کد خبر : 1686044 | 06 خرداد 1399 ساعت 21:18 | 12.4K بازدید | 1 دیدگاه

برخورد دوگانه با لیگ ها؛ این زنجیره را قطع نکنید!

آخرین اظهارنظر از سوی مسئولان ستاد مبارزه با کرونا این است که لیگ برتر و آزادگان برگزار شود و باقی بازی ها لغو شوند.

برخورد دوگانه با لیگ ها؛ این زنجیره را قطع نکنید!

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از خبرآنلاین، البته قطعا برای اخذ چنین تصمیمی ، کارشناسان حاضر در کارگروه‌های تخصصی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به مسائلی چون امکانات تیم ها و شهرها برای برگزاری بازی ها توجه می کنند . اینکه توان مالی تیم های دسته های پایین تر امکان رعایت قواعد بهداشتی گروهی را ایجاد خواهد کرد یا نه.

 

بی تردید سلامت افراد و تیم ها در رده های بالای اولویتی هستند اما در ورزش های تیمی چون فوتبال عدالت گروهی نقشی پر رنگ دارد. سرنوشت تیم هایی که به یکدیگر گره خورده اند و این در هم تنیدگی سرنوشت‌هاست که جذابیت فوتبال را می سازد . گمشده ای که نبود سه ماهه اش در سراسر دنیا به معضلی بزرگ و همه گیر بدل شده است.

 

همان منطقی که سبب شده تا مسئولان بهداشتی اجازه برگزاری لیگ برتر و دسته اول را بدهند اتفاقا باید سبب شود تمام تلاش شان برای برگزاری دسته های پایین تر هم صرف شود. جایی که سرنوشت ها و کسب و کار اهالی اش نه حبابی دارد و نه لوله های پول های دولتی یا بی حساب و کتاب بدتر از دولتی بیت المال جایی در سرنوشت آدم ها و تیم ها و مردم شهرهایش ندارد.

 

 این است که سرنوشت صعود و سقوط تیم ها گاه به سرنوشت بود و نبود تیم‌هایش رقم می خورد. یادتان هست سرخوردگی فینال حذفی سال قبل استقلال رشت و پرسپولیس را؟ 

 

این را تعمیم دهید به حس و حال قشنگی که مردم تالش هر بار با جشن پیروزی و رقص بچه های شان دارند . نمی دانم چند نفر از شما هم مثل من با وایرال شدن هر یک از آن ویدئو ها دلتان پر می کشد یا آدرنالین خون تان با تماشای هیجان طرفداران بوکانی بالا می رفت و دوست داشتید هرچه زودتر کاش جنسی از این طرفداران را در لیگ برتر می دیدید یا خیلی از شهر های دیگر و هیجان مثال زدنی هواداران شان.

 

چه ارزشی دارد که این زنجیره را به هم بریزیم و کاپ ها را با پیک موتوری برای تیم ها بفرستیم و پاکت مجوز صعود یا سقوط شان را پیوستش کنیم؟

 

اگر قرار به برگزاری لیگ باشد که این فصل اتفاقا بهترین زمان و کم‌خطرترین زمانش است، چه خوب که همین حالا برگزارش کنیم . البته به شرط فراهم کردن زیرساخت های برگزاری و یافتن پروتکلی که ضامن کمترین خطر برای تیم ها و بازیکنان و عوامل برگزاری باشد. 

 

کاش این تصمیم با دقت بیشتری گرفته شود. کاش تبعات اجتماعی این تعطیلی ها هم در نظر گرفته شود. تیم هایی که دلزده می شوند و به سمت انحلال می روند و صنعتی که نابود می شود و مردمی که دل شکسته می شوند هم در نظر گرفته شوند و بعد تصمیم نهایی درباره شان گرفته شود.

 

فرهاد عشوندی

دیدگاه‌ها