کد خبر : 1685162 | 02 خرداد 1399 ساعت 09:53 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

طباطبایی: ۸۰درصد لیگ برتری ها به فدراسیون بدهکارند

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه اوایل شهریورماه برای آغاز فصل جدید لیگ برتر در نظر گرفته شده، گفت: تسویه حساب کامل یکی از شروط اصلی برای حضور در این دوره رقابت‎‌هاست.

طباطبایی: ۸۰درصد لیگ برتری ها به فدراسیون بدهکارند

به گزارش "ورزش سه"، رامین طباطبایی در گفتگو با  مهر  در مورد برنامه فدراسیون بسکتبال برای آغاز دوباره فعالیت ها و مسابقات در رده های مختلف گفت: از ماه گذشته با برگزاری کارگروه های تخصصی برای کمیته مسابقات، داوران و ... و همچنین بررسی زمان ها و شرایط مختلف، خود را آماده آغاز به کار کردیم. امروز این آمادگی را داریم که فعالیت‌های‌مان را آغاز کنیم ، البته که باید این را در نظر گرفت برای شروع مسابقات در هر رده ای سه چهار ماه فرصت برای آماده سازی تیم ها لازم است.

 

وی ادامه داد: قطعا فصل جدید مسابقات باشگاهی را مطابق با شرایط کشور و وضعیت کرونا برگزار خواهیم کرد و طبیعتا برای هر یک از رده های مسابقات استراتژی خاص خود را خواهیم داشت این موضوع به شرایط کرونا در هر منطقه و شهر بستگی دارد.

 

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد لیگ برتر و برنامه مورد نظر برای فصل جدید این رقابت ها گفت: در نظر داریم فصل جدید مسابقات را از اوایل شهریورماه برگزار کنیم و دو ماه قبل از این زمان هم ثبت نام تیم ها را انجام دهیم. البته کرونا در این زمینه تعیین کننده است اما این برنامه کلی فدراسیون است و بر مبنای آن پیش خواهیم رفت.

 

طباطبایی در مورد شرایط پذیرش تیم ها برای فصل جدید لیگ برتر نیز گفت: تسویه حساب کامل و نداشتن بدهی یکی از شروط اصلی است. از مجموع تیم هایی که در فصل گذشته لیگ برتر شرکت داشتند، تنها ۲۰ درصد ورودیه ۹۰ میلیون تومانی را به طور کامل پرداخت کردند. ۸۰ درصد تیم ها پرداخت نصف و نیمه به فدراسیون داشته اند. علاوه بر این خیلی از تیم ها بابت ۷ درصد قرارداد بازیکنان هم پرداختی به فدراسیون نداشته اند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که «پرونده لیگ گذشته با برگزاری نصف و نیمه مسابقات بسته شد. با این شرایط هم تیم ها باید ورودیه کامل خود را بپردازند؟»،گفت: ۹۰ میلیون مبلغی است که به عنوان ورودیه تعیین شده بود و تیم ها باید تا قبل از پایان مسابقات آن را پرداخت می کردند. فدراسیون هم ۸۰ - ۷۰ درصد لیگ را برگزار کرد، اینکه دیدارهای پلی آف به بعد برگزار نشد به خاطر شرایط استثنایی کشور بود نه کوتاهی فدراسیون؛ بنابراین دلیلی بر پرداخت نکردن کامل ورودیه نیست.

 

رئیس فدراسیون بسکتبال به طلب این فدراسیون از باشگاه ها و از محل قرارداد آنها با بازیکنان اشاره کرد و یادآور شد: طبق قانون ۷ درصد قراردادها باید به فدراسیون پرداخت شود که این هم انجام نشده است. البته اوضاع و احوال کنونی به نوعی برای همه وضعیت قرمز ایجاد کرده است اما به هر حال مطالبات باید پرداخت شود. این را باید در نظر داشت که تامین بخشی از  هزینه های لیگ مانند پرداختی به عوامل اجرایی از همین محل (پرداختی از تیم ها) انجام می شود.

 

طباطبایی خاطرنشان کرد: در هر صورت تسویه حساب  پرداخت کامل مطالبات فدراسیون، شرط لازم برای نام نویسی از تیم هایی است که قصد حضور در فصل جدید مسابقات را دارند. این شرط برای این فصل از رقابت ها خیلی جدی تر از همیشه اجرا خواهد شد.

 

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در مورد بازنشستگی مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: تلاش مان این است که زمان بازنشستگی آقای عماری به تعویق بیفتد تا کماکان بتوانیم از او به عنوان دبیر استفاده کنیم. اگر موفق نبودیم در جای دیگر که منع قانونی نداشته باشد از تجربیات وی بهره مند خواهیم شد.

 

دیدگاه‌ها