کد خبر : 1685796 | 05 خرداد 1399 ساعت 19:35 | 68.6K بازدید | 1 دیدگاه

داستان آخرین روز بازیگری احمدرضا

فریاد مایلی‌کهن و قهر عابدزاده؛ به تو باج نمی‌دهم!

عابدزاده بعد از گفتن جمله «من در تیم ملی هم به تو باج ندادم، در سایپا باج بدهم؟» خطاب به مایلی‌کهن تمرین سایپا را ترک کرد و دیگر در تمرین یک تیم فوتبال آفتابی نشد.

فریاد مایلی‌کهن و قهر عابدزاده؛ به تو باج نمی‌دهم!

 

به گزارش "ورزش سه"، تولد 54 سالگی عابدزاده با رنگ و بویی متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد؛‌ به هر حال در غیاب رقابت‌های ورزشی حالا طرفداران فوتبال فرصت کافی برای ورق زدن آلبوم خاطرات و اتفاقات گذشته را دارند. اتفاقاتی تاریخی که احمدرضا عابدزاده در بعضی از آنها نقشی کلیدی را برعهده گرفته است.


عابدزاده که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ و یکی از برجسته‌ترین گلرهای فوتبال ما از زمان پیدایش فوتبال در ایران محسوب می‌شود در شرایطی این روزها در شمال کشور به رستوران داری مشغول است که آخرین روزهای حضور او در فوتبال در تیم سایپا گذشت.

 

1498830

 


سرنوشت برای عابدزاده که بدون تردید محبوب ترین بازیکن پرسپولیس بود،‌در دهم فروردین سال 1380 رقم خورد؛ زمانی که علی پروین اسم وی و چند بازیکن دیگر را از جمع بازیکنان تیمش خط زد تا پرسپولیس با شرایطی متفاوت خود را آماده ادامه رقابت‌ها کند. احمدرضا عابدزاده اما بعد از این اتفاق مدت ها از فوتبال دور بود و یکسال بعد و در شرایطی که پرسپولیس در اوج بحران های مدیریتی بود از علی میرزایی مدیرعامل قانونی پرسپولیس حکم گرفت تا تمرین این تیم را پیش از آغاز دوره اول لیگ حرفه‌ای برگزار کند.


این تمرین در یکشنبه‌ای برگزار شد که علی پروین در جبهه مقابل تمرین تیمش را تعطیل کرد تا بازیکنانش این آزادی عمل را داشته باشند تا به تمرین پرسپولیس و عابدزاده بروند، اما به جز چند بازیکن تیم جوانان هیچ کس به محل جدید تمرین پرسپولیس در نوبنیاد نرفت تا پرونده سرمربیگری عابدزاده در این تیم با یک تمرین نصفه و نیمه و ناموفق بسته شود. این در شرایطی بود که رویارویی بین علی پروین و شاگرد 20 ساله‌اش در نقطه حداکثری قرار داشت.

 

عابدزاده که از اتفاق پیش آمده ناراحت بود مدت ها در محافل فوتبالی آفتابی نمی‌شد تا اینکه خبر رسید باشگاه سایپا پس از کسب چند نتیجه ضعیف در لیگ برتر قصد دارد عابدزاده را به جمع نفراتش اضافه کند. در آن زمان بهزاد غلامپور دروازه‌بان تیم سایپا بود و محمد مایلی‌کهن به همراه مجید جلالی و نادر فریادشیران هدایت سایپا را در اختیار داشتند. منوچهر صالحی مدیرعامل سایپا تصمیم گرفته بود عابدزاده را به جمع نارنجی‌پوشان اضافه کند تا علاوه بر اینکه شوکی به تیمش می‌دهد، نگاه هواداران فوتبال را به دنبال تیم خود بکشاند. البته احمدرضا با وجود تمرینات سنگین بدنی از مصدومیت شدید زانو رنج می‌برد و شاید آمادگی لازم برای ایستادن درون دروازه را نداشت. بنابراین حضور پرسر و صدای او در تمرینات سایپا منجر به حضور او در ترکیب نارنجی پوشان نشد و بهزاد غلامپور با وجود رابطه صمیمی با عابدزاده به  حضور در دروازه این تیم ادامه داد. نکته اما این بود بعد از حضور عابدزاده در جمع شاگردان مایلی‌کهن نتایج سایپا تغییر کرد و این تیم توانست خود را از قعر جدول نجات بدهد. با این حال عابدزاده که از فضایی متفاوت به باشگاه سایپا آمده بود تا شاید در آینده سرمربی این تیم نیز بشود،‌آرام آرام با مایلی‌کهن مربی سابقش در تیم ملی مشکل پیدا کرد.

 

1498837

 


ابتدا تغییرات زمان تمرین تیم سایپا توسط مایلی‌کهن چندان به مذاق عابدزاده خوش نیامد و او به سرمربی تیم اعلام کرد که نمی‌تواند در هردو تمرین سایپا که در زمین ایران تایر برگزار می‌شد حضور پیدا کند. موضوع بعدی نیمکت نشینی احمدرضا بود که برای چهره‌ای باسابقه او کمی دشوار به نظر می‌رسید. با این حال عابدزاده با توجه به رفاقتش با غلامپور در این زمینه واکنش خاصی نداشت.

 

در یکی از جلسات تمرینی سایپا اتفاق عجیبی بود، در حالی که دو تیم مشغول بازی درون تیمی بودند عابدزاده که اصولا علاقه داشت در تمرینات به عنوان بازیکنی غیر از دروازه‌بان به میدان برود، به عنوان دروازه‌بان کمی جلوتر و روی خط هجده مشغول به کار بود که با تذکر جدی مایلی‌کهن مواجه شد. مایلی‌کهن از عابدزاده می خواست به جای بیرون آمدن از دروازه در محوطه شش قدم باقی بماند اما احمدرضا عابدزاده نیز بعد از سال‌ها شماره یک بودن در پرسپولیس و تعیین خط مشی تمرینی در تمام سال‌های گذشته قصد نداشت زیر حرف مایلی‌کهن برود. بنابراین تذکر دوباره و سه‌باره سرمربی وقت سایپا ابتدا با بی‌محلی او همراه بود اما در نهایت عابدزاده تصمیم گرفت تمرین سایپا با به زبان آوردن جمله‌ای ترک کند. او در این لحظه گفت: «من در تیم ملی هم به تو باج ندادم، در سایپا باج بدهم؟» عابدزاده بعد از آن تمرین سایپا را ترک کرد و دیگر در این تیم آفتابی نشد. این آخرین حضور عابدزاده در زمین های ورزشی و در تمرین یک تیم فوتبال محسوب می‌شود. بازیکنی که چندی بعد به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد و تا مدت‌ها تیتر اول تمام رسانه‌های ورزشی در ایران را به دنبال خود کشید.

 

1498828


احمدرضا امروز و در سن 54 سالگی همچنان آماده، خوش قیافه و سلامت است و اگرچه دور از فوتبال زندگی می‌کند اما فرزندش امیر عابدزاده به بهترین نحو از نام خانوادگی عابدزاده در فوتبال ایران پاسداری می‌کند. برای او که شاید می‌توانست نقشی مهم‌تر در سال‌های بعد از بازی در فوتبال ایران داشته باشد،‌آرزوی سلامتی و موفقیت می‌کنیم.

دیدگاه‌ها