.

 

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه درخواست فدراسیون بسکتبال برای ادامه کار عماری با توجه به بازنشستگی رد شده است، گفت: پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم بتوانیم او را در فدراسیون حفظ کنیم.

دیدگاه‌ها