کد خبر : 1686093 | 07 خرداد 1399 ساعت 10:04 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

حضور در دسته چهارم آسیا برای ما فاجعه‌ بزرگی است

شاهقلی: تنیسورها انگیزه خود را از دست داده‌اند

پیشکسوت تنیس گفت: به نظرم حضور در سطح دسته چهارم تنیس آسیا برای ما فاجعه‌ای‌ بزرگی است.

شاهقلی: تنیسورها انگیزه خود را از دست داده‌اند

انوشا شاهقلی در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون تنیس اظهار داشت: ابتدا باید صبر کنیم تا ببینیم چه کسی به عنوان رییس جدید فدراسیون انتخاب می‌شود. متاسفانه به دلیل کرونا سه ماه همه چیز تعطیل بود و نمی‌شد کار خاصی انجام داد. به نظرم کاری که رئیس جدید باید انجام بدهد این است که هم شور و هیجان تازه و هم با ایده‌های جدید کار خود را در فدراسیون تنیس آغاز کند.

 

وی افزود: همچنین باید تمامی تنیس‌بازان و پیشکسوتان را کنار هم جمع کرد تا در تنیس همبستگی ایجاد کند. از آنجایی که تمام کاندیداها با شرایط تنیس آشنا هستند باید با انرژی خوب وارد شوند.

 

پیشکسوت تنیس در مورد شرایط این رشته از لحاظ پشتوانه‌سازی گفت: تنیس از زمان گذشته تاکنون همیشه بازیکنان خوبی داشته است اما مشکل بازیکنان جوان ما این است کمتر در مسابقات بین‌المللی بازی کرده‌اند و مقابل بازیکنان خارجی کم‌تجربه‌ عمل می‌کنند و نمی‌توانند خودشان را نشان دهند. 

 

شاهقلی تصریح کرد: از سوی دیگر مشکلات مالی فراوانی هم در فدراسیون وجود دارد که باید آنها به حداقل برسد تا بتوان تنیسورها را به میادین خوب برون مرزی اعزام کرد. متاسفانه اکنون حدود پنج یا شش سالی می‌شود که دیگر مسابقات فیوچرز در ایران برگزار نمی‌شود. با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها به دست آورده‌ام به نظرم اگر جوانان به مسابقات متعددی می‌رفتند بدون شک نتایج بهتری کسب می‌کردند. اکنون هم خیلی دیگر از بازیکنان انگیزه خود را از دست داده‌اند و به دنبال مربیگری رفته‌اند.

 

وی افزود: از طرف مسئولان وزارت ورزش باید نگاه بهتری به این رشته صورت بگیرد. مسئولان سعی کنند انگیزه از دست رفته را به ورزشکاران برگردانند زیرا این تنیسورها سرمایه‌های ملی ما هستند. حضور در سطح دسته چهارم آسیا برای ما فاجعه‌ بزرگی است. نزدیک انتخابات است و دوست ندارم وارد راجع به مسائل حاشیه‌ای صحبتی انجام دهم. اگر از من کمکی بخواهند حاضرم همه جوره کمک کنم تا بار دیگر این رشته به روزهای خوب گذشته‌اش برگردد.

 

پیشکسوت تنیس در پاسخ به این سوال که آیا حضور مدرسان بین‌المللی می‌تواند به پیشرفت تنیس کمک کند یا خیر، عنوان کرد: شاید از برخی جهات تاثیر داشته باشد اما نمی‌تواند در کوتاه مدت باعث معجزه شود. به نظرم در این شرایطی که هستیم باید آهسته آهسته به جلو برویم. اکنون خیلی از ورزشکاران هستند که به تنیس به صورت تفریحی نگاه می‌کنند در صورتی که در زمان ما این چنین نبود.

 

شاهقلی در مورد اینکه این رشته دارای لیگ مناسبی هم نیست، اظهار داشت: بیشتر رشته‌های مختلف ورزشی در کشور ما دارای لیگ هستند، زیرا این اتفاق کمک می‌کند تا بازیکنان از نظر مالی تامین شوند. ما هم باید در تنیس اینطور شویم.

دیدگاه‌ها