کد خبر : 1685399 | 03 خرداد 1399 ساعت 17:25 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

پس از سه ماه وقفه

رسمی؛ دستور از سرگیری لالیگا توسط دولت اسپانیا

پدرو سانچس نخسیت وزیر اسپانیا امروز اعلام کرد که رقابت های لالیگا می تواند از تاریخ 8 ژوئن(19 خرداد) از سر گرفته شود.

رسمی؛ دستور از سرگیری لالیگا توسط دولت اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، پدرو سانچس نخست وزیر اسپانیا در نطقی تلویزیونی خبر صدور مجوز از سرگیری لالیگا از تاریخ 8 ژوئن(19 خرداد) را اعلام کرد که اولین قدم در راه شروع مجدد فوتبال در کشور اسپانیا محسوب می شود.

رقابت های لالیگا و دسته دوم اسپانیا از اواخر اسفند ماه به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد و تیم ها دو هفته است که تمرینات خود را شروع کرده اند. پس از تمرینات انفرادی، از هفته گذشته تیم ها در دسته های کوچک تمرینات گروهی را به انجام رساندند ولی هنوز در شرایطی نیستند که بتوانند در یک بازی 90 دقیقه ای حاضر باشند.

 

 

1498355

 

 

پدرو سانچس در سخنان خود گفت:« دولت دین خود را ادا کرد و حالا افق هایی جدید برای همه باز خواهد شد. زمان آن رسیده است که بسیاری از فعالیت ها از سر گرفته شوند و می توانم بگویم که از تاریخ 8 ژوئن، لالیگا می تواند بازگردد.»

 

 

1491733

 

 

از این پس اتحادیه لالیگاست که باید در مورد تاریخ دقیق شروع بازی ها تصمیم گیری کند. هرچند مجوز از هشت ژوئن صادر شده ولی تاریخ محتمل برای از سرگیری فوتبال، 12 ژوئن(23 خرداد) خواهد بود.

هشت ژوئن احتمالا نیمه دوم بازی تیم های رایووایکانو و آلباسته از دسته دوم که به دلیل شعارهای نژادپرستانه هواداران رایو نیمه تمام مانده بود، به انجام خواهد رسید.  بازی افتتاحیه لالیگا نیز احتمالا دربی شهر سویل بین سویا و رئال بتیس خواهد بود.

 

در روزهای اخیر اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه اتحادیه بازیکنان اسپانیا درخواست کرده اند که از سرگیری بازی ها به اواخر ژوئن موکول شود چرا که ریسک مصدومیت به شدت بازیکنان را تهدید می کند.

 

 

1482914

دیدگاه‌ها